امنیت

حمله انتحاری طالبان در بلخ مردم ملکی را کشت و ده ها نفر را زخمی ساخت

ای اف پی

این تصویر که به تاریخ ۴ سنبله گرفته شده است، خانه ای را که در حمله طالبان در ولسوالی بلخ، ولایت بلخ تخریب شده است، نشان می دهد. [با تشکر از قول اردوی ۲۰۹ شاهین]

این تصویر که به تاریخ ۴ سنبله گرفته شده است، خانه ای را که در حمله طالبان در ولسوالی بلخ، ولایت بلخ تخریب شده است، نشان می دهد. [با تشکر از قول اردوی ۲۰۹ شاهین]

مزارشريف -- يک حمله انتحاری به روز سه شنبه (۴ سنبله)، که طالبان مسؤلیتش را به عهده گرفتند، دست کم سه نفر را در ولایت بلخ در حالی كشت که پاكستان همسايه برای آغاز مذاكرات تاخيرشده صلح فشار آورد.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اردوی ملی مستقر در مزارشریف گفت، بمبگذار انتحاری مواد منفجره را در یک موترلاری در نزدیکی پایگاه اردوی افغان در ولسوالی بلخ، ولایت بلخ منفجر کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر گفت، این حمله انتقام برای یک ویدیویی بود که به صورت آنلاین نشر شد و نشان می داد که سربازان افغان به اجساد سربازان طالبان در جنوب، بی حرمتی می کردند.

وزارت دفاع درباره این ویدیو که در اواسط ماه جاری ظاهر شد، تحقیقات را آغاز کرده است.

رضایی گفت، در این حمله به تاریخ ۴ سنبله، دو فرد ملکی و یک عسکر کوماندو کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. بسیاری از خانه ها آسیب دیده یا تخریب شده اند و سربازان برای انتقال قربانیان به ساحه امن، کمک می کردند.

وزارت دفاع این حمله را تائید كرد.

این در حالی رخ می دهد که حکومت پاکستان به خاطر فشار آوردن برای مذاکرات صلح در افغانستان، با مذاکره کنندگان مهم طالبان در اسلام آباد، ملاقات می کند.

پاکستان گفته است که مذاکرات تنها راه پیش رو در افغانستان است و نقش خود را به عنوان «تسهیل کننده» می داند.

طالبان و حکومت افغانستان اعلام کرده بودند که آنها آماده اند تا مذاکرات را بلافاصله پس از عید، که در آواسط ماه گذشته به پایان رسید، آغاز کنند،اما این روند همچنان برسر تبادله زندانیان متوقف مانده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

برای یک ابرقدرت جهانی مانند امریکا شرم آور است که یک کشور بزرگ حامی دهشت افگنی (پاکستان) را ستایش کند، و فکر می کند که این کشور تروریست کوشش می کند که در افغانستان صلح بیاورد. امریکا باید ارتش تروریست پاکستان را مسئول کشتن دهها هزار نیروهای افغان و نیروهای امریکایی و ناتو بداند، زیرا آنها توسط طالبان که مورد حمایت پاکستان هستند کشته شدند. امریکا نباید به پاکستان وقت بدهد تا بیشتر از این با عظمت افغانستان و امریکا بازی کند.

پاسخ

جنگ طالبان همواره از مردم ملکی بیچاره قربانی می گیرد. در این حمله نیز اکثر مردم ملکی کشته و زخمی شده و خانه های زیاد مردم ملکی ویران گردیده اند. اقتصاد مردم افغانستان بسیار ضعیف است و در هر انفجار و جنگ این مردم بیچاره خساره می بینند. تمامی پایگاه ها و مراکز نظامی باید از خانه های مردم دور انتقال داده شود تا اینکه در جریان حملات و انفجارات به مردم ملکی آسیب نرسند.

پاسخ