سلامتی

رخنه از لابراتوار حکومتی چین، سؤالاتی را در مورد کووید-۱۹ ایجاد کرده است

سلام تایمز و ای اف پی

یک محقق به تاریخ ۲۱ جوزا در یک لابراتوار در چین نشان داده شده است. [نوئل سلیس/ای اف پی]

یک محقق به تاریخ ۲۱ جوزا در یک لابراتوار در چین نشان داده شده است. [نوئل سلیس/ای اف پی]

بیجینگ -- گزارش های تائید شده توسط مقامات چینایی در مورد چگونگی آزمایش مثبت هزاران نفر از باشندگان شمال غرب چین، برای یک بیماری باکتریایی پس از یک رخنه از یک کارخانه بایوفرماسیوتیکال حکومتی، سؤالات جدیدی را در مورد استندردهای مصؤنیت این کشور و منشأ کووید-۱۹ ایجاد کرده است.

مقامات صحی در شهر لانژو گفتند که ۳۲۴۵ نفر به بروسیلوز (یک بیماری ساری) مبتلا شده اند، بیماری ایکه اکثراً به دلیل تماس نزدیک با حیوانات یا محصولات حیوانی به وجود می آید که می تواند باعث تب، درد مفصل و سردرد شود.

مقامات چینایی اعتراف کردند که یک کارخانه بایوفارماسیوتیکال تحت مدیریت حکومت، مواد ضدعفونی کننده تاریخ تیر شده را در تولید واکسین بروسیلوز برای حیوانات بین ماه های سرطان و اسد ۱۳۹۸ استفاده کرده بود -- به این معنی که این کارخانه در نابود کردن این باکتریا مؤفق نشد.

گازات ملوث کارخانه بایوفارماسیوتیکال لانژو فارمداری حیوانی چین، در لانژو باعث ایجاد گازات هوا که شامل این باکتریا بود، شدند، و بادها این عوامل بیماری زا را به انستیتوت تحقیقات وترنری لانژو بردند، که از ماه قوس سال گذشته بدینسو حدود ۲۰۰ نفر را در آنجا مبتلا کرده است.

اقدامات نامصؤن در لابراتوار های چینایی

این اولین بار نیست که استندردهای مصؤنیت در لابراتوار های چینایی مورد توجه قرار می گیرد.

پس از گسترش کووید-۱۹ در سراسر جهان، حکومت های جهان به جستجوی منشأ همه گیر کشنده شروع کردند، که بیش از ۳۰ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و تا روز دوشنبه (۳۱ سنبله) تقریباً یک میلیون کشته را برجای گذاشته است.

در حالیکه بیشتر شواهد به بازار گوشت در ووهان، چین، به عنوان منبع شیوع ویروس کرونا اشاره می کنند، تحقیقات در مورد این موضوع هنوز جریان دارند -- که این موضوع مقامات چینایی را آزار می دهد که تلاش دارند چین را به عنوان «قهرمان» این همه گیر جلوه دهند.

یکی از این تئوری ها این است که کووید-۱۹ از یک لابراتوار تحت تمویل حکومتی، رخنه کرده است.

تقویت این تئوری شواهد مستندی اند که مقامات خارجی چندین هشدار درباره لابراتوار تحقیقاتی در ووهان، چین صادر کرده اند و گفتند که در هنگام انجام دادن مطالعات پرخطر بالای ویروس های کرونای خفاش، اقدامات مصؤنیتی به صورت کافی صورت نگرفته است.

دو سال قبل از شیوع کووید-۱۹، مقامات وزارت خارجه ایالات متحده در مورد ضعف های مصؤنیتی و مدیریت در انستیتوت ویروس شناسی ووهان هشدار دادند و با توجه ویژه به «کار لابراتوار بالای ویروس های کرونای خفاش و قابلیت انتقال آنها به انسان ها» توجه و کمک بیشتری را پیشنهاد کردند و اینکه چگونه نشان دهنده «خطر ابتلا به همه گیر مانند سارس جدید [بیماری التهاب تنفسی حاد]» است.

در یکی از هشدارها در مورد این توضیحاتی بود که کمبود تأسیسات، در مورد متخصصین و محققین آموزش دیده مناسب، که برای کار مصؤن در این لابراتوار شدیداً کنترل شده، لازم است، تا چه اندازه جدی بود.

در همین حال، بیجینگ به طور فعال معلومات نادرست درباره کووید-۱۹ را در سراسر جهان پخش می کند و چندین بار هنگام تلاش برای سرقت کردن تحقیقات واکسین ویروس کرونا، گرفتار شده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

5 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

شما نظریات پمپیو را تکرار نوشته کرده اید.که ما همیشه وقت این مطلب را از وزیر خارجه آمریکا در مطبوعات جهان می شنویم.

پاسخ

بخاطر قدرت طلبی و رقابت های ناسالم بین کشور ها، انسان های روی زمین به مشکلات گوناگون دچار شده است. اگر همه انسان ها به آخرت عقیده داشته باشند و به دوزخ و جنت باور داشته باشد، هیچگاهی جان انسان بیگناه را نمی گیرد. چینایی ها بی دین هستند و به خدا باور ندارند. یگانه دین که جهان و مردم جهان را از این منجلاب نجات میدهد اسلام است. اسلام دین است که بخاطر آن مردم حاضر هستند که جان شان را فدا کنند. اسلام برای همه بشریت نسخه ای زنده گی کردن را ارایه می کنند که انسان چگونه زنده گی کند. چون خالق انسان خداوند است و خداوند خودش خوب میداند که انسان چه بخورد، چه بنوشد و چگونه لباس بپوشد چگونه عبادت بکند. در همه ای اینها حکمت نهفته است. از این جهت ما باید از خداوند پیروی کنیم و چیزیکه خداوند می گوید ان را انجام بدهیم و چیزیکه از آن ما را منع می کند انجام ندهیم. وقتی خداوند برای ما می گوید که گوشت گاو را بخوریم برای ما فایده می کند باید از آن استفاده کنیم. وقتیکه که می گوید گوشت حیوانات وحشی چون سگ و مار را نخوریم که برای ما ضرر دارد باید نخوریم و از خداوند پیروی کنیم تا این که هم خداوند خوشنود شود و هم ما رستگار شویم.

پاسخ

نظام های کمیونیستی همین گونه است. مرگ به چین و چینایی های کثیف.

پاسخ

از ابتدا واضح بود که ویروس کرونا از لابراتوار های تحقیقی چین بیرون شده است. این کشور تحقیقات غیر مصون را انجام میداد که بالاخر باعث شیوع کرونا در جهان گردید. همه کشور های جهان باید چین را بخاطر بی پروایی اش بخاطر کنترول نکردند ویروس تحریم کنند. زیرا اگر چین با تحریم ها مواجه نشود، شاید در آینده کدام کشور دیگر نیز عین کار را بکنند و مردم جهان را دچار مشکلات بسازد. جنگ جهانی سوم جنگ سلاحهای بیولوژیکی خواهد بود. پخش و نشر ویروس کرونا یک مرحله مقدماتی این جنگ بود، این یک مرحله آزمایشی بود که دیده شود که آیاد این سلاح بیولوژیکی کار می ته یا نه.

پاسخ

رژیم های ایدیولوژیک چپ و راست، هر گز قابل اعتماد نبودند و نیستند.

پاسخ