دین

امامان جهان از مسلمانان خواستند که بازی های المپیک بیجینگ را تحریم کنند

گزارش از سلام تایمز

معترضین به تاریخ ۱۳ جدی در شهر انتورپ بلجیم، با بلند کردن لوحه ای که تقاضای تحریم بازی ‌های المپیک ۲۰۲۲ میلادی بیجینگ روی آن نوشته است، تلاش می کنند تا در مورد بدرفتاری چین با جمعیت اویغوری آگاهی عامه را افزایش دهند. [انجمن اویغوری بلجیم/توییتر]

معترضین به تاریخ ۱۳ جدی در شهر انتورپ بلجیم، با بلند کردن لوحه ای که تقاضای تحریم بازی ‌های المپیک ۲۰۲۲ میلادی بیجینگ روی آن نوشته است، تلاش می کنند تا در مورد بدرفتاری چین با جمعیت اویغوری آگاهی عامه را افزایش دهند. [انجمن اویغوری بلجیم/توییتر]

شورای جهانی امامان در همبستگی با جمعیت مظلوم مسلمان اویغوری چین، از مسلمانان سراسر جهان خواسته است که از اشتراک کردن یا حضور یافتن در بازی‌ های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی بیجینگ خودداری کنند.

رهبران دینی مسلمان به تاریخ ۹ جدی در اعلامیه ای گفتند، برگزاری این بازی ها «به طور مستقیم منافع رژیم ظالم و مستبد مسؤل نسل کشی و از بین بردن قوم اویغوری ها را تأمین می کند».

در این اعلامیه آمده است، «حکومت چین به نقض کردن حقوق اولیه انسانی و اساسی مسلمانان چین از راه ظلم، شکنجه و دیکتاتوری ادامه می دهد.»

در اعلامیه همچنان آمده است، «ما از مسلمانان مظلوم اویغوری حمایت می کنیم و با آنها متحد هستیم.»

میدان بیضوی شکل ملی چین برای بازی های اسکیت سریع که به نام «نوار یخ» معروف است، به تاریخ ۱۳ جدی پیش از افتتاح بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی در بیجینگ دیده می شود که در ماه دلو آغاز خواهند شد. [گریگ بیکر/ای اف پی]

میدان بیضوی شکل ملی چین برای بازی های اسکیت سریع که به نام «نوار یخ» معروف است، به تاریخ ۱۳ جدی پیش از افتتاح بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی در بیجینگ دیده می شود که در ماه دلو آغاز خواهند شد. [گریگ بیکر/ای اف پی]

بر اساس معلومات وبسایت این شورا، شورای جهانی امامان اولین و بزرگترین نهاد فراملی غیردولتی جهان است که از رهبران اسلامی از تمامی مذاهب و مکاتب اسلامی تشکیل شده است. این شورا در بغداد مستقر است.

بر اساس گزارش های رسانه‌ های متعدد و سازمان ‌های غیردولتی که خشم جهان را برانگیخته اند، بیجینگ در منطقه شمال غربی سینکیانگ که اکثریت نفوس آن مسلمانان هستند، یک سلسله تخلفات را مرتکب می شود.

بیشتر از یک میلیون نفر که اکثریت آنها اویغور هستند، به طور غیرقانونی در کمپ های «آموزش دوباره سیاسی» در سینکیانگ بازداشت شده اند.

تحقیقات و مصاحبه‌ های مستقل با زندانیان پیشین در این کمپ ها، شکنجه ‌های فزیکی و روحی، شستشوی مغزی، تجاوز جنسی سیستماتیک و آزار جنسی در داخل این کمپ ها را که عملاً به عنوان زندان ها عمل می‌ کنند، افشا کرده اند.

دیده بان حقوق بشر (اچ آر دبلیو) در یک گزارش مفصل در ماه حمل گفت، علاوه بر این، مقامات چینایی برای آسیب رساندن یا تخریب کردن دو بر سه حصه مساجد و سایر اماکن مقدس اسلامی این منطقه، از بهانه های مختلف استفاده کرده اند.

قرار است که بازی های المپیک بیجینگ از تاریخ ۱۵ دلو آغاز شوند و الی تاریخ ۱ حوت ادامه خواهد داشت.

فراخوان برای پایان نسل کشی

این اقدام شورا پس از آن صورت گرفت که سال گذشته ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا اعلام کردند که بازی ‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی بیجینگ را به طور دیپلوماتیک تحریم می کنند.

واشینگتن که اقدامات بیجینگ علیه اویغوری ها را نسل کشی توصیف کرده است، به تحریم های خود علیه چین شدت بخشیده است.

رئیس جمهور جو بایدن به تاریخ ۲ جدی در پاسخ به نگرانی ها در مورد کار اجباری، مصوبه ای را توشیح کرد که واردات از سینکیانگ را ممنوع می پندارد.

قانون جلوگیری از کار اجباری اویغوری ها، واردات همه اجناس از این منطقه چین را ممنوع می سازد، جز اینکه شرکت ها سند قابل تائیدی را ارائه کنند که در تولید کار اجباری صورت نگرفته است.

سینکیانگ یکی از تولیدکنندگان بزرگ پنبه در جهان است که به دلیل اقدامات اجرایی با اولویت بلند همراه با بادنجان رومی و پولی سیلیکان ماده ای که برای تولید تخته های شمسی استفاده می شود، مورد توجه قرار گرفته است.

به طور تخمینی ۲۰٪ البسه وارداتی سالانه از سوی ایالات متحده، شامل یک مقدار پنبه از سینکیانگ می شوند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در یک اعلامیه گفت، این قانون به حکومت «ابزارهای جدیدی را فراهم می کند تا از ورود اجناس تولید شده با کار اجباری در سینکیانگ به بازارهای ایالات متحده جلوگیری کند».

وی افزود، این قانون «مسؤلیت پذیری اشخاص و نهادهای مسؤل این تجاوز ها را بیشتر تقویت خواهد کرد»، و وی از رژیم چین خواست تا به «نسل کشی و جنایات علیه بشریت» پایان دهد.

این قانون همچنان رئیس جمهور ایالات متحده را وادار می سازد تا بالای مقامات چینایی که مسؤل نقض های حقوق بشر در منطقه هستند، تحریم ها وضع کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

آیا جهان می خواهد که جلو پالیسی های شیطانی چین در منطقه را بگیرد؟ نه. من فکر می کنم که آن را دوست ندارد. اگر فرض کنیم که می خواهد از گسترش چین جلوگیری کند آنها می توانند برای جلوگیری از دهلیز اقتصادی پاکستان و چین (سی پیک) در بلوچستان با جدایی طلبان بلوچستان کمک کنند. آنها ممکن با جنبش تحفظ پشتون ها (پی تی ام) کمک کنند تا علیه ارتش تروریستی پاکستان که توسط چین حمایت می شود، یک خیزش مسلحانه را تشکیل دهد تا حقوق پشتون ها را از آنها به دست آورد. اینکه می گویند به بازی ها بروید و یا به بازی ها نروید، بی اساس است. یک وبسایت حداقل مانند سلام تایمز را برای مردم بلوچ بسازید، یک چینل رادیویی را برای آنها مانند صدای امریکا بسازید تا جامعه بین المللی صدای آنها را بشنود. جدایی طلبان بلوچ به طور بی رحمانه توسط ارتش مرتد پاکستان کشته شدند، آنها را زنده از هواپیما ها پائین انداختند و انواع مجازات های دیگر را به آنها دادند، اما هیچ کس احوال آنها را نپرسید. برای جلوگیری از گسترش چین، از گسترش پاکستان جلوگیری کنید.

پاسخ

امامان جهان اسلام باید مسلمانان را به مبارزه علیه تروریزم نیز تشویق کنند تا که تروریزم از کشورهای اسلامی به سایر نقاط جهان سرایت نکند. همچنان چین یک کشور ظالم و متعصب است که از ترس تروریزم و یا به بهانه از بین بردن افراطیت مذهبی بالای تمام هموطنان مسلمان خود ظلم و وحشت می کند. من شخصاً نه طرفدار افراطیت مذهبی هستم و نه طرفدار کمونیزم هستم، اما اینقدر می دانم که زندانی کردن میلیون ها نفر بی گناه به جرم مسلمان بودن، یک جنایت نابخشودنی و غیرقابل توجیه است.

پاسخ