امنیت

غنی و خلیلزاد درباره آتش بس احتمالی با طالبان در کابل گفتگو کردند

ای اف پی

در تصویر، رئیس جمهور اشرف غنی به تاریخ ۲۷ قوس در کابل دیده می شود که، با نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان زلمی خلیلزاد (سمت راست میز) گفتگو می کند. [کاخ ریاست جمهوری افغان/فیسبوک]

در تصویر، رئیس جمهور اشرف غنی به تاریخ ۲۷ قوس در کابل دیده می شود که، با نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان زلمی خلیلزاد (سمت راست میز) گفتگو می کند. [کاخ ریاست جمهوری افغان/فیسبوک]

کابل -- یک مقام در میان فشارهای جدید برای دستیابی به توافق با شورشیان گفت، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان به روز چهارشنبه (۲۷ قوس) با رئیس جمهور اشرف غنی در کابل راجع به صلح بحث نمود.

صدیق صدیقی سخنگوی غنی گفت، خلیلزاد و غنی درمورد چندین موضوع به شمول لزوم آتش بس گفتگو کردند.

صدیقی گفت، «رئیس جمهور همچنان نگرانی های خود را از ادامه خشونت توسط طالبان ابراز کرد.»

«رئیس جمهور تصریح کرد که، حکومت و مردم افغانستان خواهان صلح پایدار هستند.»

خلیلزاد بیش از یک سال را در تلاش برای تفاهمی با طالبان گذرانده است که زمینه را مساعد سازد تا در ازای تضمین های امنیتی شورشیان، ردپای نظامی خود در افغانستان را کاهش دهد.

توافق نامه طالبان-امریكا در ماه سنبله خلاصه شده به نظر می رسید، اما خشونت های طالبان به شمول بمب گذاری كابل كه منجر به كشته شدن ۱۲ نفر به شمول یک سرباز امریكایی شد، توافق نامه را به هم ریخت.

مذاکرات در ماه قوس از سر گرفته شد، اما طالبان مسئولیت حمله ۲۰ قوس در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام را که منجر به کشته شدن دست کم دو فرد ملکی افغان، به شمول یک زن و زخمی شدن دست کم ۷۳ نفر دیگر شد، پذیرفتند.

به دنبال این اقدام تروریستی، خلیلزاد مکث مذاکرات را اعلام کرد.

خلیلزاد در تویتی نوشته بود، «وقتی امروز با طالبان روبرو شدم، از حمله دیروز به بگرام، که بر ناحق باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ده ها فرد ملکی شد، ابراز ناراحتی کردم.»

وی گفت، «طالبان باید نشان دهند که آنها مایل و قادر به پاسخگویی به خواست افغان ها برای صلح هستند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اولتر از همه، رئیس جمهور باید در مورد مرزها فکر کند و در آنصورت کشور دوباره ساخته خواهد شود. اگر وی می خواهد کشور را دوباره بسازد، باید مرز مشترک از ایران تا به چین و با پاکستان را به اردوی ملی تحویل دهد [تا آن را به طور کامل محکم کنند] تا یک مگس از آن عبور کرده نتواند، سپس شما خواهید دید که جنگ به تدریج پایان می یابد.

پاسخ