جنایت و عدالت

پس از تجاوز جنسی بالای یک دختر نوجوان و قتل وحشیانه وی توسط طالبان در جوزجان تظاهرات برپا شدند

گزارش از عمر

پس از آنکه یک فرمانده محلی طالبان بالای یک دختر ۱۶ ساله تجاوز جنسی کرده و سپس وی را کشت، باشندگان ولسوالی های قوش تپه و درزاب ولایت جوزجان به تاریخ ۱۷ حمل به خاطر اعتراض بالای طالبان، تظاهرات کردند. [دفتر مطبوعاتی مقام ولایت جوزجان]

هرات -- پس از آنکه یکی از فرماندهان طالبان در ولسوالی درزاب بالای یک دختر ۱۶ ساله تجاوز کرد و سپس وی را با ضرب گلوله کشت، باشندگان محلی در ولایت جوزجان علیه طالبان تظاهرات می کنند.

محمد هاشم رئیس، والی جوزجان که به روز سه شنبه (۱۷ حمل) در این تظاهرات سخنرانی می کرد، در حالیکه صدها تن از باشندگان ولسوالی های قوش تپه و درزاب در این اعتراض خشمگین گردهم آمده بودند، گفت که یک فرمانده طالبان بالای امامه ۱۶ ساله تجاوز کرده و پس از چند ماه وی را به طور وحشیانه ای کشته است.

رئیس گفت، قدرت الله -- که با نام گرگ نیز معروف است -- یک فرمانده طالبان است که قبلاً عضو گروه داعش بوده است.

رئیس افزود، پس از آنکه گروه داعش در جوزجان شکست خورد، وی به گروه طالبان پیوست.

معترضین به تاریخ ۱۷ حمل در جریان یک گردهمایی در منطقه قوش تپه در ولایت جوزجان، یک لوحه را حمل می کنند که بالای آن نوشته است، «مرگ بر طالبان» ما صلح و عدالت می خواهیم. مرده باد ملا سراج الدین خاین. ملا سراج الدین ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی درزاب است. [دفتر مطبوعاتی مقام ولایت جوزجان]

معترضین به تاریخ ۱۷ حمل در جریان یک گردهمایی در منطقه قوش تپه در ولایت جوزجان، یک لوحه را حمل می کنند که بالای آن نوشته است، «مرگ بر طالبان» ما صلح و عدالت می خواهیم. مرده باد ملا سراج الدین خاین. ملا سراج الدین ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی درزاب است. [دفتر مطبوعاتی مقام ولایت جوزجان]

وی گفت، «وی در زمانی که عضو گروه داعش بود، جنایات زیادی را مرتکب شده بود و مردم محلی را مورد آزار و اذیت قرار می داد، و آخرین جرم وی منحیث یک طالب، کشتن یک دختر بی گناه پس از تجاوز جنسی است.»

رئیس با افزودن اینکه طالبان به زور وارد خانه این دختر شده وی را ربودند و پس از تجاوز جنسی، وی را به مدت دو و نیم ماه زندانی کردند گفت، این فرمانده طالبان می خواست که با امامه ۱۶ ساله بر خلاف رضایتش ازدواج کند.

وی افزود، «طالبان از ترس اینکه امامه هویت آنها را برای رسانه ها افشا نکند، وی را زندانی کردند و در این مدت وی قبول نکرد که با متجاوزش ازدواج کند.

وی گفت، طالبان هنوز جسد امامه را به خانواده اش تسلیم نکرده اند.

اقارب امامه تائید کردند، طالبان والدینش را نیز به دلیل شکایت کردن علیه قدرت الله در محکمه طالبان به دلیل تجاوز بالای دخترشان، زندانی کردند.

بهاءالدین کاکای امامه گفت که برادرش و خانم برادرش از دو و نیم ماه گذشته بدینسو در بازداشت طالبان به سر می برند. وی گفت، «طالبان این زوج را برای پنهان کردن جرم خود بازداشت کرده اند».

بهاءالدین گفت، «دو و نیم ماه پیش یک فرمانده طالبان به نام قدرت الله به عنوان مهمان به خانه برادرم آمد و پس از خوردن غذا بالای امامه تجاوز کرد و سپس وی را به زور با خود برد.»

بهاءالدین گفت، «پدر امامه علیه قدرت الله به طالبان شکایت کرد، اما آنها وی را نادیده گرفته و بجایش وی و همسرش را زندانی کردند. اگرچه بزرگان محلی به طالبان مراجعه کردند، اما آنها زندانیان را آزاد نکردند.»

بهاءالدین افزود، «طالبان امامه را به طور وحشیانه ای کشتند و جسدش را تسلیم نکردند... علتش این است که پدر امامه شکایت کرده بود که بالای دخترش تجاوز جنسی شده است.»

زنان از همه حقوق محروم اند

محمد داؤد یک باشنده این ولسوالی گفت، «اگر حکومت از ما حمایت کند، ما علیه گروه های داعش و طالبان جنگ خواهیم کرد و حتی اگر حکومت این کار را نکند، باز هم ما با آنها جنگ خواهیم کرد زیرا چاره دیگری نداریم.»

وی افزود، «طالبان هیچ همدردی با زنان ندارند، بنابراین آنها هرگز بالای ما مردان رحم نخواهند کرد... چون ما به طور قاطعانه در مقابل آنها ایستادگی کرده ایم.»

مسلمه عطایی رئیس امور زنان جوزجان به روز پنجشنبه گفت، زنان و دختران در مناطق تحت کنترل طالبان از تمام حقوق خود محروم هستند.

وی گفت، طالبان به زنان اجازه بیرون رفتن را نمی دهند و اگر آنها زنی را بدون یک مرد محرم ببینند، آنها وی را لت و کوب کرده و شکنجه خواهند کرد.

وی افزود، زنان و دختران در مناطق تحت کنترل طالبان به تعلیم و خدمات صحی دسترسی ندارند.

به گفته عطایی، «زنان در مناطق تحت کنترل طالبان به خاطر هر گونه بی عدالتی که با آن مواجه شوند و یا از دسترسی به حقوق مشروع انسانی خود محروم شوند، شاید در جستجوی عدالت نشوند. آنها همچنان از ترس مجازات محکمه صحرایی طالبان نمی توانند کسی را برای ازدواج انتخاب کنند.»

عطایی افزود، «ما سالانه حدود ۱۰ قتل زنان را در ولایت جوزجان ثبت می کنیم، که اکثریت آنها توسط اعضای گروه طالبان یا کسانی که این جنایت را مرتکب شده و سپس به طالبان پیوسته اند، صورت می گیرند.»

حلیمه بیگ یک فعال حقوق زنان در ولایت جوزجان گفت، اکثریت کسانی که در شهرها و مراکز ولسوالی ها زنان را می کشند و یا علیه آنها دست به خشونت می زنند، به مناطق تحت کنترل طالبان فرار می کنند که در آنجا مورد حمایت طالبان قرار می گیرند.

وی گفت، طالبان هرگز کسانی را که زنان را می کشند و یا آنها آزار می دهند، مجازات نمی کنند.

یک عمل غیرقانونی و ضد اسلامی

علمای دینی می گویند، تجاوز و قتل امامه توسط طالبان جنایات علیه بشریت و اعمال نابخشودنی و غیر اسلامی اند.

مولوی خلیل الرحمن احدی یکی از علمای دینی شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور گفت، تجاوز بالای زنان یک عمل غیرقانونی است و خداوند متعال (ج) کسانی را که مرتکب آن می شوند به شدت مجازات خواهد کرد.

احدی گفت، «کسی که این دختر بی گناه را شکنجه کرده، بالای وی تجاوز کرده و سپس وی را به قتل رسانیدند، باید دستگیر شوند و به شدت مجازات شوند. مجازات این قاتل فقط در این دنیا تمام نخواهد شد، بلکه در روز قیامت نیز به شدت مجازات خواهد شد.»

وی افزود، «کشتن بدون هیچ دلیل یک شخص بیگناه یک گناه کبیره است و قاتل هرگز بخشیده نخواهد شد. بر اساس احکام اسلامی، قتل یک شخص بی گناه مانند قتل همه بشریت است.»

به گفته احدی، اعضای گروه طالبان که زنان را شکنجه و آزار می دهند ملعون خواهند بود و هرگز بخشیده نخواهند شد.

مولوی عبدالله انس یکی از علمای دینی در شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس گفت، در اسلام، زنان یک جایگاه خاصی را در جامعه دارند و هیچ کس نباید حقوق آنها را نادیده بگیرد و یا علیه آنها دست به خشونت بزند.

احترام به زنان یک سنت پیامبر اسلام (ص) است. بنابراین، مسلمانان مؤظف اند که به زنان به عنوان مادران، خواهران، دختران و همسران احترام بگذارند. کسانیکه علیه زنان دست به خشونت می زنند و از رهنمود اسلامی پیروی نمی کنند، توسط خداوند متعال (ج) مجازات خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد، «تجاوز بالای یک زن یا دختر از نظر دین مقدس اسلام یک جرم بزرگی است. مجازات برای کسی که بالای یک زن تجاوز کند، سزای مرگ است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اگر طالبان واقعاً به خاطر نجات کشور مبارزه کرده و در کشور اشغال را پایان داده باید عامل این قضیه وحشتناک را فوراً محاکمه کند. طالبان هر روز گپ های سلامی می زنند و می گویند که آنها به خاطر اسلام و تحکیم یک حکومت اسلامی مبارزه می کنند اما کار های خلاف اسلامی را مرتکب می شوند. تجاوز بالای ناموس مردم در افغانستان نه تنها اینکه یک کار غیر اسلامی و غیر انسانی است بلکه مردم بر علیه این گونه قضایا عکس العمل شدید تر نشان میدهند. به خاطریکه برای مردم افغانستان مساله ناموس از هر چیزی دیگر بسیار مهم است. این کار طالبان باعث انزجار بیشتر مردم علیه طالبان خواهد شد و مردم سایر ولایات کشور نیز علیه طالبان به خاطر ظلم، ستم و تجاوز بر ناموس مردم قد علم خواهند کرد.

پاسخ