جنایت و عدالت

ایالات متحده برای ۲ امریكایی كه در افغانستان ربوده شدند تا ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرد

سلام تایمز و ای اف پی

برنامه پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه ایالات متحده در جستجوی اطلاعاتی است که منجر به موقعیت و بازیابی پاول ادوین اوربی، نویسنده امریکایی (سمت راست) و مارک راندال فریریکس، سیول انجنیر (سمت چپ) شود. [پاداش برای عدالت]

برنامه پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه ایالات متحده در جستجوی اطلاعاتی است که منجر به موقعیت و بازیابی پاول ادوین اوربی، نویسنده امریکایی (سمت راست) و مارک راندال فریریکس، سیول انجنیر (سمت چپ) شود. [پاداش برای عدالت]

وزارت امور خارجه ایالات متحده بر سر هر یک تا ۵ میلیون دالر (۳۸۵ میلیون افغانی) جایزه برای اطلاعاتی تعیین كرده است كه منجر به موقعیت، بازیابی و بازگشت دو امریكایی كه در افغانستان ربوده شده اند، گردد.

برنامه پاداش برای عدالت این جوایز را به روز چهارشنبه (۵ سنبله) اعلام کرد.

پاول ادوین اوربی کهتر

نویسنده پاول اوربی ۷۷ ساله در آخر ماه ثور سال ۱۳۹۳ هنگامیکه در مورد مردم افغانستان کتابی را تحقیق می کرد در خوست ناپدید شد.

قبل از ناپدید شدن وی، اوربی گفته بود که وی برای انجام تحقیقات بیشتر قصد دارد که به پاکستان برود.

همسر وی گفت، وی زمانی ناپدید شد که تلاش می کرد با فرمانده شبکه حقانی که یک شاخه انشعابی طالبان است و با داعش نیز ارتباط دارد مصاحبه ای را انجام دهد.

اوربی یک مرد سفید پوست، درای ۵.۹ اینج (۱۷۵ سانتی متر) قد و ۱۷۰ پاوند ( ۷۷ کیلو گرام) وزن می باشد. او موهای سفید دارد که ممکن تراشیده شده باشد و دارای چشمان ماشی می باشد. اوربی از بیماری مجرای گوش داخلی رنج می برد که نیاز به درمان و دارو دارد.

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در ماه ثور ۱۳۹۷ پاداش ۱ میلیون دالری (۷۷ میلیون افغانی) را برای اطلاعاتی که مستقیماً منجر به موقعیت امن، بازیابی و بازگشت اوربی شود، تعیین کرد. این پاداش تا هنوز مطالبه نشده باقی مانده است.

مارک راندال فریریکس

مرد دوم مارك فریریکس، یک سیول انجنیر ۵۸ ساله است. وی در اوایل ماه دلو سال ۱۳۹۸ پس از آن ربوده شد که يك دهه را در افغانستان در كار کردن بر پروژه های ساختمانی سپری کرده بود.

فریریکس در زمان ربودن شدن اش در کابل سکونت داشت. وی تقریباً در سال ۱۳۸۹ به افغانستان آمد و در سراسر کشور در پروژه های ساختمانی کار می کرد.

برخی گزارش ها شبکه حقانی را در ربوده شدن وی دخیل میدانند. طالبان دست داشتن شان را در این زمینه انکار کرده اند.

فریریکس یک مرد سفیدپوست است و دارای قد ۱۱.۵ اینچ (۱۸۰ سانتی متر) و ۱۹۰ پاوند (۸۶ کیلو گرام) وزن می باشد. او دارای موهای خرمایی که تاس و ممکن تراشیده باشد، است. وی چشمان ماشی و یک داغ یک اینچی در گونه چپ خود دارد.

آخرین بار وی با پوشیدن بوت های سیاه، پتلون و جاکت سبز و چادر نقره ای دیده شده بود.

چگونه میتوان جوایز را دریافت کرد؟

دسترسی به هر گونه اطلاعاتی که منجر به موقعیت، بازیابی و بازگشت دو امریکایی شود، به بهبود اوضاع امنیتی افغانستان کمک خواهند کرد.

اگر هرگونه اطلاعات دارید، لطفاً با مقامات درتماس شوید:

شماره واتسپ:۰۰۱۲۰۲۲۹۷۸۶۹۵

تلگرام: @RFJ_PERSIAN_BOT

فسبوک: @rewardsforjustice

تویتر: @RFJ_Pashto

همه اطلاعات میتوانند مستعار باقی بمانند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

یکی از آنها ریش سفید دارد. می گویند که خداوند به ریش سفید احترام می گذارد. گفته می شود که اداره استخبارات پاکستان معمولاً در اختطاف خارجی ها در افغانستان دست دارد. آنها قبل از این نیز تعدادی خارجی ها را ربوده اند، بنابراین پاکستان باید آنها را آزاد کند.

پاسخ

بسیار جای شرم است که تروریست ها خارجی های ملکی را اختطاف می کنند. یک مرد ربوده شده نوسنده بود که در باره مردم افغانستان کتاب تالیف می کرد و دیگر آن انجنیر بود که سالها برای افغانستان در پروزه های زیربنایی خدمت کرده بود. آنها نظامیان امریکایی نبودند که بالای افغانستان حمله کرده باشد. افراد ملکی در تمام کشور ها مصئون می باشند. اختطاف این امریکایی مثل این است که کسی از افغانستان به امریکا برود و در آنجا اختطاف شود. خواست ما از کسانیکه این دو مرد ملکی امریکایی را اختطاف کردند این است که هر چه عاجل اینها را رها کنند. آنها بیگناه هستند، انها خانواده دارند و زن و طفل دارند. هر دوی آنها برای افغانستان خدمت می کردند.

پاسخ

نوسنده ۷۷ ساله شاید فوت کرده باشد، زیرا وی سناً بزرگ بود و هفت سال قبل ربوده شده بود و دو سال قبل بر سرش یک میلیون دالر جایزه تعیین شده بود و تا هنوز هیچ خبری از وی نیست، اما انجنیر دیگر که عمرش ۵۸ ساله است، امکان دارد یافت شود بخاطریکه ۵ میلیون دالر خیلی پول است و حتی کسانیکه وی را اختطاف کرده است شاید آماده شوند که در بدل پول در مورد موقعیت وی معلومات ارایه کنند.

پاسخ