تروریسم

«ما نمی توانستیم بگوییم نه»: قوانین سختگیرانه، مجازات های خشونت آمیز تحت حکومت داعش

خبرگزاری فرانسه

یک عکس گرفته شده از ویدیوی داعش اعضای این گروه را نشان می دهد که در یک میدان عمومی در الرقه سوریه یک مرد را قبل از این که اعدام اش کنند، با طناب می بندند. [فایل]

یک عکس گرفته شده از ویدیوی داعش اعضای این گروه را نشان می دهد که در یک میدان عمومی در الرقه سوریه یک مرد را قبل از این که اعدام اش کنند، با طناب می بندند. [فایل]

بغداد -- زنده گی میلیون ها نفر که مجبور بودند تحت حکومت وحشیانه «دولت اسلامی» (داعش) که به اصطلاح «خلافت» خوانده می شد، روزگار بگذارنند یک زنده گی جهنمی بود که در آن دختران بردگی می کردند، موسیقی ممنوع بود، و مجازات همجنسگرایی مرگ بود.

داعش در سال ۲۰۱۴، تفسیر فوق العاده محافظه کارانه برای قوانین اسلامی در سراسر سوریه و عراق اعمال کرد، بطوری که هرکسی که نافرمانی می کرد، شکنجه یا اعدام می شد.

سقوط آخرین قلمرو داعش در شرق سوریه، پایان این حکومت خودخوانده را که زمانی مساحت آن هم اندازه بریتانیا بود و بیش از هفت ملیون نفوس داشت، را رقم زد.

سرنوشت زندانیان که توسط جنگجویان داعش بحیث سپر انسانی استفاده می شود، نامشخص است؛ مگر بالغ بر سه هزار یزیدی هنوز مفقود استند.

بتاریخ ۴ حمل، یک عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در باغوز سوریه گزمه می کند. [دلیل سلیمان/ خبرگزاری فرانسه]

بتاریخ ۴ حمل، یک عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در باغوز سوریه گزمه می کند. [دلیل سلیمان/ خبرگزاری فرانسه]

یک عکس گرفته شده از ویدیوی داعش یک جنگجوی این گروه را نشان می دهد که به یک طفل اسلحه می دهد. چند دقیقه بعد در این ویدیو، این کودک به یک به اصطلاح «کافر» فیر کرده و او را می کشد. [فایل]

یک عکس گرفته شده از ویدیوی داعش یک جنگجوی این گروه را نشان می دهد که به یک طفل اسلحه می دهد. چند دقیقه بعد در این ویدیو، این کودک به یک به اصطلاح «کافر» فیر کرده و او را می کشد. [فایل]

داعش بخاطر رفتارهای وحشیانه اش با این اقلیت پیرو یک دین باستانی رسوای خاص و عام شد و حتی سازمان ملل هم گفت که ممکن است این اقدامشان نسل کشی محسوب شود.

آنها هزاران نفر از مردان و پسران یزیدی را سلاخی کردند، زنان و دختران شان را اختطاف کرده و سپس آنها را در مارکیت های برده فروشی فروختند.

بسیاری از آنها سال ها مورد آزار و ایضاء جنسی قرار گرفتند.

بسا حمد یک عراقی یزیدی است که توسط جنگجویان، پیش از فرار از آخرین مکان خود در سوریه، شش بار فروخته شده بود. او گفت: «ما همه چیزهایی را که آنها می خواستند، انجام می دادیم.»

«ما به آنها نه گفته نمی توانستیم.»

پسران یزیدی که زنده مانده بودند، مجبور به جنگیدن شدند و تعلیم داده شدند تا از جامعه شان متنفر باشند، در حال که فامیل شان کوشش می کردند تا با این فرزندان نجات یافته ارتباط برقرار کنند.

اطفال که به مکتب های داعش می رفتند، یاد گرفتند که در کتاب های منقش به تصاویر اسلحه و نارنجک حساب یاد گرفتند،‌ مگر داعش نشر عکس انسان در کتاب ها را ممنوع کرده بود.

علاوه بر جنگجویان خط مقدم، داعش همچنین نیروی پولیس خودش را اداره می کرد و افسران آن مردان را نفس شان بوی سیگار یا الکل می داد را جریمه کرده و یا شلاق زده می توانستند.

داعش کتاب ها را سوختاند و رقص و موسیقی را ممنوع کرد.

به عوض، از طریق ایستگاه رادیویشان تبلیغات پخش کردند.

اعضای داعش با استفاده از پتک ها آثار باستانی بسیار ارزشمند را نابود می کردند چرا که آنها را معادل بت پرستی می دانستند.

قوانین بسیار سخت البسه حتی دختران جوان را مجبور می کرد تا حجاب اسلامی سیاهرنگ را بپوشند.

ریش و لباس های سنتی برای مردان اجباری بود.

انداختن از بالای بام

افراط گرایان محکمه های خودشان را برپا می کردند و حکم اعدام را با سر بریدن و حلق آویز کردن اجرا می کردند.

آنها مردان و زنان متهم به زنا را سنگسار می کردند. آنها به سمت مردان فیر می کردند و یا این که آنها را از پشت بام ها به «جرم» همجنسگرا بودن، به پایین می انداختند.

آنها حتی پول خودشان را چاپ کردند و اکنون سکه هایشان را کهنه سربازان در نبرد علیه داعش بحیث غنائم نگه می دارند.

افراط گرایان برای کسانی که قادر به پرداخت مالیات های داعش نبودند، به زندان محکوم می کردند.

موصل در عراق و الرقه در سوریه، به پایتخت دوگانه «خلافت» تبدیل شده بودند.

الرقه به دلیل قساوت های انجام شده در آن توسط افراط گرایان بر سر زبان ها افتاد و این از آن جا شروع شد که داعش حملات ویرانگر را در خارج از کشور سازماندهی می کرد.

سرها بر نیزه

داعش برای این که بذر ترس و وحشت را بپراکند، سرهای انسان را بر روی نیزه ها به همراه اجساد مصلوب شده شدن در شهر قرار می داد.

داعش در ابتدا مورد حمایت برخی باشنده گان قرار گفت که از سوی مقامات فاسد حکومتی رها شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

اما امروز، کسانی که از حکومت داعش جان سالم بدر برده اند، اعضای داعش را به اعمال خشونت -- و همچنین اعمال افراط گرایانه خشونت آمیز متهم می کنند.

داعش بیش از ۲۰۰ گور دسته جمعی در عراق به جای گذاشته و پیش بینی می شود که هزاران نفر در سوریه کشف شوند.

زنان متعددی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که گواهی مرگ شوهرشان را که داعش اعدام کرده بود دریافت کرده اند، اما این افراط گرایان اجساد آنها را باز نمی گردانند.

ممکن است سال ها طول بکشد تا معلوم شود که چه اتفاقی برای برخی از قربانیان شان افتاده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500