حقوق بشر

ولسی جرگه ایالات متحده برای مجازات چین به دلیل جنایات این کشور علیه مسلمانان در سینکیانگ رای داد

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

نانسی پیلوسی رئیس ولسی جرگه به تاریخ ۱۱ قوس برای کنفرانس خبری هفته وار خود در کاپیتول هیل در واشینگتن دی سی می رسد. [جیم واتسن/ای اف پی]

نانسی پیلوسی رئیس ولسی جرگه به تاریخ ۱۱ قوس برای کنفرانس خبری هفته وار خود در کاپیتول هیل در واشینگتن دی سی می رسد. [جیم واتسن/ای اف پی]

واشینگتن دی سی -- ولسی جرگه ایالات متحده به روز چهارشنبه (۱۷ قوس) قانونی را تصویب کرد که واردات از منطقه سینکیانگ چین را به دلیل رفتار آنها با مسلمانان، محدود می سازد.

اعضای ولسی جرگه با ۴۲۸ رای مثبت در مقابل ۱ رای منفی رای دادند تا «قانون جلوگیری از کار اجباری اویغوری ها» را تصویب کنند. این قانون شرکت ها را وادار می سازد تا «با شواهد واضح و قناعت بخش» ثابت کنند که هر نوع اجناسی که از این منطقه وارد می شوند، با استفاده از کار اجباری ساخته نشده اند.

نانسی پیلوسی رئیس ولسی جرگه قبل از رای گیری به نمایندگان گفت، «در حال حاضر، بیجینگ یک کمپاین وحشیانه و باسرعت را برای سرکوب کردن مردم اویغوری و سایر اقلیت های مسلمان، راه اندازی می کند».

پیلوسی گفت، «در سینکیانگ، در سراسر چین میلیون ها نفر نقض های وحشیانه حقوق بشر را متحمل می شوند که از نظارت جمعی و انضباطی گرفته تا شکنجه دسته جمعی به شمول حبس انفرادی و عقیم سازی اجباری، زورگویی با ژورنالستان و فعالانی که جرأت کرده اند حقیقت را افشا کنند، همه چیز را در بر می گیرند.»

وی افزود، «و سوء استفاده از کار اجباری توسط حکومت چین از بحرها عبور کرده تا سواحل ما و سراسر جهان می رسد.»

مجلس سنای ایالات متحده قبلاً یک لایحه ای مشابهی را تصویب کرده بود و این دو اکنون نیاز خواهند داشت که متحد شوند.

این لایحه سپس باید توسط رئیس جمهور جو بایدن توشیح شده و به قانون مبدل شود.

این رای گیری اندکی پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید با بازی‌ های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بیجینگ به دلیل آنچه که کاخ سفید «نسل ‌کشی» اقلیت اویغورها توسط چین و سایر موارد نقض حقوق بشر نامید، تحریم دیپلوماتیک اعلام کرد. این اقدام با انتقاد شدید بیجینگ مواجه شد.

در اوایل تابستان امسال حکومت ایالات متحده بالای برخی از واردات چین به شمول مواد تخته های انرژی شمسی، به دلیل رفتار بیجینگ با اویغورها، محدودیت ‌های مشابهی را وضع کرد.

تحریم دیپلوماتیک با المپیک

در میان تردیدها در مورد مصؤنیت پینگ شوآی ستاره چینایی در بازی تینیس که یک رهبر ارشد حزب کمونیست را به تجاوز جنسی متهم کرده است، در یک رای گیری جداگانه با ۴۲۸ رای موافق در مقابل صفر رای منفی ولسی جرگه همچنان قطعنامه ‌ای را تصویب کرد که می گوید کمیته بین ‌المللی المپیک «به تعهدات حقوق بشری خود پابند نبوده است».

کمپاین کنندگان می‌ گویند که حداقل یک میلیون اویغوری و سایر اقلیت‌ های ترک ‌زبان که عمدتاً مسلمان هستند، در کمپ هایی در منطقه سینکیانگ در شمال غرب چین، زندانی هستند.

گروه‌ های مدافع حقوق بشر و حکومت های خارجی شواهدی را پیدا کرده‌ اند که که به گفته آنها بازداشت‌ های دسته ‌جمعی، کار اجباری، شستشوی مغزی سیاسی، شکنجه و عقیم‌ سازی اجباری را نشان می دهند. واشینگتن این را نسل کشی خوانده است.

چین پس از آنکه در ابتدا از موجودیت کمپ های سینکیانگ انکار می کرد، بعداً از آنها به عنوان مراکز آموزش حرفه ای دفاع کرد که هدف آنها کاهش پدیدار شدن بنیادگرایی اسلامی و بهبود فرصت های کاری می باشد.

تحقیقات مستقل متعدد در مورد این کمپ ها یک واقعیت بسیار تاریک تری را نشان می دهند.

تحقیق بزفید نیوز که در ماه اسد سال ۱۳۹۹ منتشر شد، صدها تعمیر را در منطقه سینکیانگ کشف کرد که دارای نشانه ‌های زندان یا کمپ های بازداشت هستند، و بسیاری از آنها در سه سال گذشته اعمار شده بودند.

تحقیقات بیشتری که در ماه قوس سال گذشته منتشر شدند، نشان دادند که دولت کمونیستی به اعمار کردن بیش از ۱۰۰ باب بازداشتگاه های جدید در سینکیانگ ادامه داده است.

در تحقیقات بعدی، زندانیان و نگهبانان سابق نشان دادند که زنان مسلمان در این کمپ ها به طور سیستماتیک مورد تجاوز جنسی، شکنجه و آزار جنسی قرار می گیرند.

در یک گزارش جدیدی که به روز چهارشنبه منتشر شد، پروژه حقوق بشر اویغوری ها، یک گروه مدافع حقوق مستقر در ایالات متحده گفت که بیش از ۳۰۰ نفر روشنفکران اویغوری و مسلمان دیگر را شناسایی کرده است که باور می شود از سال ۱۳۹۶ بدینسو در سینکیانگ زندانی هستند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این خبر نشان می دهد که رژیم و مقامات چین مردم وحشی و بی رحم هستند. متأسفانه اکنون بسیاری از حلقه ها می خواهند که چین را به افغانستان بکشانند. اسد مبارز یک اقتصاددان برجسته افغان می نویسد، «پول پاکستان تقریباً ۷۰٪ ارزش را پس از به دست گرفتن قدرت توسط حکومت عمران خان از دست داد. در حال حاضر، نرخ تبادله بین البانکی آن با دالر ۱۷۸.۱۵ روپیه پاکستانی است. علاوه بر این، رئیس پیشین اداره مالیات آنها به طور واضح گفت که پاکستان از نظر اقتصادی ورشکست شده است. بر اساس مقاله در لینک ذیل، پاکستان می خواهد که مهم ترین دلیل ورشکستگی پاکستان را بداند. اخیراً آنها به این نتیجه رسیدند که مهمترین دلیل برای این وضعیت «توافق تجارت آزاد» آنها با چین است. اگر شما به طور کامل بالای چین تکیه کنید، گرفتن قرض از چین و یا تجارت با آن خطرناک است. کشورهای باهوش از تجارب کشورهای دیگر درس می گیرند و از شکست های دیگران درس می گیرند، همانطور که اخیراً گفته می شود که چین برای مشارکت در استخراج معادن در افغانستان پیشنهاد شده است. باید به روابط تجارتی و امضای قرارداد با چین توجه زیادی صورت بگیرد. این ترس وجود دارد که خدای ناخواسته چین مانند سریلانکا، مالیزیا و پاکستان ما را از نظر اقتصادی ورشکست نسازد. ناگفته نباید گذاشت که درخواست های مقامات پاکستانی مبنی بر آزاد شدن دارایی های د افغانستان بانک و گشایش یک صندوق وجهی در بانک مرکزی پاکستان همان چیزی است که پاکستان می خواهد با پولی که به نام افغان ها دریافت می کند، ذخایر مالی خود را پر کند. https://profit.pakistantoday.com.pk/2021/12/19/is-china-eating-pakistan-with-the-fta/?fbclid=IwAR36

پاسخ