امنیت

شواهد ثابت می سازد که طالبان در مورد ویدیوی اعدام در فاریاب دروغ می گویند

گزارش از سلام تايمز

یک تصویر ویدیویی نشان می دهد که کوماندوهای افغان در فاریاب درست قبل از کشته شدن از سوی طالبان، خودشان را تسلیم می کنند.

یک تصویر ویدیویی نشان می دهد که کوماندوهای افغان در فاریاب درست قبل از کشته شدن از سوی طالبان، خودشان را تسلیم می کنند.

شواهد ثابت می سازد که طالبان دروغ می گویند که گویا ویدیویی که اخیراً منتشر شده است و کشتن ۲۲ نفر کوماندوهای نیروهای ویژه افغان توسط طالبان در ولایت فاریاب را نشان می دهد «جعلی» است.

این ویدیوی ۴۵ ثانیه ای که به روز دوشنبه (۲۱ سرطان) توسط سی ان ان پخش شد، نشان می دهد كه به تعقیب آنکه ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب پس از درگیری های شدید توسط طالبان تصرف شد، كوماندوهای افغان به تاریخ ۲۶ جوزا اسلحه خود را تسلیم کرده در این ولسوالی تسلیم شدند.

این ویدیو نشان می دهد که جنگجویان طالب با فریاد «الله اکبر» تمام ۲۲ کوماندوهای افغان را بلافاصله پس از تسلیم کردن اسلحه خود، تیرباران کرده و به قتل می رسانند.

سی ان ان به نقل از ادعای طالبان گفته است که آنها کوماندوهای افغان را دستگیر کردند که زنده بوده و در بازداشت طالبان هستند.

در حالیکه سی ان ان می گوید این گزارش را تائید کرده و با چندین شاهد عینی صحبت کرده است، اما سخنگوی طالبان ادعا کرد که این ویدیو جعلی است.

سهیل شاهین مذاکره کننده و سخنگوی طالبان به روز چهارشنبه در یک پوست توییتر نوشت، «این گزارش از یک صحنه جعلی با یک ویدیوی دیگری ضمیمه شده است که در آن ۲۲ نفر کوماندوها هنگام انجام دادن یک عملیات در ولایت فاریاب در جریان درگیری کشته شده اند.»

رد کردن ادعای طالبان

اما وزارت دفاع این ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که طالبان این کوماندوها را کشته اند. فواد امان سخنگوی این وزارت در اعلامیه ای گفت که این اعدام ها «جنایت جنگی» است.

علاوه بر این، صلیب سرخ به دست آوردن اجساد ۲۲ کوماندو را تائید کرد.

دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین المللی بریتانیا موافقت کردند که این قتل ها به عنوان یک جنایت جنگی محسوب می شود. «این ویدیوی بسیار نگران کننده وحشتناک است و اوضاع ناامیدکننده روز افزون در افغانستان را به تصویر می کشد. آنچه ما شاهد آن هستیم قتل کردن سربازان تسلیم شونده در خون سرد است که یک جنایت جنگی به حساب می آید».

این اعدام ها همزمان با ادعاهای طالبان مبنی بر دنبال کردن روند صلح و برنامه ریزی برای ادامه گفتگوها با حکومت افغانستان بالای مذاکرات صلح آینده، سایه افکنده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

13 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

طالبان باید سرنگون شوند. میلیون ها افغان باید اسلحه بردارند، برخیزند و برعلیه طالبان به جنگ بروند. زنده باد افغانستان.

پاسخ

طالبان قلدرهای ضعیف بشریت هستند. خوب، آنها چیزی بیشتر از سوسک های مریض نیستند که رهایی از آنها دشوار باشد.

پاسخ

جنگ افغانستان سراسر یک جنایت جنگی است. این یک جنگ بیگانه است که به نفع دیگران است، اما قربانیان آن افغانها هستند.

پاسخ

از الله متعال می خواهیم که حکومت جمهوری اسلامی افغانستان پیروز شوند

پاسخ

طالب د ای اس ای مزدور ده په طالب اعتبار کول یوه غټه اشتباه ده

پاسخ

| 07-16-2021 به تمام جهان ثابت شده است که طالبان یک گروه تروریستی و دست نشانده است و هیچ قوانین جنگی و یا قوانین دیگری برای آنها مهم نیست. آنچه برای آنها مهم است ترس از اربابان خود و کشتن انسانها است.

پاسخ

طالب یعنی مزدور وحشی جهنمی

پاسخ

من نگران حمله شدید بر کماندوهای افغان و آینده این گروه هستم.

پاسخ

کار طالبان جنایت و کاملا وحشیانه است

پاسخ

برای همه جهان به خوبی ثابت شده است که طالبان یک گروه تروریستی و دست نشانده است. آنها به قوانین جنگ وهیچ چیز دیگری اهمیتی نمی دهند، اما اهداف باداران خود را دنبال می کنند و مردم را می کشند.

پاسخ

صادقانه بگویم، این خبری که دیروز شنیدم، و سپس آن را در سلام تایمز خواندم، مرا بسیار ناراحت، و از صمیم قلب غمگین کرد. جنگ چیزی کثیف است. شما می توانید ببینید که جوانان را کاملاً مانند گل ها قطع می کند و جوانان گل مانند از دو طرف کشته می شوند. اگرطالبان کشته شوند و یا سربازان، هر دوی شان افغان هستند. و درعین حال، هزینه های زیادی برای آموزش این نیروهای کماندو پرداخته می شود. به آنها آموزش داده می شود. نیروی کماندوی افغان در منطقه بی نظیر است. آنها باید مانند گل ناز داده شوند، آنها ستون فقرات افغانستان را می سازند، ما در كنار دو كشور دشمن وحشی (ایران و پاكستان) زندگی می كنیم، حتی نباید سگ های خود را بكشیم، حتی خوك های وحشی خود را نیز نباید بكشیم، و ما باید از نیرو و قدرت آنها به درستی استفاده كنیم. باشد که خداوند ما را یاری کند.

پاسخ

طالبان توان مقابله با نیرو های ملی دفاعی و امنیتی افغان را ندارند، بناءً آنها پل ها را تخریب می کنند. طالبان دزدکی و مخفیانه میایند و بالای بیز های اردو ملی افغان و پولیس ملی افغان حمله می کنند و ناجوانمردانه نیرو های شجای ما را به شهادت می رسانند و سپس فرار می کنند. آنها بزدل هستند. طالبان در میدان جنگ با نیرو های دلیر کشور ما مقابله کرده نمیتوانند. هر گاه که افراد طالبان تحت فشار نیرو های افغان قرار گیرند، تن به نفرار می نهند و پل ها را بخاطر نجات جان شان منفجر می سازند. اگر طالبان پل ها را تخریب نکنند، نیرو های امنیتی ما آنها را تعقیب می کنند و همه ای شان را دست گیر می کنند و به پنجه قانون می سپارند. انشاالله که قهرمانان ما انتقام شهیدان دولت آباد فاریاب را از طالبان خواهند گرفت.

پاسخ

بخاطر سیاست های غلط حکومت، هر روز جنگ و انفجار جان مردم فقیر را می گیرد. اگر حکومت یک سیاست روشن و واضیح در قبال طالبان و سایر گروه های دهشت افگن میداشت، اکنون وضعیت به این حد وخیم نمی بود. حکومت باید امنیت شهروندان اش را بگیرد و اگر نمیتوانند بگذارد که طالبان سر قدرت بیایند و امنیت مردم را بگیرند. برای مردم مهم نیست که کی در سر قدرت باشد، اشرف غنی یا ملا برادر. برای مردم امنیت مهم است. به لحاظ خدا اشرف غنی، لطفاً امنیت مردم را تامین کن. همه مردم تباه شدند.

پاسخ