امنیت

غیرنظامیان تایوانی برای مقابله با تهاجم چین آموزش آماده باش می بینند

گزارش از ای اف پی و سلام تایمز

در این تصویر که به تاریخ ۲۷ حمل گرفته شده است، متعلمین در یک کورس دفاع ملکی در آکادمی کوما در تایپی مرکز تایوان شرکت می کنند. [جک مور/ ای اف پی]

در این تصویر که به تاریخ ۲۷ حمل گرفته شده است، متعلمین در یک کورس دفاع ملکی در آکادمی کوما در تایپی مرکز تایوان شرکت می کنند. [جک مور/ ای اف پی]

داکتر لین یو تینگ در روز رخصتی هفته برای این وقت مختص کرده است تا نکات دفاعی غیرنظامی را یاد بگیرد که بتواند آنرا در صورت حمله چین به تایوان خودمختار به دو فرزند خردسال خود منتقل کند.

در آنجا هیچ سلاحی وجود ندارد، فقط آموزش حیاتی در مورد نحوه واکنش به جنگ ترکیبی چین وجود دارد.

این صنف‌ها بخشی از ضرورت فزاینده تایوان بخاطر آماده شدن برای بدترین سناریو پس از دیدن جنگ اوکراین از راه دور و تحمل دو دور تمرینات چینی در سال گذشته است، از جمله تمرین‌هایی که در نیمه ماه حمل به پایان رسید.

روسیه در ماه حوت سال ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد. چین تایوان را یک ولایت جدا شده می داند و وقتا فوقتا تهدید به حمله به آن می کند.

لین ۴۵ ساله که در صنف های آکادمی کوما در تایپی شرکت می‌کرد، گفت، «وقتی احتمال جنگ وجود دارد، فکر می‌کنم باید آماده شویم،»

او گفت، «در خط مقدم بودن تنها راه کمک نیست،» او افزود که فرزندان ۸ و ۱۲ ساله‌اش باید بدانند در شرایط بحرانی چه کنند.

مربیان کوما نکات عملی در مورد آماده سازی تخلیه، مانند یافتن نزدیکترین پناهگاه حمله هوایی و وسایلی که باید در کیسه های اضطراری بسته بندی شود، ارائه می دهند.

اما آنها همچنین بر اطلاعات نادرست در مورد اینکه تهاجم بجینگ به چه صورت خواهد بود، تمرکز می کنند و با ادعای فرود آمدن ۱۰۰۰ موشک به جزیره یا فرود ۵۰۰۰۰ کشتی در سواحل آن، مقابله می کنند.

سازمان‌دهندگان می‌گویند که در حال ساختن «خط اول دفاع روانی» در برابر روایت‌های چینی هستند که تلاش می‌کنند نسبت به سیستم دموکراتیک تایوان و قابلیت‌های دفاعی آن بی‌اعتمادی خلق کنند.

صنف های یک روزه، که هزینه آن ۱۰۰۰ دالر تایوانی (۳۳ دالر امریکایی) است، با آموزش صحی عاجل، مانند نحوه استفاده از بنداژ و پر کردن زخم ها با بنداژ پایان می یابد.

تحمل کنید. زنده بمانید. غالب و پیروز شوید!

مربیان از تصاویر فیلم «نجات سرباز رایان» صحنه فرود در ساحل اوماها و حملات موشکی به مناطق مسکونی در اوکراین برای انتقال نکات خود در درس ها استفاده کردند.

لین گفت، «یافتن جای خالی بسیار دشوار بود. من فکر می کنم تا حدی به دلیل جنگ اوکراین است،»

کوما از ماه جدی سال ۱۴۰۰ به اینسو ۱۰۰۰۰ تایوانی را آموزش داده است و صنف ها در عرض چند دقیقه پس از نشر آنها به فروش می‌رسند، زیرا تایوانی‌ها برای بدست آوردن علم بیشتر در مورد چگونگی محفوظ نگه داشتن خود فریاد می‌زنند.

این روند گسترده‌تر در میان ۲۳ میلیون نفر جمعیت تایوان باعث شده است که غیرنظامیان در مانورهای جنگی شرکت کنند و دولت تمرین‌های حمله هوایی را در سراسر جزیره انجام دهد و کتابچه راهنمای تهاجم چین را بسازد.

کوما توسط چندین تاجران ثروتمند، از جمله رابرت تسائو، موسس اولین شرکت نیمه هادی تایوان، تمویل می شود که میلیون ها دالر را برای دفاع از جزیره سرمایه گذاری می کنند.

او پس از مانورهای گسترده بجینگ در ماه اسد گذشته و پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، برای دفاع از جزیره متعهد شد.

کوما اهداف بلندپروازانه ای برای تکمیل هزینه های نظامی رو به گسترش تایپی با آموزش سه میلیون ساکن دارد و می خواهد این روند را از طریق دروس آنلاین برنامه ریزی شده برای تابستان امسال تسریع بخشد.

در کتاب معلوماتی ایکه با یک خرس سیاه تایوانی که تفنگی در دست دارد مزین شده است، به شرکت‌کنندگان می‌گوید، «ما می‌توانیم بدون پول بمانیم. بدون گاز طبیعی بمانیم. بدون آب گرم بمانیم. بدون روشنی بمانیم. اما بدون آزادی نه.»

او می گوید، «ما بر همه چیز غلبه خواهیم کرد. تحمل کنید. زنده بمانید. پیروز شوید!»

بسته بندی یک بسته

کوما اخیراً برخی صنف های مختص زنان را راه‌اندازی کرده است و می‌گوید تعداد زنان بیشتری نسبت به مردان ثبت‌نام می‌کنند، که قبلاً موظف به انجام آموزش‌های نظامی یا فراخوانی در صورت حمله چینی هستند.

خانم خانه دار بنام لای که از ذکر تخلص خود خودداری کرد، دو فرزند خود را به شوهرش واگذار کرد تا بتواند در این کورس آموزشی شرکت کند.

این زن ۴۰ ساله گفت، «اگر جنگ اتفاق می افتاد، من در عقب خواهم بود. در این صنف شرکت کردم تا بدانم برای کمک به دیگران چه کاری می توانم انجام دهم،»

او گفت، «من باید مطمئن شوم که چه کاری باید انجام دهم و چه چیزی را آماده کنم تا از محفوظ بودن فرزندانم اطمینان حاصل کنم.»

حسابدار یو چیائو لینگ، ۳۷ ساله، از درس های غیرنظامی برای تکمیل کورس تیراندازی در ماه ثور استفاده می کند تا بتواند به کمک والدین مسن خود برسد.

او گفت، «اگر جنگ اتفاق می افتاد، برای دفاع از خانه خود از تفنگچه استفاده می کنم. من از پدر و مادرم که در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی هستند، مراقبت می کنم. من مسئولیت محافظت از آنها را دارم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

قرآن کریم می فرماید، «إن الملوک إذا دخلوا قریة أفسدوها وجعلوا أعزة أهلها أذلة وكذلك یفعلون» [ترجمه]: «هنگامی كه پادشاهان (لشكرهایشان) وارد شهری شوند، آن شهر را ویران می كنند و آبروی اشراف آن را غارت می كنند. [با ما] انجام دهید.» اگر خدای نکرده چین برعلیه تایوان حمله کند، افراد زیادی کشته خواهند شد. زنان کشته خواهند شد، کودکان کشته خواهند شد، پیران کشته خواهند شد. بسیاری دیگر مجروح خواهند شد. ممکن است کسی بگوید که چینی ها نیز کشته خواهند شد، اما این بیانیه نمی تواند جان مردم تایوان را نجات دهد. یعنی هر چقدر چینی از بین برود دردی را دوا نمی کند. علاوه بر این، چینی ها نیز مخلوق خدا هستند. نه چینی ها و نه مردم تایوان باید کشته شوند. اگر به تاریخ ۵۰ سال گذشته نگاه کنیم، روس ها به کشور ما حمله کردند، صدها هزار نفر را کشتند و صدها هزار نفر را زخمی کردند. سپس پاکستان و ایران جنگ را در افغانستان آغاز کردند. آنها ده ها هزار نفر را کشتند. در سال ۲۰۰۱ ناتو به افغانستان حمله کرد و هر دو طرف (ناتو و طالبان) صدها هزار نفر را کشتند. روس ها به اوکراین حمله کردند و هزاران اوکراینی را کشتند. قربانیان تمام جنگ های فوق زنان، کودکان و افراد مسن بودند زیرا این افراد آسیب پذیر جامعه هستند. ما می خواهیم چین بر تفکر شیطانی خود غلبه کند، به مردم خود رحم کند و به مردم تایوان رحم کند و از جنگ اجتناب کند. وما علینا الاالبلاغ

پاسخ

داکتر لین یوتینگ یک مرد که تداوی مریض ها را می کند و داکتر همیشه در جامعه قابل قدر می باشد . این که داکتر لین یوتینگ به پسران خود آماده گی برای جنگ را یاد می دهد از آدم های دیگر چه شگایت کنم این کار خوب نیست .به خا طر که یک دفعه که پسران شان یک چیز را در ذهن خود گرفت باز به همان چیز باز ی می کند که این کار سبب می شود که بلاخره از این پسران شان قاتل حرفوی جور می شود . حکومت تایوان باید کوشش زیاد کند که از راه صلح به بیش برود اگر در یک مملکت جنگ شروع شود با ز خاموش کردن جنگ بسیار یک کار مشکل است که شاید سالهای زیاد را در پی بیگیرد اما جنگ امکان ندارد که باز ختم شود . هر کشور که خوش دار جنک است یک بار تاریغ افغانستان را مطالعه کند بعد از آن تصمیم جنگ را بیگیرد.

پاسخ