جنایت و عدالت

علیرغم ادعاهایی نیات صلح آمیز، ایران به مسیر تجاوز خود ادامه می دهد

گزارش از سلام تایمز

کارمندان اطفائیه پس از حمله پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در ماه حوت در کیف، پایتخت اوکراین، آتش را خاموش می کنند. برآوردها حاکی از آن است که ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد انتحاری به روسیه برای حملات این کشور علیه اوکراین ارائه کرده است. [سرگی شیستاک / ای اف پی]

کارمندان اطفائیه پس از حمله پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در ماه حوت در کیف، پایتخت اوکراین، آتش را خاموش می کنند. برآوردها حاکی از آن است که ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد انتحاری به روسیه برای حملات این کشور علیه اوکراین ارائه کرده است. [سرگی شیستاک / ای اف پی]

علیرغم نزدیک شدن غیرمنتظره ایران با عربستان سعودی در ماه حوت و تعهد ادعایی این کشور به مذاکره برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی با قدرت های جهانی، اقدامات ایران نسبت به سخنانش زمین تا آسمان فرق دارد.

هرچند ایران ادعا می کند که صلح را دنبال می کند، اما این کشور پهپادهایی را تهیه کرده است که کشورهای مختلف و گروه های نیابتی از آنها برای انجام حملات در یمن، عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، سودان و اخیراً اوکراین استفاده کرده اند.

این کشور همچنان به ایجاد اختلال در خطوط کشتیرانی بین المللی در خلیج عرب ادامه می دهد و مواد مخدر و اسلحه را از طریق دریا در سراسر منطقه قاچاق می کند.

همچنان، به غنی سازی یورانیوم و توسعه قابلیت های هسته ای خود ادامه داده است.

نیروهای دریایی ایالات متحده به تاریخ ۱۶ جدی، ۲۱۱۶ میل کلاشینکوف را از یک کشتی ماهیگیری که از مسیر دریایی ایران به یمن عبور می کرد، توقیف کردند. [نیروی دریایی ایالات متحده]

نیروهای دریایی ایالات متحده به تاریخ ۱۶ جدی، ۲۱۱۶ میل کلاشینکوف را از یک کشتی ماهیگیری که از مسیر دریایی ایران به یمن عبور می کرد، توقیف کردند. [نیروی دریایی ایالات متحده]

تصاویری که به تاریخ ۲۵عقرب توسط یک تیم خنثی سازی مهمات منفجره نیروی دریایی ایالات متحده در عرشه ء ام/تی پسیفیک زیرکان گرفته شده است، آسیب کشتی در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین روز قبل را نشان می دهد. تحلیل نیروی دریایی آمریکا ارتباط ایران با حمله پهپادی را تایید کرد. [گرافیک نیروی دریایی ایالات متحده]

تصاویری که به تاریخ ۲۵عقرب توسط یک تیم خنثی سازی مهمات منفجره نیروی دریایی ایالات متحده در عرشه ء ام/تی پسیفیک زیرکان گرفته شده است، آسیب کشتی در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین روز قبل را نشان می دهد. تحلیل نیروی دریایی آمریکا ارتباط ایران با حمله پهپادی را تایید کرد. [گرافیک نیروی دریایی ایالات متحده]

ایران بزرگترین زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) را در خاورمیانه دارد و یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده -- به ویژه برای حوثی‌ها در یمن و به طور فزاینده‌ای به روسیه، است.

نیروی هوایی اوکراین به تاریخ ۱۸ ثور گفت، نیروهای هوایی اوکراین ۳۵ پهپاد شاهد ساخت ایران را که روسیه در منطقه کیف مستقر کرده بود، سرنگون کرد و آوارها به چندین ساختمان آسیب رساندند و غیرنظامیان را مجروح ساختند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به روز دوشنبه (۲۵ ثور) گفت که ایران از ماه اسد بیش از ۴۰۰ پهپاد به روسیه تحویل داده است که عمدتاً از نوع شاهد بوده است.

ای اف پی گزارش داد که ایران به نوبه خود به دنبال خرید هلیکوپترهای تهاجمی، رادارها و هواپیماهای آموزشی رزمی یاک-۱۳۰ از روسیه است و خاطرنشان کرد که «ایران در مجموع به دنبال تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار است.»

وی گفت،‌ «تعاملات ایران و روسیه در زمینه فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه پهپادهای پیشرفته در حال حاضر ادامه دارد،» زیرا روسیه به دنبال دستیابی به پهپادهای نظامی پیشرفته تر است.

وی با بیان اینکه تحریم های بیشتر به زودی اعلام خواهد شد، گفت، «این یک مشارکت دفاعی در مقیاس کامل است که برای اوکراین، منطقه خاورمیانه و جامعه بین المللی مضر است.»

قاچاق از طریق زمین، هوا و دریا

در گزارشی که به تاریخ ۲ حوت به سازمان ملل متحد ارائه شد، گروهی از کارشناسان گفتند که ایران شاید بخاطر جلوگیری از نظارت نیروهایی دریایی مشترک (سی ام اف) هواپیماهای بدون سرنشین را از طریق یک مسیر هوایی جدید به حوثی‌ها در یمن قاچاق می‌کنند.

نیروهایی که به عنوان بخشی از ائتلاف دریایی چندملیتی عمل می‌کنند، محموله‌های تسلیحات ایرانی را که به طور منظم برای حوثی‌ها فرستاده می شدند، در مسیرهای قاچاق شناخته شده بود، توقیف کرده‌اند.

یک کشتی جنگی برتانیایی به تاریخ ۴ حوت راه یک قایق قاچاق سلاح ایرانی از جمله موشک های ضد تانک را در سواحل عمان گرفت.

سفارت برتانیا در امارات متحده عرب گفت، این کشتی کوچک که مشخص شد منشأ آن از ایران است، در ابتدا توسط نظارت هوایی ایالات متحده در حالی که پس از تاریک شدن هوا در آب‌های بین‌المللی با «سرعت زیاد» حرکت می‌کرد، مشاهده شد.

نیروهای برتانیا در هواپیما بسته هایی را کشف کردند که شامل نوع ایرانی موشک های هدایت شونده ضد تانک روسی 9M133 کورنت که در ایران به نام دهلویه شناخته می شود و اجزای موشک بالستیک میان برد بود.

به تاریخ ۲۵ ماه جدی، نیروهای فرانسوی با حمایت ارتش ایالات متحده، محموله عظیم تسلیحات ایرانی را به مقصد حوثی‌ها در خلیج عمان، در مسیری که به طور تاریخی برای حمل و نقل غیرقانونی سلاح از ایران به یمن استفاده می‌شد، توقیف کردند.

ارتش آمریکا اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ تفنگ تهاجمی، ۵۷۸۰۰۰ گلوله مهمات و ۲۳ موشک هدایت شونده ضد تانک پیشرفته از این کشتی کشف شد.

نیروی دریایی ایالات متحده به تاریخ ۱۶ جدی ۲۱۱۶ میل کلاشینکوف را از یک «کشتی بدون دولت» با خدمه شش شهروند یمنی در امتداد یک مسیر قاچاق دریایی معروف از ایران به یمن کشف و ضبط کرد.

یک واحد واکنش سریع گارد ساحلی ایالات متحده که به عنوان بخشی از سی ام اف در این ماه فعالیت می کرد، دو کشتی ماهیگیری را که از بندر چابهار ایران حرکت کرده بودند و محموله های انبوهی از مواد مخدر غیرقانونی بالقوه کشنده را توقیف کردند.

یک تیم مؤظف هیروئین به ارزش ۸۰ میلیون دالر را در جریان ممنوعیت ۲۰ ثور کشف و ضبط کردند و به تاریخ ۱۸ ثور،‌ هیروئین و متامفتامینی را که معمولاً به عنوان «کریستال مت» شناخته می شود و ارزش آن به ۳۰ میلیون دالر می رسید، کشف کردند.

تشدید تنش در آب های خلیج

ایران به توقیف تانکرهای نفتی در چندین حادثه اخیر از زمان «توافق صلح» ماه حوت با عربستان سعودی ادامه داده است.

ایران به تاریخ ۱۳ ماه ثور، دومین نفتکش را در کمتر از یک هفته توقیف کرد. در این جریان، ناوگانی از شناورهای تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران که کشتی یونانی نیووی را در حالی که خالی از دبی به فجیره در امارات می رفت، احاطه کرده بود.

توقیف کشتی با پرچم پانامه در تنگه هرمز شش روز پس از یک حادثه مشابه در آب‌های خلیج رخ داد، زمانی که کماندوهای نیروی دریایی ایران با هلیکوپتر بر روی عرشه نفتکش ادوانتج سویت با پرچم جزایر مارشال که به ایالات متحده تعلق دارد، فرود آمدند.

این رسانه به تاریخ ۱۷ ثور گزارش داد که عکس های ماهواره ای تحلیل شده توسط آسوشیتدپرس نشان می دهد که دو نفتکش در سواحل نزدیک بندرعباس لنگر انداخته اند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین به تاریخ ۷ ثور پس از توقیف ادوانتج سویت گفت، «اقدامات ایران مغایر با قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است،»

در ماه حوت، نفتکش کامپو سکویر با پرچم لایبیریا مورد اصابت یک پهپاد در دریای عرب قرار گرفت که احتمالاً شاهد-۱۳۶ ایرانی بود.

نگرانی‌ها در مورد فعالیت‌های مضر ایران با ادامه حملات این کشور به کشتی‌ها در خطوط کشتیرانی بین‌المللی افزایش یافته است و ایالات متحده را بر آن داشت که بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه سطحی بدون سرنشین (اس یو وی) را آماده عملیات در عرض چند ماه کند.

براد کوپر، معاون امیرالبحر و فرمانده سی ام اف به تاریخ ۲۵ حمل گفت که ایالات متحده قصد دارد تا یو اس وی ها را که آنها به نامه «روبات دریایی» نیز یاد می شوند، تا پایان تابستان برای عملیات آماده بسازد.

هدف اولیه ۵۰ فروند یو اس وی در ماه دلو محقق شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید، به تاریخ ۱۵ ثور گفت که تعهد واشنگتن به خاورمیانه «تزلزل ناپذیر» است.

وی با تاکید بر تمرکز واشنگتن بر مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی ایران یا شبه نظامیان مورد حمایت ایران، گفت، منطقه «برای آینده مشترک ما بسیار مهم است و عمیقاً با منافع آمریکا و متحدان و شرکای ما در هم تنیده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

از نام ایران نفرت دارم حکومت اخندی ایران ومردم ایران به مردم افغانستان بسیار به یک نظر بد میبیند . بد رفتاری مردم ایران را که با مردم افغانستان در خاک ایران میکند و آن را که من مشاهده می کنم اصلان هیچ یک انسان که خود را انسان خطاب کند این رقم بد صلوکی را همراهی دیگر انسان نمیکند . از نام و نشان ایران بدم میاد . ظلم های که حکومت ایران بالای مردم افغانستان می کند خداوند متعال ایران را تباه کند و نقشه ایران را از کره زمین پاک کند.

پاسخ

مردم و دولت ایران بسیار پست و رذیل هستند. من نمی دانم آنجا چه خبر است، اما از ظلمی که در حق مردم می کنند، می توانم بفهمم که این کشور چقدر ظالم است. پناهجویان افغان با دست و پا شکسته روزانه در مرز نیمروز به افغانستان آورده می شوند. آنها به شدت برعلیه پناهندگان ظلم می کنند. قوانینی برای پناهندگان در سراسر جهان وجود دارد، اما ایران به هیچ جهتی متعهد نیست و مسائل مهاجرت را درک نمی کند. نه تنها حکومت ایران ظالم است، بلکه مردم آن نیز بسیار ظالم هستند. ایران در قسمت این باتجربه دارد که چگونه افغان ها را وادار به جنگ علیه یکدیگر کند. مثلاً برای افغان های هزاره چیزهایی را تبلیغ می‌کنند تا آنها را علیه پشتون‌ها و دیگر گروه‌های قومی مطرح کنند. اما وقتی به واقعیت می‌رسد، آنها را به حال خود رها می‌کنند و راهشان را می‌گیرند و فرار می‌کنند. ما از برادران هزاره می خواهیم که به دستور ایران کاری انجام ندهند. من می شنوم که ایران تلاش می کند با استفاده از هزاره ها جنگ را در افغانستان آغاز کند. اگرچه این جنگ با آب آغاز می شود، اما هدف آن ناآرامی های دائمی در افغانستان است که نه تنها بیش از سهم خود آب دریافت می کند، بلکه در بسیاری از امور دیگر افغانستان نیز زمینه برای دخالت های دیگر فراهم می شود.

پاسخ

ایران فرزند شیطان است. ایران با همه حماقتش اکنون در صدد حمله به افغانستان است. ایران می خواهد از گروه تروریستی فاطمیون استفاده کند و به بهانه آب به افغانستان حمله کند. افغانستان باید با امریکا و اسرائیل صحبت کند و کمک مالی و نظامی بخواهد. افغان ها باید همیشه در مقابل ایران و پاکستان آماده باشند زیرا این دو کشور خواهان صلح در افغانستان نیستند. این دو کشور کثیف هستند. آنها پناهندگان افغان را گروگان می گیرند و از آنها برای جنگ علیه هر رژیم حاکم در افغانستان استفاده می کنند. آنها به پناهجویان در کمپ ها آموزش تروریستی می دهند و سپس آنها را برای تخریب به افغانستان می فرستند. ایران باید بداند که افغانستان ویران شده است و اگر ایران شروع به جنگ کند، ایران نیز نابود خواهد شد.

پاسخ

آسیا یکی از بزرگ ترین قاره ها است، اما متأسفانه درگیری های زیادی در آن وجود دارد. بزرگترین بدبختی این است که کشورهای تروریست مثل پاکستان و ایران نیز شامل این سرزمین/آسیا هستند. اگر می شد دولت ها را به کثافت دانی انداخت، مطمئنم ایران و پاکستان را هم به کثافت دانی می انداختند. هر کار غیرقانونی روی زمین از این دو کشور شروع شده است. قاچاق انسان، درگیری های مذهبی، دزدی اعضای بدن انسان، آدم ربایی، تجاوز جنسی، تولید مواد غیرقانونی و بسیاری از بدبختی های دیگر از این دو کشور کثیف سرچشمه می گیرد. لازم به ذکر است که آسیا، اروپا، امریکا و بسیاری از کشورهای دیگر از این نقطه بی قرار هستند. شرم آور این است که این دو کشور نیز جزو کشورهای مسلمان محسوب می شوند. این در حالی است که اعمال آنها به هیچ وجه به نفع فعالیت های انسانی و مسلمان نیستند. درگیری های عراق و سوریه و افغانستان و کشمیر... و بدبختی مردم آنجا به خاطرهمین کشورهای تروریست است.

پاسخ