جنایت و عدالت

مقامات هرات، روابط عمیق طالبان با حلقه های جنایتکار محلی را با جزئیات بیان می کنند

گزارش از عمر

مقامات محلی می گویند که جنگجویان طالب برای گسترش خشونت و پر کردن جیب هایشان با منابع درآمد غیرقانونی، از جنایتکاران در ولایت هرات پشتیبانی می کنند و آنها را مسلح می سازند. مقامات می گویند که طی یک سال گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ جنایتکار را در سراسر ولایت هرات دستگیر کرده اند. [عمر]

هرات -- مقامات محلی می گویند، طالبان در ولایت هرات برای گسترش خشونت و پر کردن جیب هایشان با منابع درآمد غیرقانونی، از جنایتکاران پشتیبانی می کنند و آنها را مسلح می سازند.

به گفته مقامات امنیتی، نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا خشونت ها را متوقف کنند و منابع مالی جنگجویان را بگیرند و تقریباً ۳۵۰۰ جنایتکار را در سراسر ولایت هرات در یک سال گذشته دستگیر کرده اند.

به گفته جنرال امین الله امرخیل، قوماندان امنیه هرات، این بازداشت شدگان در جرایم مختلفی از جمله آدم ربایی، ترور نیروهای امنیتی و مردم ملکی، سرقت، قتل های هدفی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه دست داشته اند.

وی با افزودن اینکه این مجرمین با پشتیبانی طالبان مرتکب جنایاتی می شوند و بعداً به صفوف جنگجویان می پیوندند، گفت، «طالبان فرصتی را برای همه جنایات و جنگ نامشروع در افغانستان ایجاد کرده اند.»

در تصویر مشاهده می شود که، پولیس ۱۷ نفر مجرمین مظنون را به تاریخ ۴ عقرب در شهر هرات ولایت هرات، به رسانه ها معرفی می کنند. [عمر]

در تصویر مشاهده می شود که، پولیس ۱۷ نفر مجرمین مظنون را به تاریخ ۴ عقرب در شهر هرات ولایت هرات، به رسانه ها معرفی می کنند. [عمر]

در این تصویر، ریاست امنیت ملی هرات، نوع سلاح مختلف بدست آمده از مجرمین طی سه ماه گذشته در این ولایت را نشان می دهد. این سلاح ها به تاریخ ۲۲ میزان در شهر هرات به برنامه خلع سلاح گروه های مسلح غیرقانونی (دایاگ) وزارت دفاع، تحویل داده شدند. [عمر]

در این تصویر، ریاست امنیت ملی هرات، نوع سلاح مختلف بدست آمده از مجرمین طی سه ماه گذشته در این ولایت را نشان می دهد. این سلاح ها به تاریخ ۲۲ میزان در شهر هرات به برنامه خلع سلاح گروه های مسلح غیرقانونی (دایاگ) وزارت دفاع، تحویل داده شدند. [عمر]

وی گفت، «همه جنایتکاران دستگیر شده، روابط نزدیک با طالبان دارند.»

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات گفت، «گروه های درگیر در جنایات در شهر [هرات] با طالبان در تماس هستند زیرا آنها شریک جرم هستند.»

وی گفت، «طالبان با فراهم نمودن پشتیبانی برای گروه های جنایتکار، درآمد کسب می کنند و با دستگیری نزدیک به ۳۵۰۰ جنایتکار توسط نیروهای امنیتی، بخشی از درآمد طالبان از بین رفته است.»

رحیمی گفت، نیروهای امنیتی در ولایت هرات هماهنگی دارند و برای مبارزه با جنایتکاران و تروریست ها به طور یکسان با هم کار می کنند، و افزود که همه جنایتکاران باید بدانند که در هر کجا که تلاش کنند مخفی شوند، شناسایی و اسیر خواهند شد.

وی افزود، «نیروهای امنیتی طی یک سال گذشته صدها سلاح غیرقانونی از جنایتکاران و تروریست ها را ضبط کرده اند. اگر این سلاح ها از آنها گرفته نمی شد، ممکن صدها مردم بی گناه کشته می شدند.»

وکیل احمد کروخی، رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات گفت، مناطقی که تحت کنترل طالبان قرار دارند، پناهگاه های مناسبی برای حلقه های جنایتکار هستند و طالبان از حمایت از آنها، سود می برند.

وی گفت، «آدم ربایان از هر اختطاف پول زیادی را دریافت می کنند. آنها خانواده ها، به ویژه خانواده های سرمایه گذاران را تهدید می کنند و آنها را به پول دادن مجبور می سازند.»

وی گفت، آدم ربایان «در ازای حمایت از طالبان، بخشی از این پول را به طالبان می پردازند.»

وی گفت، «بدون پشتیبانی طالبان [به گروه های جنایتکار] هیچ مورد آدم ربایی یا ترور در هرات وجود نخواهد داشت.»

عدالت برقرار شد، امنیت بهبود می یابد

کروخی از ادارات امنیتی خواست تا در جهت ارتقاء امنیت و خشک نمودن منابع درآمد طالبان، برای مقابله با جرایم سازمان یافته بیشتر اقدام كنند.

وی گفت، «ما شاهد هستیم که پس از دستگیری عاملین ناامنی -- مانند آدم ربایان، سارقین و تروریست ها، امنیت در شهر هرات بهبود یافته است.»

سید اشرف سادات، یک فعال جامعه مدنی در هرات، موافق است.

وی گفت، «دستگیری مجرمین ... در شهر هرات با کاهش دادن فعالیت های طالبان کمک کرده است.»

سادات گفت، «گروه های جنایتکار با طالبان در ارتباط هستند و وقتی طالبان می خواهند خشونت و آشفتگی را در شهر هرات گسترش دهند ... از این گروه ها استفاده می کنند.»

وکیل احمد نظری، یک باشنده شهر هرات گفت، «ما از نیروهای نافذکننده قانون و ادارات قضایی می خواهیم این جنایتکاران را مجازات کنند. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنها در ازای پول یا از طریق ارتباطات دیگر آزاد نمی شوند

وی گفت، باشنده گان محلی «هر روز از این جنایات و آدم ربایی ها رنج می برند. باشنده گان نمی توانند وسایل نقلیه خود را از ترس از خانه های خود بیرون کنند ... ترورهای صورت گرفته، بسیاری از باشنده گان را نگران کرده است. عاملین باید مجازات شوند.»

امید حقجو، یکی دیگر از باشنده گان این شهر گفت، «کسانی که دستگیر شده اند باید مجازات سختی را ببینند تا این امر بتواند برای سایر جنایتکاران درس عبرت شود. این می تواند یک درس برای خود این جنایتکاران باشد تا پس از آزادی از زندان به سرقت و خونریزی بازنگردند.»

وی گفت، شهروندان «دوست دارند در كنار خانواده های خود در یک محیط صلح آمیز زندگی كنند، اما این مردان دارای اسلحه امنیت را خراب كرده اند. ما از نیروهای امنیتی می خواهیم آنها را نابود كنند تا آنها دیگر نتوانند جان مردم ملکی را به خطر بیاندازند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500