امنیت

افغان ها طالبان را به دلیل اعدام کردن الاغ های ’کافر‘ در غور مسخره کردند

گزارش از عمر

به گفته مقامات محلی، طالبان به تاریخ ۱۴ دلو چهار الاغ را در ولسوالی چارصده ولایت غور اعدام کردند. یک زن و سه فرزندش هنگامی در مسیر طالبان قرار گرفتند که الاغهای بار از مواد غذایی را به قریه مونگ منتقل می کردند. [آرشیف]

به گفته مقامات محلی، طالبان به تاریخ ۱۴ دلو چهار الاغ را در ولسوالی چارصده ولایت غور اعدام کردند. یک زن و سه فرزندش هنگامی در مسیر طالبان قرار گرفتند که الاغهای بار از مواد غذایی را به قریه مونگ منتقل می کردند. [آرشیف]

هرات -- افغان ها طالبان را به دلیل اعدام کردن چهار الاغ به اتهام کمک به نیروهای طرفدار حکومت در غور، مسخره و توهین می کنند.

به گفته عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، یک زن و سه فرزندش روز دوشنبه (۱۴ دلو) هنگام انتقال دادن الاغهای بار شده از غذا به قریه مونگ در ولسوالی چارصده ولایت غور، در مسیر راه با طالبان مواجه شدند.

وی گفت، «طالبان این الاغ ها را شلیک کردند چون تصور می کردند آنها برای نیروهای خیزش مردمی مواد غذایی را منتقل می کنند. اما واقعیت این است که یک زن مقداری غذا را از خانه پدرش بار کرده بود و می خواست آن را بالای این الاغها به خانه خود حمل کند.»

وی گفت، این زن هیچ ارتباطی با حکومت ندارد و فقط اجناس مورد نیاز خود را حمل می کرد.

خطیبی گفت، «طالبان زن و سه فرزندش را اسیر کردند و پس از کشتن الاغ ها این اسیران را به مکان نامعلومی منتقل کردند.»

طالبان به کشتن این الاغها در ولایت غور اعتراف کردند.

این گروه جنگجوی برای توجیه تلافی خشونت آمیز خود اکثراً به افرادی که با حکومت افغان همکار هستند، به عنوان کافر اشاره می کنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، روز سه شنبه (۱۵ دلو) به بی بی سی گفت، این حادثه زمانی رخ داد که اعضای نیروهای خیزش مردمی در حال حمل مواد بر روی الاغ بودند و با کمین طالبان روبرو شدند.

خطیبی نسخه طالبان این ماجرا را نادرست عنوان کرد و گفت، مواد غذایی و الاغها متعلق به مردم ملکی بوده اند.

یک عمل 'مسخره' و 'غیر انسانی'

افغانها کمین طالبان در برابر این زن و الاغهای وی را محکوم کرده و آن را «وحشیانه» و «مسخره» خوانده اند.

محمد ناصر فقیری، یک باشنده ولایت هرات می گوید، طالبان همچنان روزانه ظالم بودن و غیر انسانی بودن خود را به نمایش می گذارند که یک مثال آن کشتن الاغ های بی ضرر است.

وی گفت، «طالبان هیچ رحمی برای انسان و حیوان ندارند. گرچه کشتن الاغ ها توسط طالبان به نظر مسخره و خنده دار می رسد، اما این یک عمل وحشیانه و غیر انسانی است. الاغها حیوانات بی ضرری هستند که انسان ها برای حمل اجناس از آنها استفاده می کنند.»

عبدالصبور ناصری، یک باشنده فیروزکوه مرکز ولایت غور گفت، طالبان همیشه مرتکب جنایات وحشتناک شده اند و مردم از آنها نفرت دارند.

وی گفت، «پیش از این، من طالبان را با الاغها مقایسه می کردم، اما اکنون متوجه شده ام که مقایسه این جنگجویان با الاغها توهین به الاغها است.»

وی گفت، طالبان سعی می کنند با چنین اعمال وحشیانه ترس را گسترش دهند تا آنها بتوانند مردم ملکی را وادار سازند که تقاضاهای شان را بپذیرند.

ناصری گفت، «طالبان حتی بالای حیوانات بی گناه رحم نداشتند. برای طالبان فرقی نمی کند که هدف آنها یک انسان است یا یک حیوان. آنها برای رسیدن به اهداف شیطانی خود بالای همه حمله می کنند.»

فهیم اکبری، یک باشنده شهر هرات گفت، «من شک دارم که طالبان انسان باشند. آنها کارهایی را انجام می دهند که حتی حیوانات وحشی آن را انجام نمی دهند. من وقتی شنیدم که طالبان حیوانات را در ولایت غور کشتند، شوکه شدم.»

وی گفت، «الاغ هایی که بارهایشان را حمل می کردند مقصر نبودند و آنها نمی توانند صحبت کنند. طالبان حق حمله به این حیوانات بی چاره را ندارند. ما این عمل طالبان را محکوم می کنیم و باید به عنوان یک جرم ثبت شود.»

طالبان: یک لکه ای بر اسلام

سید محمد شیرزادی، یک عالم دینی در شهر هرات گفت، طالبان یک گروه ملعون هستند و اعمال آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی گفت، «طالبان جنایتکار باعث می شود که خانواده های افغان هر روز غمگین شوند، زیرا آنها مردم ملکی بی گناه را می کشند. همانطور که خداوند این گروه را در این دنیا نفرین کرده است، (در آخرت) نیز خداوند مجازات شدیدی را بر این افراد تطبیق کند.

وی گفت، «خداوند همه کسانی را که از طالبان پشتیبانی می کنند و به آنها دستور می دهند، لعنت کند. حامیان طالبان در جنایات این گروه شریک هستند، و آنها [به طور مساوی] در کشتار روزانه انسان های بی گناه نقش دارند.»

شیرزادی با افزودن اینکه مسلمانان از چنین افراد بی رحم شرمنده هستند گفت، «طالبان دین اسلام و مسلمانان را در کل جهان لکه دار ساخته اند.»

وی گفت، «طالبان برای رسیدن به اهداف خود از دین خدا و قرآن سوء استفاده می کنند.»

طالبان یک سابقه وحشیانه خشونت علیه مردم ملکی در ولایت غور را دارند. سال گذشته توسط این جنگجویان دست کم ۷۸ نفر افراد ملکی -- به شمول ۱۰ زن و ۱۰ کودک کشته شدند -- و ۷۲ زخمی شدند.

غلام ناصر خاضع والی غور در ماه عقرب گذشته گفت، طالبان توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند، بنابراین آنها به کشتن مردم ملکی متوسل می شوند.

در ماه میزان گذشته، طالبان همچنان دو تن از اعضای خود را در ولسوالی چارصده پس از متهم کردن آنها به همکاری با حکومت، تیراندازی کردند و کشتند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

10 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

طالبان پدران خود را کشتند

پاسخ

جای تعجب نیست، طالبان در طی ۲۰ سال گذشته خرها را کشته اند. آنها هیچ گاهی کدام انسان را نکشته اند. آیا شما فکر می کنید کسانیکه برای حکومت کار می کنند انسان هستند؟ اربکی ها [پولیس محلی] نسبت به خر بد تر هستند. ما حتی قبلاً گفته بودیم که اربکی ها انسان نیستند، آنها حیوان هستند. آنها اکنون پذیرفتند که سه خر کشته شدند.

پاسخ

همانگونه که شما افغان های طرفدار حکومت را خر خطاب می کنید، شما و دیگر طالبان تان نیز خرهای مفعول مدارس و سگ های پنجابی ها هستید. امریکایی ها با شما سلوک درست کردند هنگامیکه آنها شما را در زندانهای کندهار، بگرام و گوانتنامو برهنه کردند و همراه شما عمل زشت را انجام دادند.

پاسخ

طالبان خیلی ظالم مردم بوده که از دست اینها حیونات بی چاره هم روز ندارد. اینها بالای حیونات حتی رحم نمی کنند. برای شان خیلی ماسف هستم.

پاسخ

طالبان رفیقا خود را کشتند.

پاسخ

مرکب ها در جریان درگیری بین طالبان و اربکی ها [پولیس محلی] کشته شدند. اربکی ها بالای مرکب ها مواد غذایی بار کرده بودند زمانیکه با یک کمین طالبان روبرو شدند که در نتیجه آن اربکی ها و مرکب ها کشته شدند.

پاسخ

تروریست ها پروای هیچ زنده جان بشمول مرکب های بیگناه را ندارند. آنها اینطوری آموزش دیده اند. پاکستان برایشان می گویند که حتی بالای حیوانات افغانستان رحم نکنید. شما اجازه دارید که هر گونه زنده جان را که به مردم افغانستان فایده می رساند بکشید.

پاسخ

جای تعجب نیست که طالبان مرکب ها را کشتند. زمانیکه آنها انسانها را به بسیار بی رحمی به قتل میرسانند، پس کشتن حیوانات برای آنها خیلی آسان است.

پاسخ

این مرکب های بیچاره چه گناه کرده بودند که طالبان آنها را کشتند؟ آنها حتی بالای مرکب ها هم رحم نمی کنند.

پاسخ

در حقیقت، زمانیکه جنگ در یک جای آغاز شود، پس ارزشهای انسانی در آنجا از بین می رود. تفاوت بین انسان و حیوان از بین می رود. مرکب ها، طالبان و آنهایکه سلاح می سازند و آنهایکه آن را به افغانستان می فرستند یکسان هستند.

پاسخ