تروریسم

شاخه خراسان داعش مسؤلیت انفجارهای مرگبار بمب بر موترهای مینی بس در شهر مزارشریف را بر عهده گرفت

گزارش از سلام تایمز و ای اف پی

مردم محلی بعد از یک حمله بمبگذاری داعش بالای یک مینی بس افراد ملکی به تاریخ ۹ ثور در مزار شریف، تلاش می کنند تا آتش را خاموش کنند. [رسانه های اجتماعی]

مردم محلی بعد از یک حمله بمبگذاری داعش بالای یک مینی بس افراد ملکی به تاریخ ۹ ثور در مزار شریف، تلاش می کنند تا آتش را خاموش کنند. [رسانه های اجتماعی]

کابل -- یک هفته بعد از انفجار مرگبار در یک مسجد شیعیان در شهر مزار شریف، گروه داعش مسؤلیت انفجار دو بمب در دو موتر مینی بس به تاریخ ۸ ثور را در این شهر بر عهده گرفت که بر اثر آن ۹ نفر کشته شدند.

یک سلسله از بمب گذاری های مرگبار که جوامع اقلیت را هدف داده، این کشور را در دو هفتۀ گذشته تکان داده است.

آصف وزیری سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ به ای اف پی گفت، انفجارهای روز پنجشنبه در جریان چند دقیقه در نواحی مختلف مزارشریف زمانی بوقوع پیوستند که مردم برای افطار به خانه های خود می رفتند.

وی گفت «به نظر می ‌رسد که هدف‌ مسافرین شیعه بودند، و افزود که در این انفجارها ۱۳ نفر زخمی شدند.»

شاخۀ خراسان داعش با بر عهده گرفتن مسؤلیت این انفجارها گفته است که این انفجارها به ۳۰ تن تلفات وارد کرده است.

در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی دیده می شود که یکی از مینی بس ها در آتش می سوزد و یکی دیگر تخریب گردیده است.

یک سلسله بمبگذاری های فرقه یی

این انفجارها یک هفته بعد از حمله بر یک مسجد شیعیان در مزارشریف رخ دادند که بر اثر آن حداقل ۱۲ نمازگزار کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

این انفجار یک روز بعد و به تعقیب بمبگذاری در یک مسجد دیگر که جامعۀ اقلیت صوفی را در کندز هدف قرار داد انجام شد.

این حمله در جریان نماز جمعه باعث کشته شدن ۳۶ نمازگزار گردید.

در کابل، حمله دیگری نیز شیعیان را هدف قرار داد و دو بمب در یک مکتب منفجر شدند که باعث کشته شدن شش نفر از متعلمین گردید.

گروه داعش مسؤلیت حمله بر مسجد در مزارشریف را بر عهده گرفت اما تا اکنون هیچ گروهی مسؤلیت بمبگذاری در کندز و یا بر مکتب در کابل را بر عهده نه گرفته است.

شاخۀ خراسان داعش در افغانستان که اکثریت آنرا سنی ها تشکیل میدهد به طور مکرر شیعیان و اقلیت های مانند صوفیان را که از شاخه های عرفانی اسلام پیروی می کنند هدف قرار داده است.

افغان های شیعه که اکثراً از جامعه هزاره هستند، ۱۰-۲۰٪ از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان را تشکیل می دهند.

مقامات افغان در اوایل روز پنجشنبه به ای اف پی گفتند که چندین تن در ارتباط به این سلسله حملات اخیر دستگیر گردیده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

احمد مسعود همانند پدرش به اقدامات تروریستی علیه مردم افغانستان روی آورده حالا وقت ان رسیده که جهان جبهه مقاومت (داعش)به رهبری احمد مسعود و امرالله صالح را که در پوشش داعش و به سفارش کشورهای دیگر به اعمال تروریستی و کشتار مردم بی گناه می پردازند به پای میز محاکمه بکشاند و از پرورش ان ها دست بردارد

پاسخ

نه میدانم درمورد این حملات پی هم و جریان سیل آسای خون افغان ها چی بګویم؟ به اندازه که خون افغان ها در حال حاضر بی ارزش است شاید خون هیچکس در طول تاریخ اینقدر بی ارزش نه بوده باشد. آدم در تعجب می ماند که چرا این استخبارات وحشی جهانی از ریختاندن خون ما مردم بیچاره سیر نه میشوند؟ چرا هر پلان و طرح شوم شان فقط و فقط برای بربادی و کشتار بیشتر افغان ها راه اندازی می شود؟ چرا افغانها مانند سایر انسانها حق نداشته باشند که در صلح زندګی کنند، از پیشرفت های قرن ۲۱ مستفید شوند و چرا باید همیشه برای منافع کشور های بزرګ قربانی بدهند؟ چرا هر سنګ بر سر افغانها میخورد؟

پاسخ