تروریسم

ایالات متحده برای هدف قرار دادن گروه های تروریستی و پشتیبانان مالی آنها، به صلاحیت ها گسترش داده است

سلام تایمز

در این تصویر به تاریخ ۲۷ اسد پرچم ایران بر تانکر نفتی ادریان دریا ۱ که قبلاً با نام گریس ۱ شناخته می شد، در حال اهتزاز دیده میشود. به اساس تصویر، این کشتی در سواحل جبل الطارق در حال حرکت است. این نفتکش به تاریخ ۱۵ سنبله در حال نقض آشکار تحریم های بین المللی در ساحل سوریه دیده شده است. [جانی بوگیجا/ای اف پی]

در این تصویر به تاریخ ۲۷ اسد پرچم ایران بر تانکر نفتی ادریان دریا ۱ که قبلاً با نام گریس ۱ شناخته می شد، در حال اهتزاز دیده میشود. به اساس تصویر، این کشتی در سواحل جبل الطارق در حال حرکت است. این نفتکش به تاریخ ۱۵ سنبله در حال نقض آشکار تحریم های بین المللی در ساحل سوریه دیده شده است. [جانی بوگیجا/ای اف پی]

واشینگتن دی سی -- ایالات متحده صلاحیت های مقامات و آژانس های خود را برای هدف قرار دادن رهبران گروه های تروریستی و افراد و اشخاصی که از لحاظ اقتصادی از آنها در سراسر جهان حمایت می کنند، گسترش داده است.

بر اساس اعلامیه وزارت خزانه ایالات متحده که به روز سه شنبه (۱۹ سنبله) منتشر شد، یک دستورالعمل تازه امضا شده "به حکومت ایالات متحده اجازه می دهد تا رهبران یا مقامات گروه های تروریستی و همچنان افرادی را هدف قرار دهد که در آموزش های تروریستی شرکت می کنند.»

در این اعلامیه آمده است، «این قانون همچنان تحریم های ثانویه علیه نهادهای مالی خارجی را که به طور آگاهانه معاملات مالی قابل توجهی را به نمایندگی از هر شخص انجام داده اند یا تسهیل کرده اند در لیست تروریست های شناخته شده قرار داده است.»

در ادامه این اعلامیه آمده است، «این صلاحیت جدید به منظور یادآوری همه نهادهای مالی خارجی است كه فعال كردن تروریست ها و پشتیبانان مالی آنها که به سیستم مالی بین المللی برای تسهیل فعالیت های مضر خود متكی شوند، عواقبی را در پی خواهد داشت.»

در این تصویر ماهواره ای که به تاریخ ۱۵ سنبله گرفته شده است، تانکر نفتی ایران ادریان دریا ۱، در نزدیکی بندر طرطوس سوریه مشاهده می شود. [جهان نمای دیجیتل]

در این تصویر ماهواره ای که به تاریخ ۱۵ سنبله گرفته شده است، تانکر نفتی ایران ادریان دریا ۱، در نزدیکی بندر طرطوس سوریه مشاهده می شود. [جهان نمای دیجیتل]

در تصویر دیده می شود، اعضای سپاه پاسداران در یک تشییع جنازه در ایران از رفقایی که در جنگ داخلی سوریه کشته شدند، شرکت می کنند. [وزارت دفاع ایران]

در تصویر دیده می شود، اعضای سپاه پاسداران در یک تشییع جنازه در ایران از رفقایی که در جنگ داخلی سوریه کشته شدند، شرکت می کنند. [وزارت دفاع ایران]

علاوه بر صلاحیت های گسترش یافته، وزارت امور خارجه امریكا، ۱۵ رهبر، فرد و اشخاص به شمول اشخاص وابسته به گروه فلسطینی حماس، داعش، القاعده و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را وابسته به گروه های تروریستی شناخته است.

در این اعلامیه همچنان آمده است، این اقدامات، همراه با اقدامات انجام شده توسط وزارت امور خارجه امریكا، برخی از دورترین مشخصات تروریست ها و حامیان آنها در ۱۵ سال گذشته را تشکیل می دهند.

شبکه حمل و نقل نفتی ایران مورد هدف قرار گرفت

وسعت در صلاحیت های جدید در حالی رخ می دهد که ایالات متحده با وضع نمودن تحریم ها علیه یک شبکه بزرگ حمل و نقل نفتی که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پشتیبانی و راهنمائی می شود، رژیم ایران را تحت فشار قرار می دهد.

وزارت خزانه در یک اعلامیهٔ دیگر به تاریخ ۱۳ سنبله گفت، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی یک سال گذشته نفت را به ارزش "صدها میلیون دالر یا بیشتر" از طریق این حمل و نقل به سود منافع ایران از جمله پشتیبانی از گروه های تروریستی و بازیگران غیرقانونی منتقل کرده است.

ایالات متحده در ماه ثور، سپاه پاسداران را به تعقیب چندین دهه اقدامات خصمانه توسط این گروه در سراسر جهان، به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

استیفن منوچین، وزیر خزانه امریکا گفت، «ایران به اقدامات تحریک آمیز برای بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می دهد. اقدام وزارت خزانه علیه این شبکه پراکنده نفتی به صراحت روشن می کند که کسانیکه از خرید نفت ایران حمایت می کنند، مستقیماً از نیروی قدس سپاه پاداران که بازوی جنگجوی و تروریست ایران می باشد، پشتیبانی می کنند.»

بر اساس اعلامیه ۱۳ سنبله، مقامات عالی رتبه سپاه پاسداران برای مدت طولانی بر صادرات نفت ایران نظارت کرده اند، غالباً منشأ آن را نقاب می زنند و آن را برای رژیم سوریه یا نمایندگان شان در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن ارسال می کنند.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران بالای همکارش رستم قاسمی، یک کارمند نیروی قدس سپاه پاسداران را که مدیریت گروهی از افراد، شرکت های حمل و نقل و نفت و همچنین کشتی ها را برای فروش نفت خام، میعانات تقطیر و نفت گاز ایران را به دوش دارد، راهنمائی می کند.

قاسمی برای ادارهٔ این شبکه به مسئولان و همکاران معتبر نیروی قدس سپاه پاسداران متکی است. فرزند وی مرتضی قاسمی در نهایی کردن قراردادهای نفتی این شبکه کمک کرده است.

علی قاصر، یک شهروند لبنانی و همکار نیروی قدس سپاه پاسداران، همچنین به عنوان شخص ارتباطی برای این شبکه تنظیم شده توسط نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت می کند. مسئولیت های وی در امور مالی شبکه شامل مذاکره در مورد قیمت فروش اجناس و تسویه حساب های مربوط به کشتی می باشند.

کشتی ایرانی تحریم های بین المللی را نقض کرد

تصاویر ماهواره ای که هفته گذشته منتشر شد، نشان می دهند که یک نفتکش ایرانی در نزدیکی طرطوس، سوریه -- تحریم های وضع شده بالای هر دو کشور را نقض می کند -- بر اهمیت زمان تحریم های گسترش یافته ضد تروریسم ایالات متحده تأکید دارد.

داستان این ابرتانکر از تاریخ ۱۳ سرطان آغاز شد، هنگامی که نیروهای امنیتی جبل الطارق به کمک نیروی دریایی شاهی برتانیا با ظن اینکه ۲.۱ میلیون بیلر نفت را به سوریه انتقال می دادند، آن را از ساحل جبل الطارق ضبط کردند.

با وجود مناقشهء حقوقی یازده ساعته ایالات متحده برای نگه داشتن تانکر در بازداشت، یک محکمهٔ جبل الطارق پس از دریافت تضمین های کتبی از ایران مبنی بر اینکه این تانکر به سمت کشورهای تحت تحریم اتحادیه اروپا حرکت نکند، دستور داد که به تاریخ ۲۴ اسد آزاد شود.

این تانکر پس از آزاد شدن به تاریخ ۲۷ اسد، با پرچم ایران و نام جدیدی -- ادریان دریا ۱، سفری مارپیچی را در سراسر دریای مدیترانه شرقی آغاز کرد. این کشتی قبلا بنام گریس ۱ نامگذاری شده بود.

ایران هرگز منزل مقصود کشتی را اعلام نکرد، بارها و بارها رد کرد که به سمت شرق برای سوریه حرکت می کرد.

در همین حال، وزارت خزانه ایالات متحده، این کشتی را تحت دستور مبارزهٔ ضد تروریستی قرار داد و گفت «این کشتی ملکیت مسدود شده است» و «هرکسی که به ادریان دریا ۱ پشتیبانی را فراهم کند، با خطر تحریم روبرو خواهد شد.»

جان بولتن، مشاور اسبق امنیت ملی امریكا به روز جمعه (۱۵سنبله) در تویتر خود به همراه تصویر ماهواره ای نوشت، «هر كسیكه گفته بود ادریان دریا ۱ به سوریه نمی رفت، در تخطی بوده است.»

وی با اشاره به بشار الاسد رئیس جمهور سوریه گفت، «تهران فکر می کند تأمین بودجه برای رژیم قاتل اسد مهمتر از تأمین مردم خود باشد. ما می توانیم مذاکره کنیم، اما ایران تا زمانیکه جلوی دروغ گفتن و گسترش ترور را نگیرد، هیچ گونه انعطافی در تحریمات را دریافت نخواهد کرد!»

به روز یکشنبه (۱۷ سنبله)، رسانه های دولتی در ایران به نقل از عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفتند که این نفتکش در سواحل دریای مدیترانه پیاده شده و محموله های آن را تخلیه کرده است، بدون آنکه دقیقاً بگوید که در کجا.

وی بدون ارائه کردن جزئیات بیشتر گفت، «ادریان دریا ۱ به منزل مقصود خود رسیده و نفت فروخته شده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500