ورود کمک ها به غزنی بعد از حمله طالبان

خبرگزاری فرانسه

غزنی -- به گفتهء باشنده گان غزنی و کارکنان امدادرسانی، از روز یکشنبه (۲۸ اسد)، چند روز بعد از آن که نیروهای امنیتی جنگجویان طالبان را از این شهر بیرون راندند، کمک ها وارد این شهر شدند.

بعد از آن که جنگجویان در یک حمله بتاریخ ۱۹ اسد برای مدت کوتاه کنترل شهر را بدست گرفتند، باشنده های این شهر از کمبود مواد خوراکه و آب و هم افزایش ارزاق کالاهای اساسی رنج بردند. ستیزه جویان در یک نبرد که به کشته شدن صدها نفر منجر شد، ساختمان ها را آتش زده و زیرساخت ها را منهدم کردند.

گل‌بادشاه، یکی از افراد بسیار در غزنی که یکشنبه توانسته بود خودش را به مراکز توزیع برساند، گفت که در جریان درگیری ها خانه اش در اثر اصابت دو راکت تخریب شد. وی گفت: «ما برای بقا به این کمک ضرورت داریم.»

سراج احمد، یک باشنده دیگر، گفت که برای یک همسایه اش که شوهر او -- که یک افسر پولیس بود -- و هم پسر جوانش در درگیری توسط طالبان کشته شده بودند، کمک دریافت می کرد.

او گفت: «آنها دیگر در فامیل شان هیچکس را نداشتند. بنا، من تصمیم گرفتم از جانب آنها اینجا بیایم و هر گونه کمک را برایشان ببرم.»

محمد اسماعیل، مدیر منطقوی صلیب سرخ افغانستان، گفت که برنج، روغن، لوبیا، و چای بعد از ورود اولین کاروان بشردوستانه در غزنی بروز شنبه (۲۷ اسد) توزیع شده است.

او افزود که صلیب سرخ امیدوار است یکشنبه به ۸۰۰ خانوار و دوشنبه (۲۹ اسد) به ۱۲۰۰ خانوار دیگر کمک رسانی کند.

اسماعیل گفت: «مردم که این کمک ها را دریافت کرده اند، کسانی استند که در جریان جنگ غزنی یا عزیزان شان را و یا هم خانه های شان را از دست داده اند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500