جنایت و عدالت

یک مستند کاخ یک میلیارد دالری 'رشوت' پوتین در امتداد بحیره سیاه را به نمایش گذاشت

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

نمای هوایی 'کاخ' ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امتداد بحیره سیاه در بلاگ الیکسی نوالنی رهبر اپوزیسیون نشر شده است. [Navalny.com]

نمای هوایی 'کاخ' ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امتداد بحیره سیاه در بلاگ الیکسی نوالنی رهبر اپوزیسیون نشر شده است. [Navalny.com]

مسکو -- یک تحقیق که در اوایل هفته جاری راجع به یک ملکیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امتداد بحیره سیاه به نشر رسیده است، یک بار دیگر ارتباط رهبر روسیه با فساداداری گسترده را به نمایش می گذارد.

این تحقیق همراه با یک ویدیوی دو ساعته یوتیوب که قبل از بازگشت الیکسی ناوالنی رهبر اپوزیسیون به روسیه ثبت شده بود در بلاگ وی نشر شده است ادعا می کند که این ملکیت ۱.۳۵ میلیارد دالر قیمت داشته و «به عنوان بزرگترین رشوت تاکنون» گرفته شده است.

گزارش ادعا می کند که این ملکیت که در امتداد بحیره سیاه روسیه موقعیت دارد، ۳۹ برابر مساحت موناکو است و در داخل یک تعمیر ۱۷۶۹۱ متر مربع یک قمارخانه همراه با یک میدان یخ بازی و باغ های انگور دارد.

این تحقیق ویدیویی را می توان در یوتیوب مشاهده کرد، و از زمان انتشار آن به روز سه شنبه گذشته تا روز دوشنبه (۶ دلو) بیش از ۸۶ میلیون بار بازدید شده است.

یک نمای دیگری از کاخ پوتین. [Navalny.com]

یک نمای دیگری از کاخ پوتین. [Navalny.com]

بر اساس این تحقیق، اداره فدرال امنیت روسیه (اف اس بی) پیرامون این ملکیت در حدود ۳۵۰۰۰ جریب (۷۰۰۰ هکتار) زمین را در اختیار دارد و بودجه این تعمیر توسط متحدین نزدیک پوتین، به شمول ایگور سچین رئیس شرکت بزرگ نفتی روسیه روسنفت، و گینادی تیمچینکو یک تاجر میلیاردر تأمین شده است.

یک کشور کوچک برای یک تزار

ناوالنی گفت، «این واقعاً در داخل روسیه یک کشور جداگانه است و پوتین در این کشور یک تزار یگانه و غیرقابل جایگزینی است.»

این تحقیق یک روز پس از آن منتشر شد که یک محکمه ناوالنی را پس از آن به حبس ۳۰ روز محاکمه کرد که وی از زمانیکه در ماه اسد با ادویه بی هوشی نوفیچوک در سایبریا مسموم شده بود از آلمان برای اولین بار بازگشت و توسط پولیس دستگیر شد.

بیش از ۳۷۰۰ نفر معترضین در آخر هفته گذشته در بیش از ۱۲۰ شهر در سراسر روسیه پس از آن بازداشت شدند که ناوالنی از طرفداران خود خواست تا تظاهرات کنند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

از بدوی تاریخ بشریت تا اکنون شاهان و حاکمان مردم زنده گی مجلل و عالی داشته اند. آنها در بهترین خانه زنده گی کرده اند و بهترین غذا ها میل کرده اند و مقبول ترین زنان ها داشته و حتی با صد ها و هزار ها کنیز خوابیده است. این مردم بیچاره عادی بوده که همواره طعمه جنگ ها شده اند و به خاطر اینکه شاهان و حاکمان در قدرت باشند و در در کوهها و دشت ها در زمستان سرد و در تابستان سوزان شب و روز شان را سپری کرده اند. اگر مردم پشت حاکمان و شاهان ایستاد نباشند و از آنها دفاع نکنند، آنها به جز مردمان عادی چیزی بیش نیستند. این مردم هستند که آنها را قهرمان ساخته اند و برای شان خانه های مجلل ساخته اند. در باره خانه ای پوتین باید گفت که پس از رئیس جمهور کوریای شمالی، پوتین یک رئیس جمهور دیکتاتور است. من فکر می کنم که نظام روسیه یک نظام درست نیست. اگر در روسیه نظام دیموکراسی وجود می داشت پوتین نمی توانست که برای بیش از ۱۵ سال حکومت کند و از دارایی حکومت یک کاخ و یا خانه ای یک ملیارد دالری به خود بسازد.

پاسخ

پوتین یک قهرمان و خار چشم دشمنان و ایالات متحده امریکا است.

پاسخ