اعتراضات

افراد مسلح هنگام افزایش تنش داخلی، فرمانده شبه نظامی ایران را کشتند

سلام تایمز و ای اف پی

یک عکس که در رسانه های اجتماعی نشر شده معترضان ایرانی را نشان میدهد که ماه قبل با نیروهای امنیتی در تهران مواجه بودند. [آرشیف]

یک عکس که در رسانه های اجتماعی نشر شده معترضان ایرانی را نشان میدهد که ماه قبل با نیروهای امنیتی در تهران مواجه بودند. [آرشیف]

تهران -- به اساس گزارش آژانس خبری دولتی ایرنا، ناآرامی ها پس از آن اوج گرفت که یک فرمانده شبه نظامی بسیج ایران توسط مهاجمان ناشناس در ولایت جنوب غرب خوزستان به ضرب گلوله کشته شد.

آژانس خبری فارس گفت، عبدالحسین مجدمی به تاریخ ۲ دلو توسط دو موترسیکل سوار که با کلاشینکوف و چره ییز مسلح بودند در بیرون از منزل اش در دارخوین، در حدود ۷۰ کیلومتری بطرف جنوب مرکز ولایت اهواز کشته شد.

فارس، که یک رسانه خیلی محافظه‌کار است، گفت، مجدمی یک عضو بسیج که یک گروه شبه نظامی وفادار به حکومت ایران است، بود.

آژانس خبری متذکره تصویر وی را در یک یونیفورم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با رتبه نظامی جگرن منتشر کرد.

آژانس متذکره گفت، مسئولیت این «عمل تروریستی» که وی در آن کشته شد هیچ کسی به عهده نگرفته است.

خوزستان یکی از مراکز اصلی اعتراضات خشونت آمیز بود که در اواخر ماه میزان در پاسخ به افزایش قیمت نفت، تقریباً به ۱۰۰ شهر خورد و بزرگ گسترش یافت.

سازمان عفو بین المللی مستقر در لندن گفت، در ناآرامی متذکره بر اثر سرکوب معترضین بیش از ۳۰۰ تن بشمول حدود ۴۰ تن در خوزستان ها كشته شدند.

دفتر کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) نیز استفاده وحشیانه نیروی رژیم ایران علیه معترضین غیرمسلح را تأیید کرد.

این سازمان گفت، اعضای شبه نظامی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تیراندازی بالای معترضان دخیل بودند.

در بین کشته شده گان دست کم ۱۳ زن و ۱۲ کودک شامل بودند.

ناآرامی افزایش می یابد

اعتراضات ضد حکومتی ماه گذشته در ایران پس از آن اوج گرفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر سقوط دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی اعتراف کرد.

این اعتراف و آگاهی مبنی بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقامات ارشد ایرانی در یک تلاش پنهان سازی در مورد رویداد متذکره دروغ گفتند، باعث خشم تازه مردم و اعتراضات بی سابقه در سراسر این کشور شد.

رهبران ایران در مواجهه با اقتصاد رو به شکست و جمعیتی که به طور فزاینده ای ناراضی شده اند، تلاش می کنند تا کنترل خود را حفظ کنند، ولی در عین حال به نظر می رسند که علیه غرب برخورد سخت گیرانه ای دارند.

در حالیکه تازه ترین تظاهرات با سقوط هواپیمای مسافربری ایران و درک بی کفایتی رهبران ایران در مدیریت کردن این حادثه برانگیخته شده بود، یک خشم پنهان وجود دارد که به بخاطر مصیبت های اقتصادی دوامدار ایران بوجود آمده است.

این مشکلات اقتصادی و ناآرامی های داخلی ناشی از آنها تمایل رژیم ایران برای مقابله با غرب در آخرین نمایش را ممکن انعطاف پذیر می سازد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

خداکند که مثل سگ های دیوانه برعلیه یک دیگر بجنگنند. ایران و پاکستان باعث ویرانی کشور ما شدند و مردم ما را به قتل رساندند.

پاسخ