امنیت

ایران افزایش سریع در تولید یورانیم غنی شده را اعلان کرد

سلام تایمز و ای اف پی

افسران اردوی ایران به تاریخ ۸ عقرب در یک مراسم فراغت در ایران شرکت می کنند. [وزارت دفاع ایران]

افسران اردوی ایران به تاریخ ۸ عقرب در یک مراسم فراغت در ایران شرکت می کنند. [وزارت دفاع ایران]

تهران -- ایران به روز دوشنبه (۱۳ عقرب) یک افزایش ده برابر را بر تولید یورانیم غنی شده، پس از یک سلسه اقدامات برآمدن از تعهدات توافقنامه ۱۳۹۴، اعلان کرد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت، ایران دو سانتریفیوژ پیشرفته جدید را ساخته است که یکی از آنها تحت آزمایش قرار دارد.

صالحی در سخنان خود که در تلویزیون دولتی پخش شد، در مرکز اتومی نطنز در مناطق مرکزی ایران به خبرنگاران گفت، تولید یورانیم غنی شده به ۵ کیلوگرم در روز رسیده است.

این با سطح ۴۵۰ گرام دو ماه قبل، هنگامی که ایران تعداد از تعهدات توافقنامه تاریخی هسته ای ۱۳۹۴ را ترک کرد مقایسه می شود.

تهران در ماه ثور تصمیم گرفت تا برخی از تعهدات توافقنامه را به حالت تعلیق در آورد.

افزایش تولید یورانیم

ایران به تاریخ اول سرطان گفت که ذخایر یورانیم غنی شده این کشور بیش از حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم که در توافق نامه تعیین شده، افزایش داده است،و یک هفته بعد اعلان کرد که این کشور بر صافی ذخایر یورانیم خود ۳،۶۷٪ دیگر را افزایش داد.

این کشور به تاریخ ۱۶ سنبله برای تقویت ذخایر یورانیم غنی شده اش، سانتریفیوژهای پیشرفته را صاف کرد.

صالحی گفت، ‌«انجنیرهای ایرانی نمونه اولیه ای از آی آر - ۹ که جدیدترین دستگاه ما و همچنین یک مدل ماشین جدیدی به نام IR-s است، را موفقانه ساخته اند. همه ای اینها را در طی دو ماه درست کردند.»

وی افزود، ایران همه سانتریفیوژهای آی آر - ۱ مورد تأیید توافقنامه هسته ای خود را برداشته است و فقط از ماشینهای پیشرفته که منجر به افزایش سریع تولید یورانیم غنی شده می شود استفاده می کند.

تنش ها در منطقه خلیج در ماه سرطان زمانی افزایش یافت که نیروی دریایی امریکایی، به دنبال توقیف یک تانکر نفتی انگلیس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک طیاره بدون سرنشین ایرانی را پس از آن سرنگون کرد کهیک کشتی دریایی امریکایی را در تنگه هرمز تهدید کرده بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

خیلی عالی خداوند موفقت تان بگرداند که باز همین گونه(تهران -- ایران به روز دوشنبه (۱۳ عقرب) یک افزایش ده برابر را بر تولید یورانیم غنی شده، پس از یک سلسه اقدامات برآمدن از تعهدات توافقنامه ۱۳۹۴، اعلان کرد) دست آورد زیاد داشته باشید .کامیاب، سرفراز وسربلند باشید درواقع باید همه کشورهای اسلامی باید صاحب منصب و قدرت والا باشند تااینکه درپیشی هیچ کشور غربی سر خم نکنند باید چیزیکه درداخل کشورهای خود دارن آن را به اخراج برسانند تااینکه همه مردم آن کشور مستفید شوند. ودیگرافراوملتش به این مشکلات رفت وآمد به کشورهای غربی را متحمل نشود. قسمیکه ایران این را بدست آورد(ایران به تاریخ اول سرطان گفت که ذخایر یورانیم غنی شده این کشور بیش از حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم که در توافق نامه تعیین شده، افزایش داده است،و یک هفته بعد اعلان کرد که این کشور بر صافی ذخایر یورانیم خود ۳،۶۷٪ دیگر را افزایش داد. این کشور به تاریخ ۱۶ سنبله برای تقویت ذخایر یورانیم غنی شده اش، سانتریفیوژهای پیشرفته را صاف کرد.)باید همه کشورهای اسلامی هم بدست بیاورند. اینگونه دست آورد ها سبب میشود که کشورهای اسلامی درهمه جا پیش قدم باشند. واین لازم هست برهرکشوراسلامی که باید از نفت وگازی که خودش دارد باید خودش استفاده کند. قسمیکه ایران این افتخار را آفرید. گوینده سامع

پاسخ