جنایت و عدالت

زنان داعشی در کمپ الهول، پسران نوجوان را مجبور می سازند که آنها را باردار کنند

گزارش از ولید ابوالخیر

درحالی که سوری‌ها به تاریخ ۲۳ اسد منتظر رهایی از کمپ الهول در شمال شرق سوریه هستند، یک زن طفل خود را حمل می کند. در این کمپ بستگان جنگجویان مظنون داعش نگهداری می‌شود. [دلیل سلیمان/ ای اف پی]

درحالی که سوری‌ها به تاریخ ۲۳ اسد منتظر رهایی از کمپ الهول در شمال شرق سوریه هستند، یک زن طفل خود را حمل می کند. در این کمپ بستگان جنگجویان مظنون داعش نگهداری می‌شود. [دلیل سلیمان/ ای اف پی]

مقامات کرد به وبسایت خبری المشارق گفتند، زنان داعش که در کمپ الهول در شمال شرق سوریه زندگی می کنند، به عنوان بخشی از طرحی برای پرورش نسل بعدی جنگجویان داعش، پسران نوجوان را مجبور می سازند تا با آنها همبستر شوند و آنها را باردار کنند.

بیشتر این زنان بیوه جنگجویان داعش و برخی نیز خود عناصر داعش هستند.

مقامات می گویند که این زنان به نفع کمپاین ادعایی داعش برای «به پیش بروید و تکثیر کنید» عمل می کنند که هدف آن ایجاد نسل جدیدی از «پسران خلافت» است تا در بازگشت این گروه کمک کنند.

روشن کوبانی، یکی از اعضای واحدهای حفاظت از زنان که همه اعضای آن زن هستند و زیر چتر واحد‌های حفاظت خلق (وای پی جی) کار می کند، گفت که با وجود تدابیر امنیتی شدیدی که در این کمپ اجرا شده است، زنان داعش هنوز هم راه‌هایی برای مخفی کردن چاقوها، تلیفون ها و حتی نوزادان تازه متولد شده پیدا می کنند.

در این عکس که به تاریخ ۴ سنبله گرفته شده است، کمپ الهول تحت کنترل کردها طی عملیات امنیتی توسط نیروهای امنیتی آسایش کرد و نیروهای دموکراتیک سوریه نشان داده شده است. در این کمپ که در شمال شرق سوریه موقعیت دارد، بستگان جنگجویان مظنون داعش نگهداری می شود. [دلیل سلیمان/ ای اف پی]

در این عکس که به تاریخ ۴ سنبله گرفته شده است، کمپ الهول تحت کنترل کردها طی عملیات امنیتی توسط نیروهای امنیتی آسایش کرد و نیروهای دموکراتیک سوریه نشان داده شده است. در این کمپ که در شمال شرق سوریه موقعیت دارد، بستگان جنگجویان مظنون داعش نگهداری می شود. [دلیل سلیمان/ ای اف پی]

او به المشارق گفت، اگرچه چندین منبع در داخل کمپ خبر کمپاین «به پیش بروید و تکثیر کنید» را تایید کرده اند، اما هنوز هیچ مدرک فزیکی که بر وجود این نوزادان جدید دلالت کند، پیدا نشده است.

به احتمال زیاد نوزادان در مخفیگاه هایی که در داخل خیمه ها حفر شده اند، پنهان ساخته شده اند.

کوبانی گفت، زنان داعش «وحشی» هستند و با برخی از رهبران این گروه در داخل و خارج از کمپ ارتباط مسلسل دارند، زیرا آنها امید گروه برای احیای از طریق تولید مثل هستند.

او گفت، آنها همچنین کودکان را شستشوی مغزی می کنند تا آنها را به «پسران خلافت» تبدیل کنند.

او گفت، نه تنها پسران کمپ در خطر هستند، بلکه دختران جوانی که توسط زنان داعش بزرگ شده اند نیز در معرض خطر قرار دارند، زیرا زمانی که بزرگ می شوند برای انجام همان وظایف از جمله گسترش ایدیولوژی گروه و تبدیل شدن به ابزاری برای تولید مثل بزرگ می شوند.

آموزش قاتلان

در کمپ الهول و روج -- که روج کوچکتر از این دو است و زنان و کودکان خارجی در آن جابجا شده اند -- زن و مرد کاملاً از هم جدا هستند. پسران نوجوان پس از رسیدن به سن بلوغ به بخش های ویژه منتقل می شوند.

آزاد دودیکی، یکی از مقامات سره میاشت کردستان که در مرکز طبی در کمپ الهول کار می کند، گفت، «تفکیک پسران نوجوان از زنان در الهول بسیار دشوار است، زیرا زنان پسران را مجبور به پوشیدن نقاب می کنند تا روی آنها دیده نشود».‌

او گفت که با انجام این کار، زنان داعش می توانند پسران را در بخش اناث کمپ، «به بهانه اینکه آنها دخترهستند» نگه دارند، و افزود که «پسران پس از آن به عنوان ابزار جنسی برای باردار شدن مورد سوء استفاده قرار می گیرند».

دودیکی گفت، این استثمار هر چند وقت یکبار ثابت می شود، زمانی که تعدادی از کودکان در نظرسنجی از ساکنان کمپ ظاهر می شوند در حالی که نام آنها در هیچ لستی از اسامی ساکنان نیست. این بررسی ها با اسکن شبکیه چشم و انگشت نگاری انجام می شود.

او گفت، این کودکان نفرت عمیقی نسبت به همه کارکنان کمپ، حتی کارکنان طبی، خدمات اجتماعی و اداری دارند.

او گفت، «از این کمپ زنهایی گرفتار شده‌اند که کودکان را در مورد استفاده از چاقو و سایر اشیاء تیز و نحوه انجام بازی‌های رزمی آموزش می‌دهند، به این معنی که این کودکان به ماشین‌های قتل و بمب ساعتی تبدیل می‌شوند،»

پسران خلافت

عدنان آزادی، یکی از مقامات شاخه امنیتی نیروهای آسایش (امنیت داخلی) در الهول، گفت که پس از فروپاشی «خلافت» نام نهاد داعش و از دست دادن قدرت نظامی این گروه، اکنون آنها بر کمپ الهول تمرکز دارند تا نسل بعدی مبارزان را پرورش دهند.

او گفت، زنان در این کمپ ایدیولوژی تروریستی را گسترش می دهند و کودکان را شستشوی مغزی می کنند تا آنها را به «پسران خلافت» تبدیل کنند. بنابراین بنیادی را تشکیل می دهند که از طریق آن این گروه می تواند بازگردد.

جنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) پس از بازدید از الهول در سال گذشته در اعلامیه ای گفت،«این مکان به معنای واقعی کلمه محل پرورش نسل بعدی داعش است،»

آزادی گفت، جای تعجب نیست که زنان داعش نقش غیرانسانی استثمار کودکان را بازی می کنند، زیرا زنان در ابتدا به مناطق تحت کنترل داعش آورده می شدند تا «تولید کنند و برای جنگجویان تفریح بسازند».

او به المشارق گفت که زنان و ازدواج «از جمله ابزارهای اصلی این گروه برای جذب جوانان از سراسر جهان» به سوریه بودند.

آزادی هشدار داد که الهول «یک بمب ساعتی است که هر لحظه ممکن است به دلیل تعداد زیاد افراد داخل آن منفجر شود و این برای همه کشورهایی که شهروندان آنها در این کمپ هستند، باعث نگرانی است».

او گفت، در نهایت، این همه کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، زیرا ایدیولوژی افراطی داعش بدون استثنا بر همه تأثیر می گذارد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

یک غذای سمی بدید بخورن نسلشان منقرض،شه چرا رحم میکنید به کسانی که در وجودشان رحم نیست. حتی از نطفه اینها باید نابود شن بعد شما میگید دارن ازدواج هم میکنن پس خود شما دارید اینها را پرورش میدید برای ماشین جنگی آینده تان والا مثل اینهمه انسان بی گناه که کشتید خیلی راحت همه اینها رو از بین میبردید یا حداقل عقیم میکردید پس،خود شما شیطان هستید

پاسخ

من فکر نمی کنم کسی که خود را مسلمان صحیح و درست می داند، چنین کاری انجام دهد. البته یک نکته وجود دارد که ممکن است دختر یا بیوه با مرد جوانی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده باشد. من نمی توانم به مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، هندوها یا بودایی ها که خود را مذهبی می دانند، فکر کنم تا با یک مرد بیگانه رابطه جنسی برقرار کند. درست است که داعش مرتکب جنایات و کشتار مردم شده است، اما من نمی توانم تأیید کنم که آنها چنین کار شیطانی انجام دهند. مورد دیگر شستشوی مغزی بچه هاست. طرفی که این کمپ ها را ساخته است (خواه دولت عراق باشد یا سوریه یا ائتلاف بین المللی) باید مکاتبی را برای کودکان کمپ بسازد که آموزش سالم ببینند. کودکان باید از هر شکلی از افراط گرایی مذهبی محافظت شوند.

پاسخ

یک ضرب المثل پشتو است که می گوید ههههه «پکه دا دې لا بله سپکه». اگر این زنان نوجوانان را مجبور به رابطه جنسی می کنند، آیا بزرگسالان کافی برای ارضا کردن آنها نیستند؟ سپس به جای یک نفر، دو نفر را به دنیا می آورند. آنها فقط مسخره می کنند. از یک طرف، آنها انتظار دارند که نسل را افزایش دهند. از طرف دیگر از نوجوانان استفاده سوء می کنند...

پاسخ