امنیت

قتل های هدفی افغان ها درحال افزایش است، یک قاضی در جلال آباد با ضرب گلوله کشته شد

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

کارمندان اطفائیه به تاریخ ۱۴ دلو ساحه یک بمبگذاری در کابل را می شویند. در آن روز دو نفر در حالی کشته شدند که یک سلسله موتربمب ها در ساعت ازدحام کابل را به لرزه درآورد. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

کارمندان اطفائیه به تاریخ ۱۴ دلو ساحه یک بمبگذاری در کابل را می شویند. در آن روز دو نفر در حالی کشته شدند که یک سلسله موتربمب ها در ساعت ازدحام کابل را به لرزه درآورد. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

جلال آباد -- قوماندانی امنیه گفت، یک قاضی افغان به روز چهارشنبه (۱۵ دلو) در نتیجه یک کمین در جلال آباد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و این سومین مقام محکمه بوده است که در کمتر از یک ماه کشته می شود.

فریدخان سخنگوی قوماندانی امنیه ننگرهار گفت، قاضی حفیظ الله هنگامی مورد حمله قرار گرفت که به طرف وظیفه اش در ریکشا حرکت کرد.

هیچ کس مسؤلیت حمله را بر عهده نگرفت.

قتل حفیظ الله پس از آن رخ می دهد که جنگجویان به تاریخ ۲۸ جدی دو قاضی زن را که برای استره محکمه در کابل کار می کردند، به قتل رساندند.

قتل های هدفی با استفاده از بمب های ریموتی چسپیده با وسایل نقلیه و یا شلیک کردن توسط سوارکاران، به ویژه در رفت و آمدهای صبح هنگام در شهرهای بزرگ، تاکتیک های مورد علاقه شورشیان شده اند.

تعداد فزاینده ای از افغان های برجسته -- به شمول قاضیان، روحانیون، ژورنالستان، فعالان و داکتران -- اکثراً در حملات روز روشن ترور شده اند.

مقامات افغان و تحلیلگران می گویند، طالبان از طریق قتل های هدفی در جستجوی ایجاد کردن بی نظمی اجتماعی، کسب نمودن امتیازات در میز مذاکره، تضعیف کردن رسانه ها و خاموش ساختن صدای منتقدین هستند.

۳ مرگ در ۱ روز

یک شخصیت روحانی در میان سه نفر افغان ها بود که به روز سه شنبه در خشونت تروریستی کشته شد.

مقامات گفتند، محمد عاطف یک شخصیت روحانی از یک گروه خیریه مستقر در کابل، از جمله دو نفر بود که بر اثر انفجار بمبی که وسیله نقلیه آنها را هدف قرار داد و در یک ناحیه مرکزی پایتخت منفجر شد، کشته شدند.

فردوس فرامرز سخنگوی قوماندانی کابل گفت، دو فرد ملکی دیگر زخمی شدند.

گروه داعش مسؤلیت قتل عاطف را بر عهده گرفت.

یک پولیس به روز سه شنبه بر اثر انفجار بمبی که وسیله نقلیه آنها را هدف قرار داد، کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به روز سه شنبه بمبی که به یک وسیله نقلیه وزارت امور داخله اصابت کرد، دو نفر از منسوبین امنیتی در کابل را زخمی کرد و یک نفر دیگر نیز در یک انفجار جداگانه ای در پایتخت زخم برداشت.

یک بمب دیگری که وسیله نقلیه یک نماینده ولسی جرگه را هدف قرار داده بود، به شام سه شنبه در کابل منفجر شد و دو افغان را زخمی کرد. نماینده ولسی جرگه در آن زمان در موترش سوار نبود.

تاکنون هیچ گروهی مسؤلیت بمبگذاری های دیگر روز سه شنبه را بر عهده نگرفته است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

بلاخره ما نفهمیدیم که این گروه ها چطور و از کجا وتوسط کی ساخته میشود؟ گرچه سالها و قرن هاست که نفهمیدیم و حالا هم نخواهی فهمید. بلاخره هرکس و ازهرکجا که ساخته میشود انها ملامت نیستند به جز خود مان . که از نظرخرد و منطق خیلی ضعیف هستیم. درقسمت ترورهای هدفمند باید یک حقیقت تلخ را گفت که حکومت ما به اندازه فاسد است که حد و اندازه ندارد. شما باور کنید که یک شخص جرم میکند باید مجازات حبس بالایش تطبیق گردد. اما قوه قضایه فقط دنبال شخصی میگردد که اسم ان فقط اسم با شخص مجرم مطابقت کند و وی را به عوض همان شخص مجرم به زندان میفرستد. خوب شما چطور توقع دارید که قاضی یا سارنوال ما ترور نشود؟ همان شخص بیگناه به پیش کی عرض داد خود را ارایه کند؟ بلاخره مجبور میشود که خودش یک اقدام کرده تا همان غده دل خود خالی کند. ازبرای خدا مردم اگر معامله عرض و داد داشته باشند از شهر میروند به ولسوالی ها به پیش طالبان تا عند الله و عندالرسول فیصله کنند. درهرجای دنیا تا زماینکه مکافات و مجازات نباشد هرج ومرج بوجود میاید.

پاسخ