امنیت

غنی می گوید که طالبان هیچ اراده ای برای صلح ندارند

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

رئیس جمهور اشرف غنی به تاریخ ۲۹ سرطان چند دقیقه پس از آنکه راکت ها در نزدیکی محوطه کاخ ریاست جمهوری فرود آمدند، در کاخ ریاست جمهوری سخنرانی می کند. [کاخ ریاست جمهوری]

رئیس جمهور اشرف غنی به تاریخ ۲۹ سرطان چند دقیقه پس از آنکه راکت ها در نزدیکی محوطه کاخ ریاست جمهوری فرود آمدند، در کاخ ریاست جمهوری سخنرانی می کند. [کاخ ریاست جمهوری]

کابل -- رئیس جمهور اشرف غنی به روز سه شنبه (۲۹ سرطان) گفت که طالبان هیچ اراده ای برای صلح ندارند.

غنی که پس از نماز عید در کاخ ریاست جمهوری با جمعی از سیاستمداران و منسوبین نیروهای افغان صحبت می کرد، یک بار دیگر طالبان را به ترک کردن خشونت و دنبال کردن صلح فراخواند.

وی در یک سخنرانی گفت، «طالبان ثابت کرده اند که هیچ اراده و قصد برای صلح ندارند.»

وی گفت، حکومت یک برنامه فوری ای را برای تغیر وضعیت امنیتی تهیه کرده است.

وی از افغان ها خواست تا از نیروهای افغان در مبارزه علیه تروریزم حمایت کنند.

وی گفت، «من در تمام هفته گذشته بالای یک طرح عاجل و عملی کار كردم تا ما بتوانیم وضعیت امنیتی را تغیر دهیم. این طرح تهیه شده است و دارای دو قسمت است.»

غنی در خطاب به طالبان گفت، «شما نمی توانید این کشور را با راکت ها تصرف کنید. شما چرا سرمایه، مکاتب، شفاخانه ها، پل ها و سرک های افغانستان را ویران می کنید؟ چرا علماء را می کشید و مساجد را ویران می سازید؟».

حملات راکتی

در حالیکه غنی و تعدادی از مقامات بلند رتبه نماز عید را در فضای باز می خواندند، دست کم سه راکت در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری فرود آمدند.

گروه داعش مسؤلیت را بر عهده گرفت اما داعش اکثراً مسؤلیت حملاتی را به عهده می گیرد که طالبان از انجام دادن آنها انکار می کنند.

در ویدیویی که در صفحه فیسبوک کاخ ریاست جمهوری منتشر شده است، ده ها مرد حتی در حالیکه راکت ها از بالای سرشان تیر می شوند و در همان نزدیکی منفجر می شوند، در محوطه کاخ جمع شده و نماز خود را ادامه می دهند.

در این ویدیو غنی دیده می شود که در حالت ادای نماز هیچ تکان نمی خورد.

میرویس استانکزی سخنگوی وزارت امور داخله گفت، سه راکت از یک موتر پیک اپ شلیک شده بودند اما یکی از آنها انفجار نکرد.

طالبان در جریان رخصتی های اسلامی گذشته آتش بس را اعلام کرده و به افغان ها مهلت دادند تا بتوانند با مصؤنیت نسبی به دیدار خانواده بروند، اما این دفعه چنین کاری صورت نگرفته است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500