امنیت

خانواده های قربانیان پس از دستگیری اعضای داعش در هرات خواستار تطبیق عدالت هستند

گزارش از عمران

پس از دستگیری سه عضو داعش که گفته می شود مسئول حمله ماه ثور به یک مسجد شیعیان در هرات هستند، خانواده های قربانیان خواستار تطبیق عدالت هستند. [عمران/سلام تایمز]

هرات -- در پی دستگیری سه تن از اعضای داعش که گفته می شود مسئول حمله ماه ثور به یک مسجد شیعیان در هرات هستند، خانواده های قربانیان خواستار تطبیق عدالت هستند.

مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که این افراد در جریان عملیات امنیتی ۱۳ماه جوزا در شهر هرات دستگیر شدند.

در حمله ای ۱۰ ثور بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، شش غیرنظامی از جمله یک زن و یک کودک کشته شدند.

داعش گفت که در این حمله چندین عضو داعش شرکت داشتند.

عزاداران به تاریخ ۱۱ ثور در ولسوالی گذره ولایت هرات گرد هم می آیند تا عزیزان خود را که به تاریخ ۱۰ ماه ثور در حمله داعش به یک مسجد شیعیان کشته شدند، دفن کنند. [عمران/سلام تایمز]

عزاداران به تاریخ ۱۱ ثور در ولسوالی گذره ولایت هرات گرد هم می آیند تا عزیزان خود را که به تاریخ ۱۰ ماه ثور در حمله داعش به یک مسجد شیعیان کشته شدند، دفن کنند. [عمران/سلام تایمز]

قربانیان شامل محمدعلی ۱۷ ساله بود که به تازگی برای نماز به مسجد رسیده بود.

مادرش فاطمه رضایی قاتلان پسر یگانه اش را «جنایتکاران خونخوار» خواند.

رضایی به سلام تایمز گفت، «شوهرم ۱۱ سال پیش بر اثر مریضی درگذشت و تنها امیدم پسرم بود. او صنف یازدهم بود و من برای تامین مصارف تحصیل او در خانه های مردم کار می کردم،»

او گفت، «من با پسر و دو دخترم زندگی فقیرانه ای داشتم... داعش تنها امیدم را از من گرفت. او بی گناه بود و هرگز به کسی آسیب نمی رساند،»

او گفت که به عنوان یک مادر داغدار احساس ناتوانی می کند اما با بی صبری کامل منتظر مجازات قاتلان است.

خواهان عدالت

عبدالحکیم رضایی، ۵۴ ساله، کاکای محمدعلی، گفت که اندوه و درد ناشی از داعش «بسیار بزرگ» است.

او به سلام تایمز گفت که عاملان باید به جزای اعمال شان برسند.

محمدعلی اخلاقی بیست ساله که پدرش عبدالعظیم اخلاقی امام جماعت مسجد بود و به تاریخ ۱۰ ثور کشته شد نیز خواستار عدالت برای خانواده خود شد.

او گفت، «پدرم یک عالم دینی و نان آور خانواده ما بود. برادر و سه خواهرم اکنون یتیم هستند.»

وی افزود، «اعضای داعش جنایتکار و خونخوار هستند و نباید به آنها رحم شود. طبق قوانین اسلامی، این افراد باید به مجازات خود برسند،»

حملات اخیر داعش در سراسر افغانستان خشم افغان ها را برانگیخته است و آنها خواستار اقدام قاطع و قوی علیه این گروه تروریستی هستند.

جمال الدین حسینی، باشنده شهر هرات، گفت که تنها راه برای جلوگیری از حملات بیشتر داعش، جدی گرفتن مبارزه با داعش است.

او گفت، «شبه نظامیان داعش پس از کشتن افراد بیگناه از صحنه فرار می کنند و سپس حملات مشابهی را انجام می دهند،»

حسینی گفت، «ما به ندرت می شنویم که اعضای داعش پس از دستگیری مجازات شوند. آنها قاتل هستند و طبق قوانین اسلامی که همه ما به آن اعتقاد داریم، باید به جزای اعمال شان برسند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

ماچطور این رافعال کنیم

پاسخ

به نظر من، طوریکه فاطمیون از سوی ایران حمایه و تمویل می شود، در مقابل داعش از سوی عربستان سعودی حمایه و تمویل می شود تا شیعه یان را به قتل برساند. چنین نظریات نیز وجود دارد که داعش یک پروژهء استخبارات یهودی ها است که می خواهد با اعمال جنایتکارانه شان دین اسلام را بدنام کند. کارهای که داعش انجام می دهد در هیچ جای دین مبین اسلام وجود ندارد. اګر به زمان صدر اسلام دیده شود، حضرت محمد (ص) تا اوایل بعثت به پیامبری الی ۱۳ سال که به مدینه منوره هجرت می کرد، با هیچ کس غیر مسلمان جنګ و جدل نکرده است و نه اجازه داده که مسلمانان کسی را بکشد. بعد از هجرت به مدینه منوره، پیامبر اسلام مجبور ساخته شد تا دست به شمشیز زند و به پیروان خود اجازه دهد تا بتا مشرکین جنګ مسلح کند. در آن زمان، مشرکین مکه به مدینه منوره رفتند تا به شهر مذکور حمله کنند، اما حملات آنها در میدان بدر دفع شد. هدف من از این نوشته اینست که اسلام به کسی اجازه نمی دهد تا غیر مسلمان را بکشد تا زمانیکه جامعه غیرمسلم به مسلمانها آسیب برساند و مسلمانان را بکشند. صلح آمیز بودن اسلام از وقایع سالهای اخیر نیز مانند آفتاب برملا است که غیرمسلمین قران کریم را می سوزانند و به این کتاب اسمانی توهین می کند، در حالیکه هیچ مسلمان در هیچ مکان جهان به هیچ کتاب مسیحی، یهودی و دیګر توهین نکرده و نمی کند. من از طریق سلام تایمز همه مسلمانان جهان و بخصوص افغانان می خواهم تا به جای دشمنی در مقابل غیر مسلمین از مهارت و ظرفیت های غیر مسلمین در جهان استفاده کنند. همهء ما اولاد یک آدم و حوا هستیم، نباید علیه یکی دیګر دست به اسلحه بزنیم و نباید یکی دیګر را به قتل برسانیم. باز هم تکرار می کنم که اعمال داعش مردود است.

پاسخ