علوم و فناوری

هکرهای چینایی در حالت تلاش دزدیدن تحقیق واکسین کووید-۱۹ دستگیر شدند

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر، یک کارمند به تاریخ ۲۵ ثور در لابراتوار تحقیقاتی و انکشاف تکنالوژی های بیولوژیکی کاربردی بیجینگ دیده می شود. [نیکولاس اسفوری/ای اف پی]

در تصویر، یک کارمند به تاریخ ۲۵ ثور در لابراتوار تحقیقاتی و انکشاف تکنالوژی های بیولوژیکی کاربردی بیجینگ دیده می شود. [نیکولاس اسفوری/ای اف پی]

واشنگتن -- مقامات ایالات متحده به روز چهارشنبه (۲۴ ثور) به محققین صحی و سائینسی هشدار دادند که هکرهای تحت حمایت دولت چین، تلاش می کنند تحقیقات و ملکیت های علمی مربوط به تداوی و واکسین های کووید-۱۹ را دزدی کنند.

یک اعلامیه از اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف بی آی) و اداره امنیت انترنیتی و زیربنایی (سی آی ایس ای) به سازمان هایی که در مورد این بیماری تحقیق می کنند، در زمینه «هدف قرار دادن احتمالی و سازش شبکه توسط جمهوری خلق چین» هشدار داد.

در این اعلامیه آمده است، «این بازیگران در حالتی مشاهده شده اند که، از شبکه ها و پرسونل وابسته به تحقیقات مربوط به کووید-۱۹، برای شناختن و به طور غیرقانونی بدست آوردن ملکیت ارزشمند علمی و معلومات صحت عامه مربوط به واکسین ها، معالجه، و آزمایش ها تلاش می کردند.»

اعلامیه افزود، «تلاش های چین برای هدف قراردادن این سکتورها تهدید جدی ای برای مجادله ملت ما با کووید-۱۹ ایجاد می کند.»

ادارات (اف بی آی) و (سی آی ایس ای) از «تمام سازمان هایی که در این زمینه ها تحقیقات می کنند خواستند تا امنیت انترنیتی کارآمد و اقدامات تهدیدات داخلی را برای جلوگیری از بررسی مخفیانه یا سرقت مواد مربوط با کووید-۱۹ حفظ کنند.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین به روز پنجشنبه (۲۵ ثور) در پاسخ به این اتهام گفت، «چین نارضایتی و مخالفت شدیدی را با چنین شایعه افگنی ابراز می کند.»

این هشدار در حالی صورت می گیرد که ده ها شرکت، انستیتوت و کشور در سراسر جهان برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، که دست کم ۲۹۲۰۰۰ نفر را در سراسر جهان کشته است و از چین سرچشمه گرفت، در تولید واکسین ها رقابت می کنند.

حملات انترنیتی و معلومات نادرست

این هشدار به یک سلسله هشدارها و گزارش ها مبنی بر متهم کردن هکرهای تحت حمایت دولت در ایران، کوریای شمالی، روسیه و چین در رابطه با فعالیت تخریبی مربوط به همه گیر ویروس کرونا، از پخش کردن اخبار دروغین تا هدف قرار دادن کارگران و سائینس دانان، می افزاید.

هفته گذشته، بریتانیا و ایالات متحده در مورد افزایش حملات انترنیتی علیه متخصصین صحی توسط مجرمین سازمان یافته «که اکثراً با بازیگران دولتی دیگر در ارتباط هستند»، هشدار دادند.

(سی آی ایس ای) و مرکز امنیت انترنیتی ملی بریتانیا گفتند که، آنها تاکتیک های «پاشیدن پاسورد ها» در مقیاس بزرگ -- هکرهایی که تلاش می کنند از طریق پاسورد های معمول به حساب ها دسترسی پیدا کنند -- که نهادهای معالجوی و سازمان های تحقیقاتی طبی را هدف قرار می دهند، کشف کرده بودند.

در عین زمان، رژیم های چین و روسیه به طور خاص در رابطه با همه گیر ویروس کرونا، برای گسترش روایت های دروغین همکاری را افزایش داده اند.

لیا گبریل، هماهنگ كننده مرکز مشاركت جهانی وزارت خارجه ایالات متحده، که تبلیغات خارجی را ردیابی می کند گفت، «حتی قبل از بحران کووید-۱۹، ما سطح مشخصی از هماهنگی بین روسیه و جمهوری خلق چین در حوزه تبلیغات را مشاهده كردیم.»

بر اساس گزارش ای اف پی، وی به تاریخ ۱۹ ثور به خبرنگاران گفت، «اما با این همه گیر، این همکاری به سرعت افزایش یافته است.»

به گفته این مرکز، رژیم چین فعالیت های آنلاین خود را برای دفاع از کارکرد خود در مقابله با این بیماری و انتقاد از ایالات متحده شدت بخشیده است.

گبریل گفت، «بیجینگ در زمان واقعی طریقه هایی را تطبیق می کند و به طور فزاینده از آنها استفاده می کند که مدت هاست توسط مسکو استفاده می شوند.»

در اوایل ماه جاری گزارشی از ادارات مختلف استخباراتی گفت که چین تا حدی پیش رفت که با خاموش کردن یا «ناپدید کردن» داکترانی که صداهای خود را بلند می کردند، و از بین بردن اسناد کووید-۱۹ در لابراتوارها و امتناع از دادن نمونه ها به سائینس دانانی که روی یک واکسین کار می کنند، اخبار مربوط به این ویروس را پنهان کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اگر چین عامل اصلی ساختن ویروس کرونا است، پس چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه این کشور یک تصمیم نمی گیرند؟ هر روز رسانه های امریکایی بر ضد چین گزارش های را به نشر می سپارد که ایالات متحده اسناد کافی در دست دارد که ویروس کرونا از آزمایشگاهای تحقیفاتی چین در شهر واهان آن کشور پخش شده است. اگر واقعاً ایالات متحده کدام اسناد و شواهد در دست دارد که نشان بدهند که چین در پخش کردن ویروس کرونا دخیل است، باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش کند و اعضای این سازمان بر علیه چین تصمیم بگیرند. اگر اسناد در دست ندارد اذهان مردم جهان را مغشوش نکنند. مردم خیلی در سترس و اضطراب به سر می برند اگر این ویروس ساختگی باشد، پس این مرض به زودی از بین نخواهد رفت و میلیون ها تن را در سراسر جهان از بین خواهد برد.

پاسخ