امنیت

تداوم حملات داعش در افغانستان درد خانواده های قربانیان را عمیق تر می سازد

گزارش از عمران

حملات تروریستی شاخه خراسان داعش در افغانستان هنوز هم عذابی را بر خانواده های قربانیان گذشته وارد می کند. [عمران/سلام تایمز]

هرات -- حملات تروریستی شاخه خراسان داعش در افغانستان همچنان به درد خانواده های قربانیان سابق ادامه می دهد.

خانواده علی رضا ۲۵ ساله که در یک انفجار در ماه حمل ۱۴۰۱ در یکی از محله های شیعه نشین شهر هرات کشته شد، همچنان در ماتم و وحشت به سر می برند.

فاطمه، خواهر ۳۱ ساله رضا، از ترس تروریسم بیشتر نمی تواند فرزندانش را به مکتب بفرستد.

او از ترس اینکه داعش اعضای خانواده اش را بکشد، با کابوس ها دست و پنجه نرم می کند.

اعضای یک خانواده هزاره در شهر هرات به تاریخ ۱۰ ماه دلو تصویری از یک عضو خود، علی رضا، ۲۵ ساله که در ماه حمل ۱۴۰۱ توسط داعش در آنجا کشته شد، در دست گرفته اند. [عمران/سلام تایمز]

اعضای یک خانواده هزاره در شهر هرات به تاریخ ۱۰ ماه دلو تصویری از یک عضو خود، علی رضا، ۲۵ ساله که در ماه حمل ۱۴۰۱ توسط داعش در آنجا کشته شد، در دست گرفته اند. [عمران/سلام تایمز]

او گفت، «وقتی برادران و فرزندانم خانه را ترک می‌کنند، مطمئن نیستم که زنده به خانه بازگردند یا نه. داعش رحم ندارد. هر لحظه می تواند بمب گذاری کرده و حملات انتحاری انجام دهد.»

او گفت، «من از وقتیکه برادر من مرده، افسرده ام... و بدون خوردن گولی خواب نمی توانم بخوابم. من نمی توانم خبرها را از تلویزیون تماشا کنم... زیرا هر بار که خبر انفجار را می بینم، خاطرات مرگ برادرم زنده می شود.»

عاطفه، ۲۷ ساله، خواهر دیگر رضا، از زمان درگذشت برادرش نیز با صحت روانی دست و پنجه نرم می کند.

او گفت، «ما در کابل زندگی می کردیم اما به خاطر حملات داعش با خانواده خود به هرات آمدیم، لاکن گروه تروریستی ما را اینجا هم راحت نگذاشت و برادر جوان ما را کشت.»

او گفت، «داعش مردم بی گناه را می کشد و هر جنایت را به نام اسلام انجام می دهد.»

افزایش خشونت داعش

حملات داعش علیه غیرنظامیان در افغانستان به سال جاری ۱۴۰۳ نیز ادامه یافته است.

این گروه تروریستی بتاریخ ۳۰ ماه ثور مسئولیت حمله در ولایت بامیان را بر عهده گرفت که در آن سه گردشگر هسپانیایی و سه افغان کشته شدند.

این گروه در تلگرام گفت که «مبارزان با استفاده از ماشینگن به سمت گردشگران مسیحی و همراهان شیعه آنها شلیک کردند».

به گفته ناظران نظامی افغان، شاخهء خراسان داعش که از پناهگاه های امن در داخل افغانستان فعالیت می کند، یک تهدید جهانی مهم است.

حمزه بلوچ، تحلیلگر امور نظامی مستقر در ولایت نیمروز گفت، «متاسفانه داعش اخیراً در افغانستان و پاکستان قوی‌تر شده است... علاوه بر اینکه امنیت این دو کشور همسایه را تهدید می‌کند، به یک تهدید بزرگ برای منطقه و جهان تبدیل شده است،»

او گفت، داعش «در تلاش است بر تعداد نفرها و قدرت نظامی خود بیافزاید،»

بلوچ گفت، «نیاز به مبارزه جدی با داعش در افغانستان وجود دارد. این گروه تروریستی از هرج و مرج در افغانستان سوء استفاده کرده و حضور خود را در بسیاری از ولایات گسترش داده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500