جنایت و عدالت

دختران نوجوان در ولایت فاریاب از تجاوز جنسی گروهی وحشیانه در ماه رمضان توسط جنگجویان طالب حکایت میکنند

گزارش از هدایت الله

بر اساس گفته های خانواده، جنگجویان طالب نصف شب به تاریخ ۱۶ ثور ۱۳۹۸ در ولسوالی قرم قل ولایت فاریاب به یک خانه داخل شدند، پدر و مادر را لت وکوب نموده بالای دو خواهر که سن شان ۱۶ و ۱۷ سال می باشد، به شکل گروهی تجاوز جنسی کردند. [متین]

کندز – احساس مصؤنیت یک قریه زمانی از هم پاشید که شش مرد متعلق به طالبان در نصف شب داخل منزل یک خانواده شدند و بالای دو دختر نوجوان به شکل گروهی تجاوز جنسی کردند.

بر اساس گفته های خانواده، این افراد در قریه یوسف میرزائی ولایت فاریاب به تاریخ ۱۶ ثور در نصف شب داخل منزل یک خانواده شدند. آنها پدر و مادر دخترها را لت وکوب نموده بالای دو خواهر که سن شان ۱۶ و ۱۷ سال می باشد، به شکل گروهی تجاوز جنسی کردند.

بعد از این حمله، دختران در شهر میمنه مرکز ولایتی به شفاخانه برده شدند. حالا این دو دختر آنجا با خویشاوندان خود زنده گی میکنند.

مادر این دخترها، ممه خال، از وحشت آنشب حکایت کرد:

تصویر که از یک ویدیو گرفته شده دو خواهر را نشان میدهد که به تاریخ ۱۶ ثور در ولسوالی قرامقول توسط جنگجوبان طالب بالایشان تجاوز جنسی گروهی صورت گرفته بود.

تصویر که از یک ویدیو گرفته شده دو خواهر را نشان میدهد که به تاریخ ۱۶ ثور در ولسوالی قرامقول توسط جنگجوبان طالب بالایشان تجاوز جنسی گروهی صورت گرفته بود.

وی با چشمان پر اشک به تاریخ ۲۵ ثور به خبرنگاران در ولایت فاریاب گفت، «نصف شب بود که من چیغ های دختران خود را شنیدم، وقتی من برخاستم، دیدم که طالبان یکی از دخترانم را به یک اطاق [در خانه] و دیگری را به مهمانخانه شان [در قریه] برده بودند.»

وی گفت، «چهار مرد بالای یکی از دخترانم تجاوز کردند، و دو مرد دیگر بالای دختر دیگرم تجاوز کردند. اما دختر سومی ام، فرشته که ۱۴ سال عمر دارد، با خیز زدن از دیوار به منزل همسایه فرار کرد.»

«آنها [طالبان]... مرا بر روی فرش کش کرده به یک اطاق دیگر بردند. آنها شوهرم را لت و کوب کرد و او را با ریسمان بستند.»

وی گفت، «این قریه زیر کنترول طالبان است...ما نمیدانستیم که آنها مثل حیوانات وحشی بر عزت دخترهای ما حمله خواهند کرد.»

پدر دخترها، ایگان بیردی که ۶۸ سال عمر دارد، دو تن از حمله کننده گان را منحیث همسایه های سابقه شناسائی کرده است که اصلاً از قریه یوسف میرزائی ولسوالی قرم قل میباشند.

وی گفت، آنها گروه شش نفری را رهبری میکردند و افزود، آنها بعد از تجاوز کردن بالای دخترانش به طالبان برگشتند.

بیردی گفت که وی تلاش کرد تا دختران خود را نجات دهد و از طالبان درخواست کرد.

وی گفت، «من به آنها گفتم که شما هم مثل من عزت و آبرو دارید، شما باید از خدا بترسید. این عمل زشت را در این ماه مبارک رمضان انجام ندهید. مگر دخترانم قربانی ظلم آنها شدند.»

وی گفت، «من بر طالبان لعنت میگویم، آنها در مورد قرآن و حدیث چیزی نمیدانند، و آنها تلاش میکنند تا به اهداف شوم خود برسند.»

عدالت برای قربانیان

دخترها که میگویند ایشان نیز دو تن از تجاوز کننده گان را شناختند، از آن حادثه خاطرات تلخ دارند.

ذکیه که ۱۷ سال عمر دارد گفت، «ما آنشب خواب بودیم، ناگهان دیدیم که افراد مسلح به خانه ما داخل شدند، ما دیدیم که آنها طالبان بودند که روی هایشان را پوشانده بودند. بعداً من توقع نداشتم که آن حادثه با من رخ بدهد.»

وی گریه کنان گفت، چون آن صحنه وحشتناک به یادش بود، «طالبان مرا به مهمانخانه خود بردند، تعدادشان بالایم تجاوز کردند.»

نرگس که ۱۶ سال عمر دارد گفت، «من شناختم که آنها طالبانی بودند که یک زمان همسایه ما بودند.»

وی به اشاره به نام مذهبی طالبان که نام جنگجویان شده است گفت، «من به مردم واضح گفته میتوانم که آنها طالبان نیستند بلکه متجاوزین و مجرمین هستند.»

این خواهران از سازمان های حقوق بشر و حقوق زنان خواستند تا قیصه آنها را نشر کنند و یک مبارزه را آغاز کنند تا مجرمین به جزای اعمال شان برسند.

سید محمد سمیع رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برای ولایت بلخ گفت، هر عملیکه حقوق بشر را نقض کند جرم پنداشته میشود.

وی گفت، «این عمل ظالمانه را هر کسیکه مرتکب شده است، قانون و شریعت هر دو را نقض کرده است.»

دگروال عبادالله ذکی زاده یک افسر پولیس در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب تصدیق کرده گفت، این حادثه در ساحه زیر کنترول طالبان رخ داده است.

وی گفت، نیروهای امنیتی در آینده نزدیک این ساحه را از طالبان پاک خواهند کرد.

ذکی زاده گفت، «این واقعاً هم بدترین ظلم در مقابل خانواده است، ما برای برپا کردن عدالت برای این خانواده متعهد هستیم.»

وی گفت، «اگر طالبان واقعاً هم مسلمان هستند، پس چرا این جرایم را انجام می دهند؟ آنها دین اسلام را با انجام دادن این اعمال ناروای خود لکه دار ساخته اند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

11 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

بعد مردمان شما در کشور ما ایران دخول کردن و به زنان ما دست درازی کردن ننگ بر افغانستان

پاسخ

آسان، طالبان تروریست هستند.

پاسخ

نهایت بی رحمی. خداوند بی رحم ها را نابود کند! مسئولین ذیربط باید در این رابطه بازخواست شوند. محافظت شدن حق این ملت و مسئولیت مسئولان است. آنها کجا بودند؟ چرا از این وضع جلوگیری نکردند؟ اگر آنها امروز مجازات نشوند، حوادث مشابه در آینده تکرار خواهد شد.

پاسخ

نام طالبان در این اقدام آمده است.

پاسخ

این یک دروغ کلان است، و کسی میخواهد طالبان را بدنام سازد. کسی دیگری این عمل را انجام داده تا طالبان را بدنام سازد.‌

پاسخ

قسم به الله، تا زمانیکه این چنین ظلم صورت میگیرد الله هیچوقت سر افغانها رحم نخواهد کرد.‌

پاسخ

من معقتدم که طالبان از این اقدم خودداری می کنند. مگر من می گویم که به جای خودداری از این کار باید مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و مجرمان مجازات شوند. با این کار از جرائم دیگر جلوگیری خواهد شد. آنها باید این رویداد را بررسی کنند؛ چون این رویداد در ساحه تحت کنترول شان روی داده است.

پاسخ

این ها حیوانات و هیولاهایی هستند که در پوشش طالبان مخفی شده اند و اسلام و شریعت و دین را نمی فهمند... شما تمام طالبان را متهم به این کار کرده اید، مگر من فکر نمی کنم و انتظار ندارم که طالبان چنین کاری کرده باشد. اما اگر به شما در ازای [نشر] این مطالب پول داده باشند، موضوع چیز دیگر است.

پاسخ

همه ای شما در پشت کیبورد خود نشسته اید و از طالبان دفاع می کنید، چرا رفته به افغانها کمک نمی کنید؟ چون همه ای شما منافق هستید. من شخصاً در این مسابقه سگ ندارم، اما اگر چنین اتفاقی بالای خانواده ام رخ میداد، در اسلحه خود مرمی را پر می کردم و ۶ نفر را که صورتهای شان را پوشانده می بودند، پس میآوردم و پروای این را هم نداشتم که آیا آنها این جنایت را انجام داده اند یا خیر. عدالت برآورده می شد.

پاسخ

من راحت نخواهم شد تا زمانیکه خایه های آنها قطع نشود و در دهن شان داده نشود.

پاسخ

در هنگام گزارش این گونه رویدادها نشر تصاویر و اسامی دختران بد و خلاف قانون است. شما نباید این عکس ها را نشر دهید و باید به جای نام واقعی اسامی مستعار را بگیرید.

پاسخ