حقوق بشر

چین تجاوز جنسی و بدرفتاری ها در سینکیانگ را 'نمونه های درخشان' ترقی دانست

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

اعضای اقلیت مسلمان اویغوری به تاریخ ۱۰ جدی در جریان یک تظاهرات در مقابل قونسلگری چین در استانبول، لوایحی را در دست گرفته اند تا در مورد گم شدن یا زندانی شدن خانواده های خود در سینکیانگ بپرسند. [بولینت کیلیک/ای اف پی]

اعضای اقلیت مسلمان اویغوری به تاریخ ۱۰ جدی در جریان یک تظاهرات در مقابل قونسلگری چین در استانبول، لوایحی را در دست گرفته اند تا در مورد گم شدن یا زندانی شدن خانواده های خود در سینکیانگ بپرسند. [بولینت کیلیک/ای اف پی]

بیجینگ -- وانگ یی وزیر خارجه به روز دوشنبه (۵ حوت) گفت، رفتار چین با اقلیت های قومی در سینکیانگ و تبت «یک نمونه درخشان» از پیشرفت حقوق بشر این کشور است.

بیش از یک میلیون اویغوری و سایر مسلمانان ترک زبان به شمول اقوام قزاق ها و قرغیزها در کمپ هایی در سینکیانگ زندانی هستند که در آنها «بدرفتاری های وحشتناک و سیستماتیک» صورت می گیرند.

بیجینگ پس از آنکه در اوایل از موجودیت این کمپ ها انکار می کرد، اکنون از آنها به عنوان «مراکز آموزش حرفه ای» با هدف از بین بردن تروریزم و بهبود فرصت های کاری دفاع می کند.

یک تحقیق بزفیید نیوز که در ماه اسد منتشر شد، صدها تعمیر را در منطقه سینکیانگ کشف کرد که به زندان ها یا کمپ های بازداشت مشابهت داشتند، و بسیاری از آنها در طول سه سال گذشته ساخته شده بودند.

وانگ یی وزیر خارجه چین پس از مراسم افتتاحیه مجمع لانتینگ در مورد روابط چین و ایالات متحده در بیجینگ به تاریخ ۵ حوت با یک مهمان گفتگو می کند. [گریگ بیکر/ای اف پی]

وانگ یی وزیر خارجه چین پس از مراسم افتتاحیه مجمع لانتینگ در مورد روابط چین و ایالات متحده در بیجینگ به تاریخ ۵ حوت با یک مهمان گفتگو می کند. [گریگ بیکر/ای اف پی]

تحقیقات بیشتر که در اوایل ماه جدی منتشر شدند، نشان دادند که دولت کمونیست به ساختن بیش از ۱۰۰ باب تأسیسات جدید زندان در سینکیانگ ادامه داده است.

در تازه ترین خشم، بازداشت شدگان پیشین و یک نگهبان اخیراً گفتند که زنان مسلمان در این کمپ ها به طور سیستماتیک مورد تجاوزجنسی، شکنجه و آزار جنسی قرار می گیرند.

شاهدان و بازداشت شدگان پیشین از شکنجه توسط شاک برقی به شمول تجاوزجنسی توسط نگهبانان با استفاده از میله های برقی، محرومیت از غذا، لت و کوب، تجاوز جنسی دسته جمعی و عقیم سازی اجباری حکایت کردند.

در ماه جدی دیپلومات های چینایی از کاهش اخیر و شدید نفوس در سینکیانگ به عنوان مؤفقیت حقوق زنان دفاع کردند و تحقیقات مستقل معتبر در مورد استفاده رژیم از عقیم سازی اجباری را رد کردند.

سفارت چین در ایالات متحده با استناد به یک تحقیق منتشر نشده در مورد تغیر در نفوس سینکیانگ از سال ۱۳۹۷ بدینسو توسط مرکز تحقیقات انکشافی سینکیانگ در توییتی نوشت، «ذهنیت زنان اویغوری در سینکیانگ روشن شد و برابری جنسیتی و صحت ولادی ارتقا یافت، و آنها دیگر دستگاه های تولید کودکان نیستند».

'نمونه های درخشان'

در حالیکه سایر کشورها بالای سرکوب مسلمانان توسط چین تمرکز می کنند، رژیم چین دفاع از اقدامات خود را دو برابر ساخته است.

وانگ در مجمع روابط ایالات متحده و چین در بیجینگ گفت، «مناطقی مانند سینکیانگ و تبت که محل های سکونت اقلیت های قومی اند، به عنوان نمونه های درخشان پیشرفت حقوق بشر در چین پیش رفت کرده اند.»

وانگ سخنرانی خود را چندین ساعت پیش از آنكه وی از طریق ویدیو لینک در نشست سالانه شورای حقوق بشر ملل متحد سخنرانی کند، در حالی انجام داد كه سیاستمداران در كشورهایی به شمول ایالات متحده، زندانی کردن اقلیت ها در سینکیانگ توسط چین را محكوم می كنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت، وانگ در سخنرانی خود در این شورا «فلسفه، عمل و تجربه چین در حفاظت از حقوق بشر» را به اشتراک خواهد گذاشت.

اما وزارت خارجه ایالات متحده گفته است که اقدامات چین در سینکیانگ به عنوان نسل كشی محسوب می شود و كانادا نیز یک بیانیه مشابهی را در نظر می گیرد.

گروه های مدافع حقوق و فعالان می گویند که تبتی ها نیز تحت حاکمیت چین محدودیت های سختی را در مورد دین و فرهنگ خود متحمل شده اند -- به شمول تخریب معبد ها -- که در سال های اخیر با چندین تظاهرات خودسوزی تبتی ها به اوج خود رسیدند.

خبرنگاران از گزارش دادن مستقل در تبت ممنوع شده اند جایی که بیجینگ تأکید می کند که به این منطقه ایکه قبلاً عقب مانده بود، پیشرفت آورده است.

وانگ به روز دوشنبه گفت که چین به حفاظت از حقوق بشر «همیشه متعهد بوده» و به رشد تولید ناخالص داخلی و طول زندگی در این مناطق را به عنوان شواهد برای حفاظت از حقوق بشر استناد کرد.

وانگ گفت، «ما باور داریم كه حقوق زیستن و انکشاف از جمله حقوق اساسی بشر بوده و اهمیت فوق العاده ای دارند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

ظلم و ستم حکومت چین بر مسلمان برای این کشور خیلی گران تمام خواهد شد. زیرا موقعیت جغرافیایی چین در جای نیست که این کشور بخواهد هر ظلم که بالای مسلمانان انجام دهد میتواند. دور بر چین را کشور های اسلامی گرفته و مسلمانان کشور های دیگر برای چین به یک درد سر تبدیل خواهند شد حکومت چین را سنگون خواهند کرد.

پاسخ

آیا شما دیوانه هستید؟ کدام کشورهای مسلمان؟ منظور تان پاکستان است؟ پاکستان یک کشور نیست. پاکستان یک مأموریت انگلیسی است که توسط انگلیستان تاسیس شده است تا منطقه را بشمول مسلمانان افغانستان، کشمیر، ایران ... را بی ثبات نگه دارد. شما می بینید که تمام اقدامات تروریستی که در طی بیست سال گذشته در جهان رخ داده است به یک نحو در پاکستان ریشه دارد. پاکستان مانند فاحشه خانه است یا بگوییم مانند فاحشه ای است که در فاحشه خانه کار می کند و همه می توانند از او برای هر منظور در بدل پول استفاده کنند. وقتی از افغانستان صحبت می شود، افغان ها از جنگ خسته شده اند. عربها احمق نیستند که بجنگند. آنها راه های یافتن پول را پیدا کرده اند. آنها با یک دیگر در ساخت برج های بلند، مشاغل، میدان های هوایی، مناطق مسکونی و ... برای رشد اقتصاد خود در حال رقابت هستند. در حقیقت، این وظیفه سازمان ملل است که از چین در مورد مظالم که علیه مسلمانان انجام می دهند، پرسان کند.

پاسخ