امنیت

جوانان هرات خواستار پایان دادن به کشتار مردم ملکی توسط طالبان شدند

گزارش از عمر

بیش از ۱۰۰ جوان به تاریخ ۲۵ میزان، با محکوم کردن خشونت طالبان علیه مردان، زنان و کودکان بیگناه در شهر هرات راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان از جنگجویان خواستند که از خشونت خودداری کنند و جنگ را در کشور پایان دهند. [عمر]

هرات -- با عصبانیت از حملات مداوم طالبان بالای مردم ملکی بیگناه، بیش از ۱۰۰ جوان از ولایت هرات صدای جمعی خود را بلند می کنند تا از جنگجویان بخواهند تا از خشونت و کشتار خودداری کنند.

زن و مرد جوان، از جمله معلولین جنگ، به تاریخ ۲۵ میزان در شهر هرات جمع شدند تا حملات انتحاری طالبان و قتل مردم ملکی بیگناه را محکوم کنند.

آنها دو کیلومتر راهپیمایی کردند و شعارهای ضد جنگ را سر دادند و خواستار صلح شدند.

فردوس عاصی، رئیس شبکه ملی داوطلبان هرات گفت، «ما جوانان صدای خود را بلند كردیم تا به طرفین درگیری، به ویژه طالبان نشان دهیم كه افغانها از جنگ بیزار شده اند و صلح می خواهند.»

در تصویر، بیش از ۱۰۰ جوان باشنده ولایت هرات دیده می شوند که، به تاریخ ۲۵ میزان در شهر هرات تجمع می کنند تا از جنگجویان طالبان خواستار خشونت و کشتار شوند. شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲ کیلومتری، شعارهای ضد جنگ را سر دادند و خواستار صلح شدند. [عمر]

در تصویر، بیش از ۱۰۰ جوان باشنده ولایت هرات دیده می شوند که، به تاریخ ۲۵ میزان در شهر هرات تجمع می کنند تا از جنگجویان طالبان خواستار خشونت و کشتار شوند. شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲ کیلومتری، شعارهای ضد جنگ را سر دادند و خواستار صلح شدند. [عمر]

وی گفت، «ما تلفات مردم ملکی در جنگ را محکوم می کنیم زیرا دیدیم که بیشتر قربانیان مردم ملکی هستند. کشتار مردم ملکی از جمله زنان و کودکان در حملات تروریستی، ما را نگران کرده است و آنها باید متوقف شوند.»

عاصی گفت، افغانها کشتار بیگناهان را تحمل نخواهند کرد، و آنها می خواهند که طالبان گوش فرا دهند.

ثریا شجاعی، یک باشنده شهر هرات گفت، «بسیاری از ما که در این راهپیمایی شرکت کرده اند، قربانی جنگ هستند و من یکی از آنها هستم ... من دو تن از اعضای خانواده ام را در جنگ از دست داده ام.»

وی گفت، «ما از طرفین درگیری می خواهیم تا چینل های گفتگو با یکدیگر را باز کنند و برای دستیابی به یک توافق برای پایان دادن به جنگ مذاکره کنند.»

مقامات ولایت هرات برای مدت ها اظهار داشتند که درهای صلح برای طالبان باز است.

غلام داود هاشمی، معاون والی هرات گفت، «ما صلح بین الافغانی را می خواهیم که دستاوردهای دو دهه گذشته مردم افغانستان را حفظ کند: نوع صلح که قانون اساسی و حقوق زنان را احترام می کند.»

تواب مبارز، آمر امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفت، افغانهای جوان طی ۱۸ سال گذشته قربانیان اصلی جنگ و تروریزم کشور بوده اند و هزاران نفر در حملات تروریستی کشته شده اند.

وی گفت، «باشنده گان جوان هرات امروز صدای خود را بلند کردند و به شورشیان گفتند که اینها دیگر نمی خواهند قربانی شوند و این جنگ باید متوقف شود.»

نيروهای افغان قلمروهای طالبان را پس گرفت

طالبان و ایالات متحده نزدیک به معامله ای بودند که راه را برای مذاکرات صلح بین الافغانی بین طالبان و حکومت افغان هموار کند، اما طالبان حملات خود را بالای مردم ملکی، در تلاشی برای استفاده از کشتن آنها به عنوان وسیله چانه زنی، شدت دادند.

در هفته های اخیر، عملیات مشترک نیروهای افغان و ائتلاف علیه پناهگاه های امن طالبان آغاز شده است، و نیروهای افغان تعدادی از ولسوالی ها را که برای چند سال تحت کنترل طالبان بودند، بازپس گرفتند.

جنرال امین الله امرخیل، قوماندان امنیه هرات گفت، نیروهای امنیتی در دو ماه گذشته تلفات زیادی را به طالبان وارد کرده اند و آنها را از مناطق متعدد بیرون کرده اند.

وی گفت، «من از جنگجویان طالب که خود را فرزندان این کشور می دانند برای برقراری صلح دعوت می کنم، و ما آماده هستیم تا آنها را در آغوش بگیریم.»

وی افزود، «اما من به تروریست هایی که هنوز درباره جنگ و ویرانی در افغانستان فکر می کنند هشدار می دهم که نیروهای امنیتی ما و شرکای بین المللی ما مصمم هستند که آنها را نابود کنند.»

جواد عمید، یک فعال جامعه مدنی در ولایت هرات گفت، مردم افغان و متحدین بین المللی افغانستان پس از انحلال مذاکرات صلح و ادامه خشونت، طالبان را کنار گذاشته اند.

وی گفت، اکنون یگانه گزینه عملی ای که این گروه در پیش روی خود دارد، پیوستن به مذاکرات صلح است.

وی گفت، «طالبان در جریان مذاکرات خود با ایالات متحده، خود را قدرتمند می دانستند و آنها نظرات خود را درباره موضوعات مختلف ابراز می کردند. اما پس از پایان مذاکرات صلح، طالبان در همه جا خود را تنها دیدند.»

عمید گفت، «طالبان خیلی خوب می دانند که دیگر نمی توانند در افغانستان حکومت کنند، اما آنها همچنان به دستورات حامیان خارجی به کشتن افغانها ادامه می دهند.»

وی گفت، «طالبان از ادامه جنگ سود می برند.»

«این گروه در قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و قاچاق اسلحه دست دارد که فرماندهان این گروه سالانه پول فراوانی کسب می کنند، و از کشورهای همسایه و منطقه ای حمایت دریافت می کنند

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500