ایالات متحده ۶ نفر از تسهیل کننده گان طالبان و شبکه حقانی را در فهرست سیاه قرار داد

سلام تایمز

واشنگتن -- بر بنیاد یک خبرنامه مطبوعاتی وزارت مالیهء ایالات متحده شش تن وابسته به طالبان و شبکه حقانی را شامل تحریم خود قرار داد.

در این خبرنامه آمده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارت پنجشنبه (۵ دلو) افراد متذکره را در فهرست تروریست های تعیین شده به طور ویژه به حیث تروریست جهانی قرار داد.

چهار نفر از همدستان طالبان -- عبدالصمد ثانی،‌ عبدالقدیر بصیر عبدالبصیر، حافظ محمد پوپلزی و مولوی عنایت الله -- تحریم شدند. دو تن دیگر به نام های فقیر محمد و گل خان حمیدی به سبب نماینده گی از شبکه حقانی که مرتبط با طالبان است به این فهرست اضافه شده اند.

بنا بر این خبرنامه پنج تن از این شش نفر باشنده پاکستان استند.

این اقدام اتباع ایالات متحده را از معامله با افراد متذکره منع کرده و اموال و دارایی های آنان را در ایالات متحده مسدود می نماید.

سیگال مندلکر، معاون وزارت مالیه‌ء امریکا در بخش تروریزم و استخبارات مالی گفت: «ما شش فرد مرتبط با طالبان یا شبکه حقانی را که در حمله بالای نیروهای ائتلاف، قاچاق مواد مخدر یا تمویل این گروه های تروریستی دست داشته اند، هدف قرار داده ایم.»

او گفت: «این اقدام با مختل کردن این سازمان های تروریستی و افشای افرادی که فعالیت های آنان را تسهیل می کنند، از ستراتیژی جنوب آسیا [رئیس جمهور ایالات متحده دانلد ترمپ] حمایت می کند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500