سلامتی

چراغ نورافکنی بر دروغهایی درخشید که توسط چین، روسیه و ایران پخش می شوند

سلام تایمز و ای اف پي

در این تصویر مشاهده می شود که، باشنده گان برای دریافت گوشت خوک در صف ایستاده اند، که به تاریخ ۲۸ حوت سال ۱۳۹۸ به ساحه مسکونی قرنطین شده آنها در ووهان، ولایت هوبی چین مرکزی ارسال شده بود. با وجود تلاش های مقامات چینایی برای تغیردادن روایت، شواهد انکارناپذیر سائینسی و حکایتی ثابت می کند که کووید-۱۹ در ووهان به وجود آمده بود. [اس تی آر/ای اف پی]

در این تصویر مشاهده می شود که، باشنده گان برای دریافت گوشت خوک در صف ایستاده اند، که به تاریخ ۲۸ حوت سال ۱۳۹۸ به ساحه مسکونی قرنطین شده آنها در ووهان، ولایت هوبی چین مرکزی ارسال شده بود. با وجود تلاش های مقامات چینایی برای تغیردادن روایت، شواهد انکارناپذیر سائینسی و حکایتی ثابت می کند که کووید-۱۹ در ووهان به وجود آمده بود. [اس تی آر/ای اف پی]

درحالیکه فاجعه جهانی ویروس کورونا همچنان در سراسر جهان گسترش می یابد، توجه بین المللی بیشتر به اقدامات فعال برای پخش معلومات نادرست توسط دولت های چین، روسیه و ایران متمرکز می شود.

هر سه این دولت ها به طور فعال روایات بدیل درباره منشأ شیوع کووید-۱۹ را تبلیغ می کنند.

استناد و پشتیبانی این حقیقت به خوبی توسط اعلامیه های قبلی دولت چین می شود که ویروس کورونای جدید در ووهان چین به وجود آمده است.

اولین موارد ابتلا و مرگ در ووهان بودند، و پیش از آنکه مقامات چین بتوانند شیوع آن را کنترل کنند، این ویروس کشنده در سراسر جهان گسترش یافت، زندگی روزمره را به چالش کشید، ده ها هزار نفر را بیمار ساخت و تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر را کشته است.

در این تصویر، شهروندان کشورهای آسیای میانه مشاهده می شوند، که پس از متوقف شدن پروازها براثر فاجعه ویروس کورونا در مسکو گیر مانده اند، و به تاریخ ۵ حمل ۱۳۹۹ در میدان هوایی فنوکوفو مسکو برای پروازهای خود منتظر هستند تا به خانه هایشان برگردند. [الکساندر نمینوف/ای اف پی]

در این تصویر، شهروندان کشورهای آسیای میانه مشاهده می شوند، که پس از متوقف شدن پروازها براثر فاجعه ویروس کورونا در مسکو گیر مانده اند، و به تاریخ ۵ حمل ۱۳۹۹ در میدان هوایی فنوکوفو مسکو برای پروازهای خود منتظر هستند تا به خانه هایشان برگردند. [الکساندر نمینوف/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، یک کارکن صحی ایرانی در اواسط ماه حوت در یک ایستگاه بررسی در تهران، درجه حرارت بدن مسافرین را بررسی می کند. [ایسنا]

در تصویر دیده می شود که، یک کارکن صحی ایرانی در اواسط ماه حوت در یک ایستگاه بررسی در تهران، درجه حرارت بدن مسافرین را بررسی می کند. [ایسنا]

رژیم های چین، روسیه و ایران با وجود شواهد فراوان سایئنسی و حکایتی، معلومات نادرستی را در مورد منشأ کووید-۱۹ منتشر می کنند، که هرکدام اینها برای اهداف شومی خود این کار را انجام می دهند.

چین از تقصیر خود انکار می کند

بیجینگ با ترویج تئوری های توطئه، به طور فعال تلاش می کند تا انتقادات را بر نقش این کشور در فاجعه ویروس کورونا، خنثی کند.

پخش شدن این تئوری های توطئه شوم از طرف شهروندان چینایی نه بلکه از طرف عالی ترین مقامات دولت چین صورت می گیرد.

بعد از اینکه مقامات فهمیدند ویروسی که منشأ آن در چین بوده در سراسر جهان باعث ویرانی می شود، دستگاه معلومات نادرست چینایی به کار شروع کرد.

در اوایل ماه حوت، لیجیان ژائو سخنگوی وزارت خارجه چین برای اولین بار شروع به ترغیب تردید کرد و گفت، «اگرچه کووید-۱۹ اولین بار در چین کشف شد، به این معنی نیست که از چین سرچشمه گرفته است.»

به تاریخ ۲۲ حوت، ژائو توییت کرد، «شاید این ارتش ایالات متحده بود که این فاجعه را به ووهان آورده است. شفاف باشید! معلومات خود را علنی سازید! ایالات متحده یک وضاحتی مدیون ما است.»

اخیراً، به تاریخ ۳ حمل، ژائو دوباره داستان خود را تغیر داد و در توییتر اظهار داشت كه احتمالاً این ویروس در ماه سنبله سال گذشته در ایالات متحده سرچشمه گرفته باشد و گفت كه، مقامات ایالات متحده باید معلومات بیشتری در مورد «پیشنت زیرو» یا مریض اول پیدا كنند.

نگرانی های بین المللی در مورد درست بودن معلوماتی که از سوی مقامات چینایی اعلام می شوند افزایش می یابد، کشوری که به تاریخ ۲۸ حوت اعلام کرد که چین هیچ مورد ابتلای محلی جدیدی ندارد. بسیاری از ناظرین تردید دارند که چین با توجه به گستردگی شیوع کووید-۱۹ در این کشور، هیچ ابتلای جدیدی نداشته است.

بیجینگ -- همراه با مسکو -- به تاریخ ۴ حمل از اشتراک در یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد راجع به اعلامیه پیشنهادشده این شیوع، اجتناب ورزیدند.

پیش نویس این طرح «نگرانی فزاینده در مورد وسعت بی سابقه شیوع کووید-۱۹ در جهان را نشان می دهد، که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی باشد».

این طرح خواستار «شفافیت کامل» در مورد شیوع این بیماری است -- اصطلاحاتی که به نظر برخی ها اشاره به انتقاد از رازداری دولت چین را نشان می دهند.

روسیه زندگی ها را در معرض خطر قرار می دهد

در همین حال، کرملین با تضعیف اعتماد مردم به سیستم های صحی، به منظور بدتر کردن بحران در غرب، معلومات نادرستی را راجع به کووید-۱۹ تبلیغ می کند.

شعبه ستراتکام ایست اتحادیه اروپا که مؤظف به مقابله با معلومات نادرست از طرف روسیه است، در اواسط ماه حوت گفته بود که از ۲ ماه دلو تا آنوقت، تقریباً ۸۰ قضیه از معلومات نادرست درباره ویروس کورونا را شناسایی کرده است.

پلان این است که ده ها روایت مختلف، گاهی متناقض را برای ایجاد سردرگمی و ترس را ترویج کند.

مثال ها شامل نظریه هایی است که می توان به این مفهوم اشاره کرد که ویروس کورونا یک سلاح بیولوژیکی است که توسط چین، ایالات متحده یا بریتانیا ایجاد شده است، که در ابتدا در ایالات متحده رخ داده است نه در چین، یا اینکه این ویروس ابزاری برای تحمیل اقتدار است.

محققینی كه با این شعبه كار می كنند می گویند، منابع طرفدار كرملین خودشان این تئوری ها را تألیف نمی كنند، اما در عوض نظریه های توطئه را می گیرند و تقویت می کنند كه از جاهای دیگری مانند چین و ایران سرچشمه می گیرند.

همچنان گمان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از بحران ویروس کورونا و اقدامات تبلیغاتی معلومات نادرست پیرامون آن، استفاده می کند تا تعدیل قانون اساسی که باعث گسترش حکومت وی می شود را تقویت بخشد.

اولویت دادن به ایدئولوژی نسبت به مردم ایران

تهران، به نوبه خود، در تلاشی برای خنثی کردن انتقادات بر رژیم ایران که در مقابله با شیوع این بیماری چگونه نامؤفق بوده است، تئوری های توطئه را پخش می کند که مهمترین آنها این است که ایالات متحده این ویروس را ایجاد کرده است.

دولت ایالات متحده به تاریخ ۱۰ حوت به ایران آسیب دیده از این ویروس پیشنهاد كمک کرد.

اما به جای پذیرفتن این کمک و کمک کردن به مردم ایران، آیت الله علی خامنه ای، رهبر بزرگ ایرانی، به تاریخ ۳ حمل این پیشنهاد را رد کرد، و یک تئوری توطئه دیگری را منتشر کرد مبنی بر اینکه پیشنهاد این کمک، در تلاشی بخاطر وخیم تر کردن بحران ویروس در ایران، پوششی است.

پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده به تاریخ ۴ حمل گفت، «خامنه ای این پیشنهاد را رد كرد زیرا وی بطور خستگی ناپذیر برای ترغیب تئوری های توطئه و اولویت دادن ایدئولوژی بر مردم ایران كار می كند.»

وی گفت، «این رژیم همچنان راجع به تعداد و کشته شدگان موارد، به مردم ایران و جهان دروغ می گوید، که متأسفانه به مراتب بیشتر از آن است که این رژیم می پذیرد.»

به دلیل عدم شفافیت رژیم ایران در ارائه معلومات دقیق به مردم در مورد تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر، نگرانی های بین المللی افزایش می یابد.

تهران به تاریخ ۵ حمل از کشته شدن ۱۲۲ مورد جدید ناشی از ویروس کورونای جدید خبر داد که آمار رسمی کشته شدگان را به ۱۹۳۴ نفر و تعداد تمام مبتلایان را به ۲۴۸۱۱ نفر افزایش داد.

به نظر می رسد خامنه ای به جای مسئولیت پذیری و پذیرفتن کمک، سرنوشت این کشور را بر عقیده قرار می دهد.

وی به ایرانیان توصیه کرد که «همه باید از دستورالعمل های» مقامات برای مبارزه با این فاجعه پیروی کنند «تا خدای متعال این مصیبت را برای ملت ایران، برای تمام ملل مسلمان و برای تمام بشریت پایان دهد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

7 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این یک جنگ تمام عیار بر این بود تا انتقال قدرت دنیا از غرب به آسیا بیدون جنگ جهانی صورت گیرد

پاسخ

اگرچه در تصاویر ارائه شده اشکالات است اما باید بگویم که سخت در اشتباه هستید، خیلی از فلم‌ها و انمیشن‌های ساخته هالیوود به این مریضی اشاره شده که بر‌می‌گردد به همان تئوری توطئه، خیلی از پیشگویان پول بگیر آمریکا نیز این را پیش بینی کرده بود یا بهتر بگویم برنامه‌ریزان. تصاویر اشتباه است تصویر اول مردم جایی شبیه یک پارکینگ است تا قصابی، ببین مغازه هم در آن ته صف است. این طرف جلوی صف یک ماشین است و به نظر می‌رسد تاکسی باشد تا قصابی. تصویر دول هم که معلومه مرده با باطری خالی روغن در میدان هوایی چه می‌کند، تصویر سوم که اصلن معلوم نیست فقط یه کله آدم. به هر حال هرکی نظر دهد آزاد است امیدوارم نارحتی پیش نیاید. نخود نخود، هرکی بگوید نظر خود.

پاسخ

این یک مقاله ای خوب است. تشکر

پاسخ

چرا چینایی ها [مردم چین] گوشت مردار را میخورند؟ آنها انسان هستند، آنها حیوان وحشی نیستند. آنها احمق هستند بخاطریکه هر چیزی مردار را می خورند.

پاسخ

شما از امریکا فقط یک کبوتر سفید صلح ساختید. هر چیزیکه چین، روسیه و ایران انجام میدهند یک واقعیت است و شما باید آنها را کمک نمایید.

پاسخ

چین عامل اصلی انشتار ویروس کرونا به سراسر جهان بوده است. شما بروید در یوتیوب ویدیو های واهان را تماشا کنید، شما خواهید دید که در واهان مردم میروند و گوشت های سگ، گربه، خر، مار، موش و هر نوع حیوان که در کره زمین زیست دارند خریداری می کنند. و گفته شده که ویروس کرونا نیز از همان شهر واهان چین از خوردن گوشت های حرام انتشار یافته است. حالا برخی گزارش ها حاکی از آن است که یک ویروس جدید دیگر در چین سرایت کرده او آن ویروس از خوردن گوشت موش پیدا شده است. مردم چین بسیار مردار خور هستند. همه کشور های جهان باید بالای حکومت چین فشار وارد کنند تا آنها خوردن گوشت های حرام را ممنوع قرار دهند. و گر آنها خورد گوشت های حرام را منع نکند باید کشور های جهان بالایش تعزیرات اقتصادی وضع کنند. و اکنون حکومت چین با برخی کشور های فقیر از جمله افغانستان در قسمت مهار کردن ویروس کرونا کمک بکنند.

پاسخ

خوب اگر قرار بود این ویروس‌ها از خوردن خفاش و خوک و... سرایت کند، اول اینکه چرا در طی صد‌ها سال به این سو این ویروس انتقال نکرد تا حالا؟
دوم اینکه خوردن این موارد نه تنها در چین بلکه در اکثر کشورهای جهان به جز کشور های مسلمان نشین-در ظاهر-،رواج دارد حتی در خود آمریکا گوشت گربه و مثال آن را مردم می‌خورد، چرا از آن کشور‌ها در طی قرن‌ها ویروس انتقال نکرده، اگر ویروس به دست بشر یا بهتر بگویم آمریکا ساخته نشده، پس این ویروس در طی این سال‌ها کجا بوده که تازه‌گی به وجود آمده؟
چرا اکثر ویروس‌ها از چین مبدأ دارد به خاطر گوشت‌ها باشد یا به دلیل حریف اقتصادی و سیاسی... بودن با آمریکا؟

پاسخ