اقتصاد

ایران که از لحاظ اقتصادی تضعیف شده، ۵ میلیارد دالر سرمایه گذاری از روسیه را می پذیرد

سلام تایمز و ای اف پی

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تاریخ ۱۷ قوس با ارائه بودجه سال مالی آینده این کشور، سخنرانی می کند. [اس تی آر/ای اف پی]

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تاریخ ۱۷ قوس با ارائه بودجه سال مالی آینده این کشور، سخنرانی می کند. [اس تی آر/ای اف پی]

تهران -- حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز یکشنبه (۱۷ قوس) در پی سرکوب خونین معترضان از سوی رژیم ایران در ماه گذشته، «بودجه مقاومت» را با حمایت از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دالری روسیه اعلام کرد.

این بودجه پیشنهادی برای سال مالی که از ماه حمل شروع می شود می باشد.

ایران با رکود شدید تورم پولی و افزایش قیمت واردات، رکود اقتصادی سریع را تجربه کرده است.

افزایش شدید قیمت نفت در ماه گذشته باعث تظاهرات مرگبار در سطح این کشور شد.

روحانی گفت، این بودجه از ۵ میلیارد دالر سرمایه گذاری روسیه که هنوز در حال نهایی شدن است، سود خواهد برد.

وی گفت، «ما امیدواریم كه ۵ میلیارد دالر سرمایه یا از طریق پلان هایی كه قبلاً نهایی شده اند و یا سال آینده نهایی می شوند وارد كشور شود.»

رژیم های ایران و روسیه روابط شان را در سالهای اخیر تقویت کرده اند و هر دو رئیس جمهور بشارالاسد را در جنگ داخلی سوریه حمایت می کنند.

کرملین غالباً از وامها به عنوان ابزاری برای اداره کردن حکومت های ضعیف خارجی استفاده می کند و بخاطر تقویت منافع روسیه در سایر کشورها خود را دخیل میسازد.

سرکوب خونین

این اعلامیه بودجه پس از آن صورت می گیرد که تهران در ماه گذشته افزایش در قیمت نفت را اعلام کرد و این کار قبل از آنکه نیروهای امنیتی در جریان قطع انترنت معترضان را سرکوب کنند، باعث اعتراضات در سراسر کشور شد.

مقامات در تهران تا به حال رقم مجموعی تلفات را در ناامنی هایی که در آن پمپ های پطرول و حوزه های پولیس به آتش کشیده شدند و مغازه ها غارت گردیدند، ارایه نکردند.

سازمان عفو بین الملل حقوق بشر مستقر در لندن گفت، دست کم ۲۰۸ تن در جریان سرکوب معترضان از سوی حکومت ایران کشته شدند.

سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۵ قوس گفت، به اساس گزارشها از زمان آغاز تظاهرات گسترده در ماه گذشته، دست کم ۷۰۰۰ تن در ایران بازداشت شده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین در اعلامیه ای اعلان كرد كه «فیلم های ویدیویی تایید شده» نشان میدهند كه نیروهای امنیتی بالای معترضین، ظاهراً به نیت کشتن تیراندازی می کنند.

سازمان عفو بین الملل افزوده است كه این سازمان اطلاعاتی در دست داشت که نشان میدادند در جریان ناآرامی ها حداقل ۲۰۸ نفر كشته شده است و این معلومات از ارقام كه از طرف سازمان عفو بین الملل داده شده است، حمایت می كنند.

در این اعلامیه اضافه شده است، «همچنین گزارش هایی وجود دارند که دفتر حقوق بشر سازمان ملل تا اکنون نتوانسته است تأیید کند که تعداد کشته شده گان بیش از دو برابر است.»

میشل باچلت، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، ویدیوی بدست آمده این اداره نشان می دهد که علیه معترضین از خشونت شدید استفاده شده است.»

باچلت گفت، «ما همچنین فیلم هایی را دریافت کرده ایم که نشان می دهند نیروهای امنیتی از پشت سر بالای متعرضین غیرمسلح که در حال فرار است تیراندازی می کنند، و دیگران را مستقیماً به صورت و اندام های حیاتی شان شلیک می کنند.»

وی گفت که ویدیوها اضافی نشان میدهند که منسوبین مسلح نیروهای امنیتی از بام ساختمان دادگاه در جوانرود طرف غرب تهران در ولایت کرمانشاه تیراندازی می کنند، و همچنین از هیلکوپترها در صدرا ولایت فارس انداخت می کنند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500