امنیت

ایالات متحده برای حمایت از نیروهای افغان علیه طالبان حملات هوایی را انجام داد

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

یک هواپیمای جیت جنگی نیروی دریایی ایالات متحده به تاریخ ۳ دلو ۱۳۹۸ بر فراز افغانستان دیده می شود. [نیروهای ائتلافی]

یک هواپیمای جیت جنگی نیروی دریایی ایالات متحده به تاریخ ۳ دلو ۱۳۹۸ بر فراز افغانستان دیده می شود. [نیروهای ائتلافی]

واشینگتن -- پنتاگون به روز پنجشنبه (۳۱ سرطان) گفت، ایالات متحده در حمایت از تلاش اردوی ملی افغان برای دفع کردن تهاجم طالبان یک سلسله حملات هوایی را انجام داده است.

عملیات های طالبان در حالی انجام می شوند که خروج نیروهای بین المللی از کشور تقریباً به پایان رسیده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در اشاره به نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان گفت، «در چند روز گذشته ما از طریق حملات هوایی برای حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان عمل کرده ایم.»

وی با افزودن اینكه جنرال كینت اف. مكنزی رئیس فرماندهی مركزی ارتش ایالات متحده به این حملات اجازه داده بود، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت، «ما در حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان به حملات هوایی خود ادامه می دهیم.»

کربی گفت که وی نمی تواند در مورد این حملات هوایی جزئیات ارائه کند اما سخنان روز چهارشنبه لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده را تکرار کرد كه گفت، ایالات متحده «به كمک کردن با نیروهای امنیتی افغان و پیشرفت حکومت افغانستان» متعهد است.

مدت هاست که نیروی هوایی ایالات متحده برای نیروهای افغان یک برتری تاکتیکی را در برابر طالبان فراهم نموده است.

بر اساس گزارش های رسانه ها، پس از اظهارات کربی، یک مقام دفاعی دیگر به شرط ناشناس ماندن گفت که ایالات متحده به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای حمایت از نیروهای افغان، بیشتر از چهار حمله هوایی را انجام داده است.

این مقام گفت، از جمله این حملات حداقل دو حمله تجهیزات نظامی را که طالبان از نیروهای افغان ضبط کرده بودند، هدف قرار دادند.

همچنان به روز چهارشنبه، جنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده گفت که خروج ایالات متحده که قرار است تا تاریخ ۹ سنبله پایان یابد، اکنون ۹۵٪ تکمیل شده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

الی انکه نیروهای دفاعی وامنیتی افغان تمویل و تجهیز نګردد و از همه مهمتر انګیزه لازم از طرف امریکا و دوستان بین المللی به نیروها داده نشود . این نیرو برای امنیت .ثبات و نګهداری از ارزشها و جمهوریت قابل اعتماد مردم افغانستان نیست

پاسخ