حقوق بشر

سناتوران امریکایی اقدامات چین علیه مسلمانان در سینکیانگ را نسل کشی خواندند

سلام تایمز و ای اف پی

این تصویر از سال ۱۳۹۸ میلادی بیرق چین را پشت سیم خاردار در یک محوطه مسکونی در سینکیانگ نشان می دهد، جایی که مقامات نسل کشی مسلمانان را انجام می دهند. [گریگ بیکر/ای اف پی]

این تصویر از سال ۱۳۹۸ میلادی بیرق چین را پشت سیم خاردار در یک محوطه مسکونی در سینکیانگ نشان می دهد، جایی که مقامات نسل کشی مسلمانان را انجام می دهند. [گریگ بیکر/ای اف پی]

واشینگتن -- سناتوران امریکایی به روز سه شنبه (۶ عقرب) قطعنامه ای را ارائه کردند و در آن اعلام کردند که رژیم چین نسل کشی اویغورها و سایر مسلمانان ترک زبان را انجام می دهند، اقدامی که می تواند برای دفاع حدود یک میلیون نفر در کمپ ها، فشار را افزایش دهد.

این قطعنامه توسط سناتورانی که دارای افکار مختلف سیاسی هستند، تائید شد.

بر اساس متن این قطعنامه، اقدامات چین علیه اویغورها، قزاق های نژادی، قرغزها و اعضای سایر گروه های اقلیت مسلمان در حوزه خودمختار اویغور سینکیانگ، به معنای نسل کشی است.

جان کورنین یک سناتور جمهوری خواه که این قطعنامه را تمویل کرده است گفت، «این قطعنامه این جنایات را به عنوان آنچه که هستند به رسمیت می شناسد و این برای پاسخگو ساختن چین به خاطر اقدامات شیطانی آنها اولین اقدام است.»

جف میرکلی یک سناتور دیموکرات گفت، این قطعنامه نشان خواهد داد که ایالات متحده نمی تواند ساکت بماند.

میرکلی گفت، «حمله چین بالای اویغورها و سایر گروه های اقلیت مسلمان -- تشدید نظارت، حبس، شکنجه و کمپ های آموزش مجدد اجباری -- به طور خلص و ساده یک نسل کشی است.»

بیش از ۱ میلیون زندانی

بیش از یک میلیون مسلمانان در کمپ های حوزه سینکیانگ رنج می برند زیرا بیجینگ برای مدغم نمودن این جامعه و ریشه کن کردن میراث اسلامی آن، تلاش می کند.

بیجینگ از این تعداد انکار کرده و کمپ ها را به عنوان مراکز آموزش مسلکی توصیف می کند که برای جلوگیری از جذابیت افراط گرایی اسلامی، مهارت هایی را آموزش می دهند.

مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده به تاریخ ۲۶ میزان در جریان سفرش به هند، در مصاحبه ای با وبسایت خبری دی پرینت گفت، «این اقدامات چین ما را به یاد آنچه که در دهه ۱۹۳۰ میلادی در آلمان رخ داده بود، می اندازد.»

اولیویا اینوس یک تحلیلگر ارشد پالیسی در بنیاد محافظه کار فرهنگی در واشینگتن گفت، «این یک پیام دو طرفه بسیار قوی است با محتوای اینکه وضعیت مردم اویغور برای حکومت ایالات متحده مهم است، حتی و به ویژه هنگامی که برای حزب کمونیستی چین مهم نیست.»

متناسب با تعریف نسل کشی

قطعنامه ملل متحد در مورد نسل کشی، که پس از حادثه هولوکاست ترتیب شد، دولت ها را وادار می سازد تا از آن جلوگیری کنند و این «آفت نفرت انگیز» را مجازات کنند.

این قطعنامه نسل کشی را طوری تعریف می کند که اقدامات مانند کشتار و همچنان جلوگیری از ولادت ها «با هدف از بین بردن، به طور کامل یا جزئی از یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی»، شامل آن می شوند.

یک تحقیق بر اساس معلومات حقیقی توسط آدرین زینز یک محقق آلمانی نشان داد که، بیجینگ تعداد زیادی از زنان اویغوری را به زور عقیم کرده و آنها را برای سقط جنین که بیش از تعداد مجاز باشند، تحت فشار قرار داده است.

در ماه سنبله، یک گزارش تحقیقی به جزئیات این مسئله پرداخت که مقامات چینایی چگونه به عنوان بخشی از تلاش های خود برای محوکردن فرهنگ اسلامی از کشوری که توسط حزب کمونیستی اداره می شود، حدود ۱۶۰۰۰ مسجد در سینکیانگ را در سال های اخیر تخریب کرده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

وقتی یک سناتو امریکایی از ظلم و ستم بالای مسلمانان چینایی توسط حکومت چین سخن می زند چرا یک روز یک مقام امریکا پیدا نشد که بگوید چرا اسرایل بالای مسلمانان فلسطین ظلم می کند و چرا زمین های های مردم فلسطین را غضب کرده و می کند. چون چین رقیب امریکا است از این رو امریکا میخواهد که چین را توسط مسلمانان شکست دهند مثل که روسیه را توسط افغان ها شکست داد. از این جهت وقتیکه امریکا خود را ابر قدرت جهان می گوید باید واقع بین باشد و از حقوق همه مردم مظلوم جهان چه کافر باشد و چه مسلمان دفاع کند. چرا امریکا بخاطر نسل کشی مسلمانان برما توسط نظامیان آن کشور انتقاد نکرد؟ چرا امریکا بالای هند فشار وارد نکرد که حقوق مسلمانان را در آن کشور زیر پا کرده و آنها را از حقوق حقه شان محروم کردند؟ امریکا منافق است.

پاسخ

یکبار دیگر تشکر سلام تایمز از بابت نوشتن مقاله جالب تان! همچنان تشکر از سناتوران جیف میرکلی و جان کورنین، وزیر مایک پمپیو، دوشیزه اولیویا اینوس، و بنیاد ادریان زینز. سینکیانگ ویا ترکستان شرقی همه لایل منطقی و عناصر ضروری را دارد که به یک تمایل انکشاف دهد تا اینکه برای داعش به یک جای جدید پای مبدل شود. ایالات متحده امریکا! لفطاً با مردم مظلوم در سینکیانگ و سایر مناطق چین کمک کنید. من در حالیکه سیاست ضد RICH ایالات متحده را تایید می کنم، نمیتوانم تاکید کنم که این از طرف ایالات متحده یک اقدام عاقلانه نبود تا بالای به اصطلاح عناصر افراطی ضد حکومت درME به این حد زیاد تمرکز کند. کی از این کار مستفید شد؟ روسیه، چین و ایران. با وصف داشتن نظارت بر حرکت های واقعی یا به اصطلاح حرکت های مسلمانان افراطی ضد رژیم، نباید فراموش کرد که خطر واقعی بزرگتر از این سه کشور مذکور ناشی می شود. یکبار دیگر از سلام تایمز از بابت نشر مقالات بسیار جالب به زبان های دری، انگلیسی و پشتو تشکر می کنم. خداوند خیر تان بدهد. حامد

پاسخ

اگر خدا خواسته باشد، طالبان چین و چینایی ها را نمی گذارند و انتقام همه مسلمانان چین را خواهند گرفت. کشورهای اسلامی مانند پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه مانند ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان که نظام های کفری در آن حاکم هستند و تحت نفوذ کشورهای کفری به سر می برند، نمی توانند از برادران و خواهران مسلمان خود در چین دفاع کنند. رهبران این کشورها همه غلامان حلقه به گوش غرب و روسیه هستند. آنها نمی توانند بدون اجازه باداران شان تصمیم مستقلانه بگیرند. سیاست های داخلی و خارجی آنها مستقل نیستند. از این جهت، یک نظام مستقل و اسلامی باید در افغانستان شکل بگیرد تا از حقوق افغان ها و همچنین حقوق مسلمانان کشورهای دیگر، بازخواست کند. احمد شاه ابدالی در هند از مسلمانان دفاع می کرد و در آنجا جان فشانی می کرد، اما متأسفانه مسئولان نظام فعلی حتی نمی توانند از مسلمانان کشور خودشان هم دفاع کنند. پس وقتیکه چنین است، آنها چگونه از مسلمانان چین دفاع خواهند کرد.

پاسخ