امنیت

افسران اناث نیروهای ویژه در عملیات علیه داعش در ننگرهار شرکت کردند

گزارش از خالد زیری

در تصویر، افسران زن را می توان در هنگام عملیات ضد داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار مشاهده کرد که، به تاریخ ۱۱ قوس، از زنان محافظت میکنند. [آرشیف]

در تصویر، افسران زن را می توان در هنگام عملیات ضد داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار مشاهده کرد که، به تاریخ ۱۱ قوس، از زنان محافظت میکنند. [آرشیف]

ننگرهار -- افسران زن از ریاست امنیت ملی در اوایل این ماه به همکاران مرد خود در عملیات های تلاشی در ننگرهار شرکت کردند.

این عملیات علیه داعش به تاریخ ۱۱ قوس در ولسوالی اچین انجام شد.

عاشق الله سادات، ولسوال اچین روز چهارشنبه (۲۰ قوس) عملیات و اشتراک پرسونل زن امنیتی را تائید کرد.

به گفته سادات، شمولیت افسران زن با هدف احترام به فرهنگ محلی و امکان تلاشی خانه ها در جائیکه زنان حضور داشتند، بوده است.

وی افزود، «این یک کار خوب است که نیروهای افغان هنگام انجام تلاشی خانه ها با نیروهای زن همراه باشند، زیرا این امر به موفقیت در عملیات کمک می کند و اطمینان می بخشد که زنان و کودکان هیچ آسیبی نبینند. ما در اینجا سنت و فرهنگ خود را داریم و احترام به این ارزشها چیز بزرگی است.»

وی گفت، «ما از این نوع کار پشتیبانی می کنیم.»

خیرمحمد، فرمانده پولیس محلی افغان گفت، «این نیروهای ویژه شبانه آمدند و عملیات را در منطقه بیزو داگ ولسوالی اچین انجام دادند. نیروهای زن نیز با آنها آمدند و این وضعیت مردم محلی را خوشحال کرد.»

محمد افزود، «این اولین بار بود که عملیات های تلاشی به این روش انجام شدند.»

رعایت کردن مقررات محلی

وی گفت، «ما باشنده گان این منطقه هستیم و ما نیز پشتون هستیم. وقتی مردان توسط مردان تلاشی می شوند و زنان توسط زنان تلاشی می شوند، چنین عملیاتی با موفقیت انجام می شود. این به آنها [نیروهای امنیتی] کمک می کند تا همه چیز را تلاشی کنند و به راحتی هدف خود را بدست آورند.»

عصمت الله، یک راننده از منطقه بیزو داگ تائید كرد كه این عملیات در محله وی رخ داده است.

وی گفت، «وقتی عملیات شبانه انجام شد، ما نتوانستیم از خانه هایمان بیرون برویم زیرا سربازان [با استفاده از بلندگوها] گفتند که هیچ کس نباید از خانه های خود بیرون بیاید.»

عصمت الله گفت، «در این صداها صدای خانم ها را نیز شنیدیم که از ما می خواستند در خانه بمانیم. صبح روز بعد، وقتی به خانه ای که مورد بازرسی قرار گرفته بود رفتیم، فهمیدیم که نیروهای زن نیز در این عملیات شرکت کرده بودند.»

وی افزود، «من پشتون هستم و این نیروها برای حفظ امنیت ما در اینجا هستند؛ آنها همیشه شجاع بوده اند.»

وی گفت، «همین سربازان این مناطق را از جنگجویان داعش پاک کردند. ما به آنها افتخار می کنیم، و بسیار خوشحالیم که آنها در طول عملیات با آنها سربازان زن داشتند و آنها خانه ها را با عزت و احترام تلاشی کردند.»

بشرگل، یک باشنده منطقه اسدخیل ولسوالی اچین گفت، حضور زنان در عملیات «یک کار عالی است كه من از آن استقبال می كنم. اگر زنان در طول عملیات با نیروهای ما همراه باشند، نیروهای ما پیروز خواهند شد و دشمن شکست خواهد خورد.»

وی گفت، «ما شنیده ایم كه وقتی نیروهای مرد در بسیاری از مناطق عملیات را انجام می دهند، جنگجویان داعش و طالبان با لباس زنانه فرار می كنند زیرا مردان ممکن است زنان را تلاشی نكنند. اما اگر این نیروها با نیروهای زن همراه باشند، این عملیات ها به راحتی می توانند موفق شوند.»

تازه ترین عملیات پس از آن صورت می گیرد که مقامات افغان ماه گذشته شکست داعش را در ولایت ننگرهار اعلام کردند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله به تاریخ ۱۹ عقرب به خبرنگاران در جلال آباد ولایت ننگرهار گفت، داعش «در ننگرهار شکست خورد؛ مراکز آنها نابود شدند.»

وی گفت، «ما به زودی آخرین مراکز آنها را نابود خواهیم کرد. با کمک مردم، ما آن را از بین خواهیم برد. برخی از واحدهای کوچکتر آنها تسلیم می شوند؛ سایر واحدهای کوچک در ولایات دیگر کشته می شوند.»

وی گفت، داعش در افغانستان «کاملاً شکست خورده است.»

شاه محمود میاخیل، والی ننگرهار طی مراسم تسلیم ۹۴ جنگجوی داعش به تاریخ ۱۴ قوس، به خبرنگاران در جلال آباد گفت، حدود ۱۴۵۰ جنگجوی داعش و اعضای خانواده آنها طی دو ماه گذشته تسلیم حکومت شده اند.

میاخیل گفت، «می توانم بگویم که جنگجویان داعش در آستانه نابودی در ننگرهار قرار دارند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

رحمت الله

پاسخ