تروریسم

پاداش ۱ ملیون دالری ایالات متحده برای معلومات در مورد حمزه بن لادن

سلام تایمز

حمزه بن لادن و پدر معدوم اش، اسامه، در این تصاویر بدون تاریخ دیده می شوند. [فایل]

حمزه بن لادن و پدر معدوم اش، اسامه، در این تصاویر بدون تاریخ دیده می شوند. [فایل]

ایالات متحده برای معلومات که منجر به دستگیری حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر معدوم القاعده، شود، یک ملیون دالر پاداش در نظر گرفته است.

اگر شما کدام معلومات دارید، لطفا با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده، از طریق ایمیل [email protected] تماس بگیرید و یا از ویبسایت «پاداش برای عدالت» بازدید کنید.

وزارت امور خارجه می گوید که حمزه ۳۰ ساله، بحیث یک رهبر در گروه القاعدهدر حال ظهور است.

وی پیام های صوتی و تصویری را در اینترنت منتشر کرده است و از پیروان اش خواسته به ایالات متحده و متحدان غربی اش حمله کنند و به انتقام کشتن پدرش توسط نیروهای نظامی این کشور در ماه ثور ۱۳۹۰، ایالات متحده را تهدید به حمله کرده است.

حمزه با دختر محمد عطا، رهبر طیاره ربایان در حملات تروریستی القاعده بالای ایالات متحده در ماه سنبله سال ۲۰۰۱ که قریب به ۳ هزار نفر را کشت و بیش از ۶۰۰۰ تن را زخمی کرد، ازدواج کرده است.

با توجه به نامه های اسامه که در خانه اش در ایبت‌آباد، پاکستان، کشف شد بن لادن مصروف تربیه حمزه بود تا روزی جانشین او شود. اسامه در ابیت‌آباد کشته شد.

حمزه کجا است؟

به رغم گزارش هایی از حضور وی در پاکستان، افغانستان، سوریه و یا تحت بازداشت خانگی در ایران، مکان حمزه سال ها است که موضوع حدس و گمان است.

به رغم محکومیت های شدید القاعده از مذهب شیعه حاکم بر ایران، گمان می رود که او سال ها به همراه مادرش در ایران بوده است.

بعضی از ناظران می گویند که رژیم تهران، او را تحت حصر خانگی نگه داشته تا از این طریق فشار بر رقیب اش، عربستان سعودی و همچنین القاعده، را حفظ کرده و مانع از حمله جنگجویان سنی به ایران شود.

با این حال، بعضی دیگر می گویند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روابط قوی با القاعده دارد؛ همانطور که مدارک نشان می دهد که ایران میزبان تعداد زیادی عناصر القاعده است که از سوی مقامات بین المللی تحت تعقیب می باشند.

یکی از برادران ناتنی حمزه بن لادن سال پار به روزنامه گاردین لندن گفت که مکان حمزه ناشناخته است، مگر او ممکن است در افغانستان باشد.

طی سال های گذشته، القاعده در تلاش برای حفظ ضرورت حضور اش در انظار عمومی است.

در هفدهمین سالگرد فاجعه ۱۱ سپتمبر، این سازمان با صدور یک بیانیه عمومی، بار دیگر مسئولیت این جنایات را بر دوش گرفت و همه کسانی که خلاف این فکر می کنند را به باد انتقاد گرفت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

تاریخ مسلمانی ما خواهد نوشت که ... ما به خاطر یکدیگر پاداش می گرفتیم.

پاسخ