سلامتی

هکران روسی در حالتی گرفتار شدند که می کوشیدند تا تحقیقات واکسین ویروس کرونا را دزدی کنند

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، در ماه حوت داکتران در مریلند، ایالات متحده، در یکی از لابراتوار های تولید واکسین کووید-۱۹ در مورد تحقیقات این ویروس کار می کنند. [اندریو کابالیرو-رینولدز/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، در ماه حوت داکتران در مریلند، ایالات متحده، در یکی از لابراتوار های تولید واکسین کووید-۱۹ در مورد تحقیقات این ویروس کار می کنند. [اندریو کابالیرو-رینولدز/ای اف پی]

لندن -- مقامات امنیتی بریتانیا به روز پنجشنبه (۲۶ سرطان) اعلام کردند، هکران روسی موسساتی را هدف قرار می دهند که در تولید واکسین ویروس کرونا دخیل هستند.

مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا (ان سی اس سی) اعلام کرد که حملات گروه APT29 جریان دارند اما تاکنون موسسات تحقیقات و انکشاف واکسین بریتانیا، ایالات متحده و کانادا در اهداف آن شامل بوده اند.

این مرکز با افزودن اینکه ادارات امنیتی ایالات متحده و کانادا نیز به همین نظر هستند گفت، «مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا ارزیابی کرده است که APT29، که همچنان با نام 'the Dukes' یا 'Cozy Bear' معروف است، تقریباً همانا به عنوان بخشی از سازمان استخباراتی روسیه فعالیت می کند.»

مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا گفت، «فعالیت های شیطانی APT29، به طور عمده علیه اهداف دولتی، دیپلوماتیک، اندیشکده، مراقبت های صحی و انرژی، جریان دارند تا ملکیت علمی با ارزشی را دزدی کنند.»

پائل شیچستر، رئیس عملیاتی مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا گفت، «ما این حملات نفرت انگیزی علیه کسانی که برای مجادله با همه گیر ویروس کرونا کار مهمی را انجام می دهند، را محکوم می کنیم.»

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، از این یافته ها که در کنار یک مشاوره منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان ها چگونه برای محافظت از خود در برابر حملات انترنیتی کمک کنند، ابراز خشم کرد.

وی گفت، «این کاملاً قابل قبول نیست که سازمان استخباراتی روسیه کسانی را که برای مجادله با همه گیر ویروس کرونا کار می کنند، هدف قرار می دهد.»

حملات انترنیتی و کمپاین های معلومات نادرست

این هشدار به یک سلسله از هشدارها و گزارشها مبنی بر متهم کردن هکران تحت حمایت دولت در ایران، کوریای شمالی، روسیه و چین راجع به فعالیت مخرب مربوط به همه گیر ویروس کرونا، از نشر کردن اخبار دروغین تا هدف قرار دادن کارمندان و دانشمندان، می افزاید.

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف بی آی) و اداره امنیت انترنیتی و زیربنایی (سی آی اس ای) به تاریخ ۲۴ ثور هشدار دادند که، هکران تحت حمایت چین در تلاش هستند تا تحقیقات و ملکیت علمی مربوط به تداوی و واکسین های کووید-۱۹ را بدزدند.

در آن ماه، بریتانیا و ایالات متحده همچنان از افزایش حملات انترنیتی علیه متخصصین صحت توسط مجرمین سازمان یافته «که اکثراً با بازیگران دولتی دیگر در ارتباط هستند»، هشدار دادند.

(سی آی اس ای) و مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا گفتند که، آنها تاکتیک های «پاشیدن پاسورد ها» در مقیاس بزرگ -- هکرهایی که تلاش می کنند از طریق پاسورد های معمول به حساب ها دسترسی پیدا کنند -- که نهادهای معالجوی و سازمان های تحقیقاتی طبی را هدف قرار می دهند، کشف کرده بودند.

در همین حال، رژیم های چین و روسیه دروغینبه طور خاص در رابطه با همه گیر ویروس کرونا، برای گسترش روایت های همکاری را افزایش داده اند.

لیا گبریل، هماهنگ كننده مرکز مشاركت جهانی وزارت خارجه ایالات متحده، که تبلیغات خارجی را ردیابی می کند گفت، «حتی قبل از بحران کووید-۱۹، ما سطح مشخصی از هماهنگی بین روسیه و جمهوری خلق چین در زمینه تبلیغات را ارزیابی كردیم.»

بر اساس گزارش ای اف پی، وی به تاریخ ۱۹ ثور به خبرنگاران گفت، «اما با این همه گیر، این همکاری به سرعت افزایش یافته است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

جای بسیار شرم است که روسها که خود را بسیار قوی می دانند بروند و از تحقیقات علمی امریکا دزدی کنند.

پاسخ

روسیه قوی ترین استخبارات جهان را دارا می باشد که بنام که جی بی یاد می شود. که جی بی موثرترین سازمان جمع آوری اطلاعات جهان است. این سازمان هکر های بسیار ماهر و با تجربه دارند. هکران روسی حتی از همه داده های استخباراتی امریکا که دشمن دیرینه روسیه تلقی می شود آگاهی دارند. هر آن چیزیکه جدیدی که امریکا کشف می کنند، این هکر ها از آن اطلاع می داشته باشند. آنها تحقیقات و اکشتافات جدید علمی امریکا را سرقت می کنند، زیرا امریکا در بخش ساینس و تکنالوژی، طبابت، اسلحه پژوهش های ناسا و غیره به سطح دنیا با آن کسی رقابت کرده نمیتوانند. به همین دلیل روسیه همواره کوشیده که تحقیقات و اکتشافات امریکا را توسط هکر های ماهرش دزدی کند. و این بار نیز هکران این کشور کوشش کرده تا فارمولای واکسین کوید ۱۹ را سرقت کنند. بسیار تشکر از روزنامه شما. بسیار معلومات جالب بود. گزارش های که شما به نشر می سپارید توسط رسانه های دیگر نشر نمی گردد. گزارش های شما اکثراً برای ما جدید و جالب می باشد. و خوبی دگیر رسانه شما این است که به سه لسان خبر نشر می کنند. من اکثراً جملات دری و پشتو را با جملات انگلیسی مقایسه می کنم و به همین ترتیب انگلیسی ام را تقویت می کنم. اکنون انگلیسی ام نسبت به قبل خیلی خوب شده است، وقتی متن انگلیسی را میخوانم خوب صحی درک می کنم اما صرف مشکل ام در نوشتن انگلیسی است.

پاسخ

روسها مردم بسیار شرمنده هستند. آنها تا به حال کدام کاری را نکرده اند که بتواند به جهان خیر برساند. روسیه، چین، امریکا، برتانیا و کشورهای جی ۷ و جی ۸ که اقتصاد قوی دارند باید همه ای آنها سلاحهای هسته ای شان را از بین ببرند، ساختن سایر سلاحها را متوقف نمایند و پول شان را بخاطر رفاه انسانها به مصرف برسانند تا اینکه دنیای بزرگ خداوند بزرگتر شود. سلاحهای هسته ای یک روز بالاخره جهان را نابود خواهند کرد و بار دیگر مخلوق زیبای خداوند را مثل ناگاساکی و هیروشیما قتل، زخمی و معیوب خواهند کرد. نگذارید که جهان دوباره اندوه بزرگ را متحمل شود. زنده باد صلح در جهان، خصوصاً در افغانستان.

پاسخ