سلامتی

ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دوز واکسین کووید-۱۹ را به جهان اهداء می کند

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۲۰ جوزا در مورد همه گیر کووید-۱۹ در بریتانیا سخنرانی می کند. ایالات متحده اهدای تاریخی نیم میلیارد دوز واکسین کووید-۱۹ برای کشورهای فقیرتر جهان را اعلام کرد. [بریندن اسمیالوسکی/ای اف پی]

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۲۰ جوزا در مورد همه گیر کووید-۱۹ در بریتانیا سخنرانی می کند. ایالات متحده اهدای تاریخی نیم میلیارد دوز واکسین کووید-۱۹ برای کشورهای فقیرتر جهان را اعلام کرد. [بریندن اسمیالوسکی/ای اف پی]

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به روز پنجشنبه (۲۰ جوزا) اهدای تاریخی نیم میلیارد دوز واکسین کووید-۱۹ ایالات متحده را برای کشورهای فقیرتر جهان اعلام کرد.

بایدن هنگام سفر به بریتانیا به هدف اشتراک در جلسه کشورهای جی۷ گفت، «ایالات متحده نیم میلیارد دوز واکسین کووید-۱۹ فایزر را برای اهداء به تقریباً ۱۰۰ کشور خریداری خواهد کرد که در مجادله با این همه گیر شدیداً نیاز دارند. این یک گام تاریخی است. این تاکنون بزرگترین خرید و اهدای واکسین کووید-۱۹ توسط یک کشور است

با اینکه ارسال واکسین ها در ماه اسد آغاز می شوند، قرار است که ۲۰۰ میلیون دوز اول تا ماه جدی سال جاری به سراسر جهان ارسال شود در حالیکه باقیمانده آن تا ماه جوزای ۱۴۰۱ ارسال خواهند شد.

کاخ سفید گفت، این کار «در تقویت مجادله جهانی علیه همه گیر کمک خواهد کرد.»

ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دوز واکسین فایزر را خریداری خواهد کرد تا آن را برای مجادله با همه گیر کووید-۱۹ به سراسر جهان ارسال کند. [جستین تالیس/ای اف پی]

ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دوز واکسین فایزر را خریداری خواهد کرد تا آن را برای مجادله با همه گیر کووید-۱۹ به سراسر جهان ارسال کند. [جستین تالیس/ای اف پی]

بایدن گفت، «ایالات متحده فجایع این همه گیر را به طور مستقیم تجربه کرده است. ما در ایالات متحده بیشتر از هر جای دیگر جهان مرگ و میر داشتیم. تقریباً ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان امریکایی ما -- مادران، پدران، پسران، دختران، برادران، خواهران، پدرکلان ها و مادرکلان ها فوت شدند.»

وی افزود، «اما ما همچنان راه بهبود را بلد هستیم.»

کاخ سفید گفت، هدف از این افزایش جدید و بزرگ کمک ها «نجات زندگی ها و پایان دادن به همه گیر» است.

کاخ سفید گفت، «ایالات متحده از قدرت دیموکراسی ما، نبوغ ساینس دانان امریکایی و قدرت تولیدی امریکایی استفاده می کند تا با واکسین کردن جهانیان این همه گیر را در سطح جهانی شکست دهد.»

این واکسین ها از طریق برنامه دسترسی جهانی به واکسین های کووید-۱۹ به «کشورهای با درآمد پائین و متوسط پائین» و اتحادیه آفریقا توزیع خواهند شد.

اتحاد واکسین گافی افغانستان، سوریه، تاجیکستان، مصر، قرغیزستان، پاکستان، ازبکستان و یمن را در میان ۹۲ کشور دریافت کننده این دوزها در لیست خود گرفته است.

این اعلامیه به تعقیب یک تعهد قبلی برای اهدای حدود ۸۰ میلیون دوز تا اوایل ماه سرطان و همچنان کمک ۲ میلیارد دالر به بودجه کوواکس صورت گرفت.

در این اعلامیه آمده است، «رئیس جمهور بایدن می داند كه مرزها نمی توانند که جلو این همه گیر را بگیرد و وی تعهد کرده است كه کشور ما ذخیره گاه واكسین ها خواهد بود.»

قرار است که رهبران کشورهای جی۷ که در حدود دو سال گذشته به روز جمعه برای اولین مذاکرات حضوری خود گردهم آمدند، تعهد کنند تا نیم میلیارد دوز واکسین اضافی را به کشورهای فقیر اهدا کنند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چند روز قبل، یکی از دوستانم گفت که خواهرش و یکی دیگر از اعضای خانواده اش قبلاً واکسین چینایی را دریافت کرده اند، اما هنوزهم از کرونا رنج می برند. او گفت که خواهرش سخت رنج می برد. من فکر می کنم حکومت افغانستان باید واکسین هایی را از آلمان و امریکا که فاقد جعل و تقلب است خریداری کند. واکسین های چینایی و روسی قابل اعتماد نیستند. بیشتر وسایل چینایی تقلبی هستند.

پاسخ

من به حیث یک انسان از امریکا و مردمش به خاطر اعلام کمک سخاوتمندانه شان که با انسان ها همدردی را نشان دادند، قدردانی و تشکری می کنم. بر اساس برخی سرشماری ها، در حال حاضر ۱،۳ میلیارد انسان در کشورهای پیشرفته جهان زندگی می کنند. به عبارت دیگر، ما می توانیم بگوییم که این کشورها و مردم می توانند برای خود واکسین خریداری کنند زیرا وضعیت اقتصادی آنها خوب است. ۳،۶ میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند. با این حال، این سرشماری دقیق نیست. به این ترتیب، کشورهای پیشرفته می توانند واکسین را برای ۱،۶ میلیارد نفر خود خریداری کنند. اما ۲ میلیارد نفر باقی می ماند. اگر به تعداد افراد محاسبه شود، از ۱،۳ میلیارد نفر جهان پیشرفته، ۰،۳ میلیارد نفر آن در امریکا زندگی می کنند، و آنها ۵۰۰ میلیون واکسین را به جهان تقدیم می کنند. از آنجایی که جمعیت آمریکا ۱/۴ کل جمعیت جهان پیشرفته را تشکیل می دهد و این ۱/۴ بخش از جمعیت، ۵۰۰ میلیون واکسین را تقدیم کرده است، ۳/۴ افراد باقیمانده هر کدام باید ۵۰۰ میلیون واکسین را تقدیم کند که در مجموع ۲ میلیارد واکسین را می سازد که برای باقی مانده یک دوز واکسین را به ۲ میلیارد نفر باقیمانده آماده می کند. در همین حال، این مسئله هنوز حل نشده است زیرا بیشتر واکسین ها دو دوز دارند، نه یک دوز. من پیشنهاد می کنم که امریکا باید تعداد واکسین های خود را دو چند ساخته و ۱ میلیارد واکسین بخرد و کشورهای توسعه یافته متباقی باید ۳ میلیارد واکسین باقی مانده را خریداری کنند. بعداً برای ساکنان کشورهای در حال توسعه جهان ممکن خواهد بود تا دو دوز واکسین را دریافت کنند. زنده باد افغانستان، زنده باد دوستی افغانستان و امریکا. مرگ بر آی اس آی، سازمان استخباراتی لعین و آدم کش پاکستان که

پاسخ