جنایت و عدالت

مقامات هرات فواید عمده برنامه جدید میثاق امنیتی را ارائه کردند

گزارش از عمر

به گفته مقامات محلی، برنامه میثاق امنیتی که هدف آن متحد کردن مردم ملکی و منسوبین امنیتی، و اصلاحات در پولیس می باشد، در زمینه تأمین امنیت در ولایت هرات، افغانستان اقدامات زیادی را انجام داده است. [عمر]

هرات -- مقامات می گویند، یک تلاش جدید که هدف آن متحد کردن مردم ملکی و منسوبین امنیتی، و همچنان آوردن اصلاحات در پولیس است، باعث بهبود امنیت در ولایت هرات شده است.

برنامه میثاق امنیتی، که از تاریخ ۱۷سرطان در کابل و به تاریخ ۲۶ اسد در ولایت هرات آغاز شده است، در تلاش است تا مردم ملکی، گروه های دینی، سازمان های جامعه مدنی و دیگران، با گزارش دادن جرایم در ولسوالی ها، جوامع و روستاها، با نیروهای امنیتی کمک کنند.

حکومت افغانستان قصد دارد که این برنامه را پس از مؤفقیت در هرات و کابل، در سایر نقاط کشور گسترش دهد.

سید وحید قتالی والی هرات گفت، میثاق امنیتی یک توافق بین مردم ملکی و نیروهای امنیتی است که شهروندان را در تأمین امنیت شامل می سازد.

در تصویر دیده می شود که، یک افسر پولیس به تاریخ ۳۱ اسد در ولسوالی گذره، ولایت هرات نگهبانی می کند. [عمر]

در تصویر دیده می شود که، یک افسر پولیس به تاریخ ۳۱ اسد در ولسوالی گذره، ولایت هرات نگهبانی می کند. [عمر]

در این تصویر مقامات در ریاست امنیت ملی ولایت هرات دیده می شوند که، به تاریخ ۱۸ اسد در شهر هرات مجرمین متهم را به رسانه ها نشان می دهند. [عمر]

در این تصویر مقامات در ریاست امنیت ملی ولایت هرات دیده می شوند که، به تاریخ ۱۸ اسد در شهر هرات مجرمین متهم را به رسانه ها نشان می دهند. [عمر]

وی گفت، مردم هرات همیشه در کنار نیروهای امنیتی بوده اند و با آنها کمک کرده اند، اما هدف از میثاق امنیتی این است که این همکاری ها نزدیکتر و منظمتر شوند.

قتالی گفت، «میثاق امنیتی بین نیروهای امنیتی و مردم روحیه مثبت را در مورد امنیت تجدید کرده است. این برنامه امنیتی در حفظ امنیت و کاهش جرایم بسیار مؤثر است.»

حمایت مردمی

محمد نعیم غیور یک تحلیلگر امور امنیتی در شهر هرات گفت، هیچ حکومتی نمی تواند بدون حمایت مردمی امنیت را تأمین کند و با جرایم مبارزه كند.

وی گفت، میثاق امنیتی می تواند در بهبود امنیت بسیار مفید باشد.

غیور گفت، «هر قدر که مردم و نیروهای امنیتی نزدیکتر باشند، میزان جرایم و ناامنی ها به همان اندازه کمتر می شود.»

وی گفت، «باشندگان شهرها، ولسوالی ها و روستاها... وقتی با نیروهای امنیتی همکاری می کنند، می توانند بلافاصله آنها را مطلع سازند، که این امر مهارکردن جرایم و دستگیری مجرمین را آسانتر می سازد.»

غیور افزود، «مجرمین و باندها هر روز سرقت و قتل می کنند. برای از بین بردن این جرایم، به یک سوق و اداره عمومی ضرورت است زیرا نیروهای امنیتی نمی توانند به تنهایی جلو این جرایم را بگیرند.»

وی گفت، «اگر با مجرمین برخورد جدی صورت بگیرد، امنیت به شهرها و روستاها برمی گردد. مردم از فعالیت های سارقین مسلح، آدم ربایان و فروشندگان مواد مخدر خسته شده اند و برای متوقف کردن فعالیت های آنها، آماده هر نوع همکاری با پولیس هستند.»

محمد احمدی، یکی از باشندگان شهر هرات گفت، سارقین و افراد مسلح غیرمسؤل، آرامش شهروندان را در شهر از بین برده اند و باید جلوی آنها گرفته شود.

وی افزود، «درخواست ما از پولیس این است كه آنها فعالیت های سارقین را متوقف كنند تا مردم ملکی در آرامش زندگی كنند. افراد مسلح آنها را به خاطر یک تیلیفون همراه یا موترسایکل می كشند.»

وی گفت، «اگر سرقت ها در شهر هرات از بین بروند، یکی از امن ترین شهرهای کشور خواهد بود. ما می بینیم که پولیس هرات نسبت به سایر ولایات فعالتر اند، از این رو بمب گذاری های انتحاری و انفجارها کمتر است.»

وی افزود، کار پولیس برای دستگیری مجرمین قابل ستایش است، اما تلاش بیشتری لازم است تا مردم در صلح و آرامش زندگی کنند.

مبارزه با جرایم

وزارت امور داخله در کنار آغازکردن برنامه میثاق امنیتی، اصلاحاتی را در پولیس هرات به وجود آورده است تا آنها بهتر بتوانند با جرایم مبارزه کنند.

سمونوال عبیدالله نورزی قوماندان امنیه ولایت هرات به تاریخ ۲ سنبله گفت، وزارت داخله دو حوزه پولیس دیگر را در شهر هرات تائید کرده است.

این اصلاحات باعث می شود که ساحه هر حوزه پولیس در شهر کوچکتر شود و در نتیجه مدیریت آن آسانتر خواهد شد.

وی گفت، این وزارت دو مرکز اطفائیه دیگر را تائید کرده است که به زودی در خدمت شهر خواهند بود.

وی گفت، علاوه بر این، اخیراً ۲۰۰ افسر دیگر نیز به پولیس شاهراه افزوده شدند تا از شاهراهی که از ولایت هرات عبور می کند، محافظت کنند.

وی بدون ارائه کردن تعداد افسران جدید پولیس ملی افغان گفت، «افزایش تعداد افسران پولیس ملی افغان در شهر هرات، در مبارزه با جرایم و کاهش ناامنی بسیار مؤثر بوده است.»

انتظار می رود که افزایش تعداد پولیس ملی افغان طی چند هفته آینده اتفاق بیفتد.

نورزی گفت، «طی هفته های آینده در وضعیت امنیتی شهر هرات تغیرات مثبت قابل مشاهده خواهد بود. گزمه های پولیس و پوسته های بازرسی در مناطق آسیب پذیر افزایش خواهد یافت و مجرمین هیچ پایگاهی نخواهند داشت که از آنجا فعالیت کنند.»

لومری بریدمن محمد شکیب سروری، یک افسر پولیس ملی افغان در شهر هرات گفت، «من به مردم هرات اطمینان می دهم که ما از سرقت مسلحانه و ناامنی در شهر هرات جلوگیری خواهیم کرد. ما به کسی اجازه نخواهیم داد که صلح را مختل کند.»

وی افزود، «ما برای حفظ امنیت و برقراری صلح و امنیت شب و روز در جاده ها گزمه می کنیم. ما سارقین مسلح را به سرقت کردن نخواهیم گذاشت.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

برنامه ای میثاف امنیتی یک برنامه خیلی جامع و به نفع افغانستان است. ما از آن حمایت می کنیم اما در صورتیکه حکومت به ملیشه سازی نه پردازد. و ملیشه سازی به خیر مردم و کشورنیست وکشور را به سوی جنگ داخلی سوق میدهد.

پاسخ

جلو رشوه و فساد باید در نیروهای امنیتی افغان، باالخصوص در بین پولیس گرفته شود. این کار به تلاش منظم نیاز دارد و افراد فاسد باید مجازات گردد تا اینکه ما از شر فساد خلاص شویم.

پاسخ