امنیت

افغان ها به روز نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان فداکاری ها و قهرمانی نیروهای امنیتی را ستایش کردند

گزارش از عمر

در تصویر دیده می شود، افغان ها از سراسر کشور روز نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان را با مراسم به تاریخ ۹-۱۰ حوت تجلیل می کنند، و به سربازان و پولیس کشور احترام می گذارند. [عمر/شمیل مشعل]

هرات -- افغان ها در سراسر کشور روز نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان را هفته گذشته طی مراسمی تجلیل کردند، و به سربازان و پولیس کشور ادای احترام کردند.

روز نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، که به تاریخ ۹ حوت هر سال برگزار می شود، اولین بار در سال ۱۳۹۶ به منظور شناختن تلاش نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت و حفاظت از افغانستان برگزار شد.

در شهر هرات، باشنده گان به تاریخ ۹ حوت برای اعلام حمایت از منسوبین امنیتی به جاده ها برآمدند.

امید ناب، یکی از فعالان جامعه مدنی در شهر هرات گفت، مردم محلی برای تقدیر از نیروهای امنیتی به آنها گل دادند تا از آنها برای حفظ آزادی افغان ها و استقلال کشور تشکر کنند.

در این تصویر، یکی از باشنده گان ولایت بادغیس دیده می شود که، به تاریخ ۱۰ حوت از سربازان اردوی ملی افغان در قلعه-نو مرکز ولایت، ستایش می کند. [شمیل مشعل]

در این تصویر، یکی از باشنده گان ولایت بادغیس دیده می شود که، به تاریخ ۱۰ حوت از سربازان اردوی ملی افغان در قلعه-نو مرکز ولایت، ستایش می کند. [شمیل مشعل]

در این تصویر مشاهده می شود که، زنان در کندوز به تاریخ ۱۰ حوت در پایگاه قول اردوی ۲۱۷ پامیر در ولایت کندوز به نیروهای امنیتی افغان گل می دهند. [هدایت الله]

در این تصویر مشاهده می شود که، زنان در کندوز به تاریخ ۱۰ حوت در پایگاه قول اردوی ۲۱۷ پامیر در ولایت کندوز به نیروهای امنیتی افغان گل می دهند. [هدایت الله]

وی گفت، تمام افغان ها، به ویژه نسل جدید، از نیروهای امنیتی پشتیبانی می کنند و در کنار آنها ایستاده اند.

ناب افزود، «نیروهای امنیتی شب و روز با جنگیدن علیه دشمنانی که تلاش دارند افغانستان را نابود کنند و افغان ها را بکشند، در دفاع از کشور مشغول هستند.»

وی گفت، «ما هرگز نیروهای امنیتی خود را ترک نخواهیم کرد. در صورت لزوم، حتی اسلحه می گیریم و در کنار آنها علیه دشمن خواهیم جنگید.»

بهزاد تیموریان، یکی از باشنده گان شهر هرات گفت، «نیروهای امنیتی ثابت کرده اند که برای دفاع از کشور جان خود را فدا خواهند کرد و ما برای قدردانی از فداکاری های آنها به جاده ها برآمده ایم.»

وی افزود، «ما تا آخرین قطره خون خود از نیروهای امنیتی پشتیبانی خواهیم کرد و در کنار آنها خواهیم ماند. تمام مردم باید در کنار نیروهای امنیتی بایستند ... نه فقط برای یک روز بلکه برای همیشه.»

وی با افزودن اینکه از برکت تلاش های نیروهای امنیتی و سربازان افغان، طالبان به مذاکرات صلح توافق کرده اند و اکنون امید به صلح دائمی در افغانستان وجود دارد گفت، آنها برای حفظ صلح بسیار قربانی داده اند.

محافظت از صلح

مقامات محلی، علمای دینی و باشنده گان در مراسم مشابهی که این روز رخصتی را قلمداد می کرد، در ولایات بادغیس و فراه به تاریخ ۱۰ حوت شرکت کردند.

محمد شعیب ثابت، والی فراه در مراسمی به مناسبت روز نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در پایگاه اردوی ملی افغان در شهر فراه گفت، در تقریباً دو دهه از زمان سقوط طالبان، نیروهای امنیتی نشان داده اند که آنها برای سعادت افغان ها و برای برقراری صلح تلاش کرده اند -- این تلاش ها اکنون نتایج نشان داده است.

وی با اشاره به آتش بس قسمی با طالبان که از ۳ حوت آغاز شد افزود، کاهش یک-هفته در خشونت ثابت کرد که افغان ها از جنگ خسته شده اند و خواهان صلح دائمی هستند.

وی گفت، «صلحی که حاصل خواهد شد تا حد زیادی از برکت فداکاری های نیروهای امنیتی است. بدون نیروهای مان امیدی به صلح وجود نمی داشت.»

ثابت گفت، «نیروهای امنیتی برای محافظت از صداقت و حاکمیت این کشور روزانه قربانی می دهند. ملت افغان هرگز فداکاری های آنها را فراموش نخواهد کرد.»

وی گفت، فقط نیروهای امنیتی می توانند صلح را به ارمغان بیاورند و از آن محافظت کنند.

احمد ضیا علیزی، یک باشنده شهر هرات گفت، «نیروهای امنیتی در مقابل دشمن ایستاده اند و روزانه برای دفاع از سرزمین ما قربانی می دهند. ما نمی خواهیم دیگر نیروهای امنیتی جان خود را از دست دهند و می خواهیم که آنها در امان باشند.»

وی گفت، افغان ها از جنگ و خونریزی خسته شده اند و خواهان صلح دائمی در کشور خود هستند.

ضیاء الدین آکازی، یک عضو پارلمان از ولایت بادغیس گفت، «اگر نیروهای امنیتی وجود نمی داشت، افغانستان نیز وجود نمی داشت. نیروهای امنیتی با جنگیدن در جبهه های جنگ علیه تروریست ها و دشمنان، از ارزش ها و دستاوردهای افغان ها محافظت می کنند.»

وی با افزودن اینکه این جنگجویان بسیاری اوقات سعی داشتند شهرها و ولسوالی ها را تصرف کنند اما شکست خوردند، و در نتیجه مجبور به توافق با آتش بس و مذاکرات صلح شدند گفت، طالبان به دلیل قدرت نیروهای امنیتی موافقت کرده اند که به روند صلح بپیوندند.

پشتیبانی افغان ها

جنرال نظام الدین پاچا، قوماندان امنیه هرات گفت، «نیروهای امنیتی از برکت پشتیبانی و همکاری هایی که از مردم دریافت می کنند موفق هستند. اگر مردم ملکی از ما حمایت نکنند، نیروهای امنیتی نمی توانند کار زیادی انجام دهند.»

وی گفت، حمایت مردمی روحیه سربازان را برای دفاع بهتر از مردم و کشورشان تقویت می کند.

وی افزود، «ما به افغان ها اطمینان می دهیم که ما از زندگی، املاک و ارزش های آنها دفاع خواهیم کرد. ما به کسی اجازه نخواهیم داد که به ارزش ها و منافع ملی ما حمله کند. همانطور که در ۲۰ سال گذشته نشان داده شده است، نیروهای امنیتی آماده هستند تا برای دفاع از افغانستان و حفظ امنیت هر نوع قربانی دهند."

سرپرکمشر عبدالرحیم رحمانی، یک افسر اردوی ملی در ولایت هرات گفت، «هر جا که نیروهای امنیتی رفته اند، افغان ها از آنها پشتیبانی کرده اند. پشتیبانی مردم محلی موجب تقویت روحیه ما می شود... با این احساس ما که تنها نیستیم.»

وی افزود، «من به افغان ها اطمینان می دهم که تا آخرین قطره خون ما تلاش خواهیم کرد تا امنیت آنها را حفظ کنیم.»

سرپرکمشر ذبیح الله، یک افسر اردوی ملی در ولایت بادغیس گفت، تشویق افغان ها دلیل اصلی موفقیت آنها است.

وی افزود، «ما ... غرض پشتیبانی ای که از باشنده گان در بادغیس دریافت می کنیم تشکر می کنیم. بهترین دستاورد و تقویت روحیه برای یک سرباز، پشتیبانی مردم است.»

وی افزود، حمایت مردم محلی سربازان را ترغیب می کند تا به جنگ خود علیه تروریست ها ادامه دهند و از کشورشان بهتر دفاع کنند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

نهم حوت يك روز خوب براي نيروها ي امنيتي افغانستان است

پاسخ

سربازان افغانستان بازوان توانمند افغانستان است. شهروندان افغانستان صلح را در قامت سایه ای سربازان فداکار و رزمنده افغانستان تصور می کنند. معامله بر سر این سربازان برای مردم قابل قبول نیستند. سربازی که از هلمند است، ولی برای نجات باشندگان کندز می رزمد؛ سربازی که از ارزگان است، ولی برای نجات کندهار می رزمد، مصداق عینی فداکاری و ادای دین در قبال افغانستان است. امیدواريم دیگر شاهد مرگ سربازان افغانستان نه، بلکه شاهد رو سیاهی دشمنان قسم خورده افغانستان باشیم. سربازان افغانستان متعلق به هیچ قوم و تبار افغانستان نه، که به تمام مردم افغانستان تعلق دارد. به فداکارهای سرباز فراقومی و تباری، ارزش و احترام قایل شویم.

پاسخ

از مردم می خواهیم بی از فداکاری های سربازان ما حمایت کنند و از دولت هم توقع داریم برای رسیدن به افغانستان با اقتدار، نهاد های امنیتی را عاری از فساد اداری بسازد. سربازی که دغدغه نان برای فامیلش نداشته باشد، سربازی که از فردایش اطمینان نداشته باشد و سربازی که احساس نکند حکومت به چه پیمانه به وجود آنها ضرورت دارد و ارج می گذارد؛ نمی تواند رزمندۀ خوب باشد.

پاسخ

افغانستان کشوری است که در ۴۰ سال گذشته در آن جنگ جریان دارد. باعث و یا عامل این جنگ تنها و تنها این بود که ما اردوی ملی/ارتش ملی نداشتیم. اردوی ما را از بین بردند و نتیجه این شد که در این سرزمین میلیون‌ها نفر شهید شدند. اکنون که ما یک اردوی قوی داریم، باید به آن افتخار کنیم و از جانفشانی های آنها یاد آوری نماییم.

پاسخ