سلامتی

بر اساس ادعای یک گزارش، بیجینگ به طور عمدی شواهد شیوع ویروس کرونا را از بین برده است

سلام تایمز

در تصویر افسران پولیس شبه نظامی دیده می شوند که، به تاریخ ۱۴ ثور در نزدیکی میدان تیانانمین در بیجینگ گشت زنی می کنند. [نیکولاس/اسفوری/ای اف پی]

در تصویر افسران پولیس شبه نظامی دیده می شوند که، به تاریخ ۱۴ ثور در نزدیکی میدان تیانانمین در بیجینگ گشت زنی می کنند. [نیکولاس/اسفوری/ای اف پی]

یک روزنامه استرالیایی با استناد یک سند استخباراتی که در مورد منشأ شیوع مرگبار کووید-۱۹ تحقیق کرده است گزارش داد، رژیم چینایی به طور عمدی شواهد شیوع ویروس کرونا را پنهان کرد و یا از بین برد.

این گزارش ۱۵ صفحه ای، که توسط دی ستردی تیلیگراف بدست آمده است، می گوید که حکومت چین – در راستای «انداختن سایر کشورها در معرض خطر» -- با خاموش کردن یا «ناپدید کردن» داکترانی که صحبت می کردند، و از بین بردن اسناد کووید-۱۹ در لابراتوارها و امتناع از دادن نمونه ها به سائینس دانانی که روی یک واکسین کار می کنند، اخبار مربوط به این ویروس را پنهان کرد.

این گزارش توسط ادارات استخباراتی فایف آیز از ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و انگلستان تهیه شده است.

اسوشیتد پریس پیش از این به تاریخ ۲۷ حمل گزارش داده بود که، سکوت از طرف مقامات چینایی در مورد کووید-۱۹ در برابر مردم تقریباً برای یک هفته، برای جهانیان به قیمت یک فرصت برای خنثی کردن این فاجعه در جوانه اش، تمام شد.

مقامات چینایی مخفیانه می دانستند که یک شیوع مرگباری رخ داده بود، اما به ووهان، اجازه داد که میزبان یک ضیافت بزرگی با حضور ده ها هزار نفر باشد، که این ویروس را در همه جهت ها گسترش داد.

بر اساس گزارش پوهنتون جان هاپکینز، تا روز دوشنبه (۱۵ ثور)، ویروس کرونای کووید-۱۹ منجر به مرگ ربع یک میلیون و مبتلاشدن بیش از ۳.۵ میلیون نفر شده است.

حمله بر شفافیت

بر اساس این پرونده، این اقدامات حکومت چین به معنای «حمله بر شفافیت بین المللی» است که، به قیمت جان ده ها هزار نفر تمام شده است.

این سند احتمالاً فشار بالای حکومت چین را برای وضاحت در اقدامات و اظهارات قبلی آن، افزایش خواهد داد.

در حالیکه بیجینگ راجع به مدیریت این بحران با فشار زیاد مواجه است، رهبران جهان از رژیم چینایی می خواهند که در مورد همه گیر ویروس کرونا تا حد ممکن شفاف باشد.

منتقدین این کشور را به دلیل پائین نشان دادن مقیاس و دامنه این شیوع، که برای اولین بار در اواخر سال گذشته ظهور کرد متهم كردند، در حالیكه نظریه ها حدس می زنند كه این ویروس ممکن از یک لابراتوار بروز كرده باشد.

مقامات ایالات متحده در سال ۱۳۹۷ هشدارهای متعددی راجع به یک لابراتوار تحقیقاتی در ووهان، چین صادر كردند، و گفتند كه این لابراتوار هنگام انجام مطالعات خطرناک در مورد ویروس کرونای خفاش ها، همان نوع ویروسی كه در سال ۱۳۹۸ جهان را دیگرگون ساخته است، اقدامات مصؤنیت کافی را انجام نداده است.

این افشاگری ها تردید هایی را تقویت می کند که این ویروس کرونای جدید کووید-۱۹همانطور که مقامات چینی بعضی اوقات ادعا می کنند، از یک بازار گوشت خام پیدا نشده است، بلکه از یک لابراتوار تمویل شده توسط دولت پیدا شده است.

متخصصین ارشد صحی می گویند، اگر مقامات چینایی در ابتدا راجع به ویروس کرونای جدید راست می گفتند، جهان در حال حاضر در موقعیت بسیار بهتری برای مجادله با کووید-۱۹ قرار می داشت.

نگرانی بین المللی همچنان در مورد حقیقت معلوماتی که از طرف مقامات چینایی می آیند در حال افزایش است، بالخصوص درحالیکه اکثریت جهان در مخالفت با معلومات نادرست رژیم چینایی در مورد ویروس کرونا، متحد است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

بلی

پاسخ

من خبرها را می خوانم و بعداً آن را با خودم تجزیه و تحلیل می کنم. این ویروس از بازار گوشت خام پخش نشده است، بلکه از لابراتوارها یا آزمایشگاه های رژیم احمق چین بیرون شده است. با این حال، آمریکایی ها و دیگر قدرت ها پس از بین بردن این ویروس نباید علیه چین بجنگند تا از این کشور انتقام بگیرند، زیرا از یک طرف کوید ۱۹ صدها هزار انسان را به قتل رساند و این مسئله هنوز هم ادامه دارد. و از طرف دیگر، خدای ناکرده، اگر جنگ در بین قدرتهای بزرگ که ممکن است به جنگ هسته ای روی آورند، آغاز شود، زنده گی مردم را حتی بیشتر از کوید ۱۹ به خطر خواهد انداخت. خداوند همه انسانها را رحمت کند.

پاسخ

همه کشور های جهان باید بالای کشور چین تعزیرات اقتصادی را وضع کنند از این کشور بخواهند تا هر چه زود تر در مورد شیوع ویروس کرونا به جهان توضیحات واضیح بدهد. اگر چین این کار را نکرد، باید مورد حملات نظامی قرار گیرد. اگر چنین کاری صورت نگیرد، در آینده کشور های دیگر نیز دست به اختراع ویروس های مشابهی می زنند و کشور های دیگر را که با ایشان رقابت دارند از بین می برند. شما دیدید که شیوع ویروس کرونا در کنار اینکه هزار ها انسان را از بین برد و هنوز هم دارد از بین می برد، مردم سراسر دنیا را با مشکلات اقتصادی، قحطی، فقر و گرسنگی روبرو ساخت. همچنان مرض کرونا مردم جهان را با استرس، اضطراب و افسرده گی دچار ساخت که شاید چندین سال را در بر بگیرد تا مردم از از این افسرده گی عمیق رهایی یابند. از این جهت تاثرات ناگوار که این گونه مرض های همه جا گیر بالای اذهان مردم می گذارند، حتی جنگ نمی گذارد. در افغانستان چهال سال است که جنگ های داخلی ادامه دارند، اما مردم آنقدر به تشویش نبودند که اکنون ازاثر شیوع کرونا به تشویش شدند. مردم واقعاً نا امید شدند و از زنده گی دلسرد شدند. تعداد زیاد مردم آروزی مرگ را می کنند تا هر چه زورد تر مرگ به سراغ شان بیایند. شما از طریق شبکه های اجتماعی دیدید که مرد از اثر فشار روحی و اقتصادی دست به خود کشی زدند. بناءً چین باید مورد باز پرس و پیگرد قانونی قرار گیرد تا اینکه برای کشور های دیگر جهان عبرت باشند تا هیچ کشور جهان همچو جنایت را مرتکب نشوند.

پاسخ