سلامتی

اعضای فاطمیون باوجود افزایش تهدید ویروس کرونا در ازدحام ها جمع می شوند

سلام تایمز

این تصویر که توسط لشکر فاطمیون به تاریخ ۱۰ حمل منتشر شده است اعضای آن را در یک گروه باهم نزدیک دور یک میز فوتبال نشان می دهد. [آرشیف]

این تصویر که توسط لشکر فاطمیون به تاریخ ۱۰ حمل منتشر شده است اعضای آن را در یک گروه باهم نزدیک دور یک میز فوتبال نشان می دهد. [آرشیف]

کابل -- لشکر فاطمیون – یک گروه شبه نظامی که از افغان ها تشکیل شده و تحت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است -- بی خبر از خطرات موجود در تماس های اجتماعی به نظر می رسند که، در انتقال ویروس مرگبار کرونا که در جوامع سراسر جهان در حال پیشرفت است.

تا روز سه شنبه (۱۲ حمل)، تعداد کشته شدگان در سراسر جهان از این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده بود، در حالی که تعداد ابتلا ها به یک میلیون نزدیک شده است.

این لشکر به روز یکشنبه (۱۰ حمل) تعداد تصاویر از اعضای خود را که در تعدادی از مسابقات ورزشی شرکت می کردند، با تعدادی از تصاویری که این جنگجویان را درحال نزدیک با هم و حتی در حال کشتی گیری نشان می دادند، منتشر کرد.

دولت ها در سراسر جهان به توقیف و دوری سخت اجتماعی شهروندان خود دستور داده اند -- حتی شهروندان ایران، که یکی از کشورهایی است که از این ویروس به شدت متأثر شده است.

تصویری که توسط لشکر فاطمیون به تاریخ ۱۰ حمل منتشر شده است، دو عضو آن را در حال بازی کشتی نشان می دهد که همراهان آنها تماشا می کنند. [آرشیف]

تصویری که توسط لشکر فاطمیون به تاریخ ۱۰ حمل منتشر شده است، دو عضو آن را در حال بازی کشتی نشان می دهد که همراهان آنها تماشا می کنند. [آرشیف]

تصویری که به تاریخ ۱۰ حمل توسط لشکر فاطمیون منتشر شده است اعضای آن را در حال مشاهده یک بازی والیبال نشان می دهد. [آرشیف]

تصویری که به تاریخ ۱۰ حمل توسط لشکر فاطمیون منتشر شده است اعضای آن را در حال مشاهده یک بازی والیبال نشان می دهد. [آرشیف]

با وجود اخبار گسترده در مورد این ویروس، جنگجویان فاطمیون در حالت فعال به نظر می رسند که گویا جهان در هیچ بحران صحی قرار نگرفته باشد.

در یک تصویر، یک گروه از اعضای نزد هم بسته دیده می شود که، یک میز فوتبال را احاطه کرده اند. در یک تصویر دیگر، دو عضو در حال بازی کشتی هستند و برخی دیگر از نزدیک تماشا می کنند. چندین تصویر دیگر که توسط این گروه منتشر شده اند، نشانگر ضعف مشابهی از اقدامات پیشگیری صحی در این بحران هستند.

در همین حال، تهران در تلاش است تا نظریه های توطئه را در تلاش برای پنهان کردن تقصیر خود پخش کند که چگونه رژیم ایران در کنترل شیوع کووید-۱۹ نامؤفق بوده است.

به دلیل عدم شفافیت رژیم ایران در ارائه کردن معلومات دقیق به مردم در مورد تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر، نگرانی های بین المللی رو به افزایش است.

این کشور تا ۱۲ حمل مرگ و میر ۲۸۹۸ نفر ناشی از کووید-۱۹ را تائید کرده بود، اما تعداد واقعی آن می تواند چندین برابر بیشتر باشد. ویدیوی ماهواره ای در ماه حمل نشان داد که کارمندان ایرانی در حال حفر کردن قبر های دسته جمعی بودند.

مرگ ها در حال افزایش است

چینل رسانه ای لشکر فاطمیون همچنان مشغول نشر کردن تصاویری از مراسم تشییع جنازه بسیاری از جنگجویانی که در سوریه با حمایت از بشار الاسد دیکتاتور سوریه کشته شده اند، بوده است.

پوشش این وقایع در ایران باعث ایجاد دوباره عصبانیت افغان ها براثر فعالیت های این شبه نظامیان شد.

در اوایل ماه حوت، رسانه های دولتی ایران گزارش ها و تصاویر مراسم خاکسپاری برای افغان های کشته شده در سوریه را پخش کردند.

به گفته کارشناسان، اکنون با توجه به اینکه نیروهای دولتی سوریه در سوریه غالب شده اند و نیاز کمتری به شبه نظامیان تحت حمایت ایران دارند، تهران ممکن است سعی کند از فاطمیون در افغانستان استفاده کند و حتی باعث کشتار بیشتری شود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این افغانهایکه در سوریه و عراق بخاطری منافع ایران مبارزه می کنند و جان شان را فدا می کنند، آیا خبر هستند که ایران با هموطنان شان در ایران چه گونه برخورد می کنند؟ آیا آنها خبر دارند که در بیمارستان های آن کشور افغان هایکه به مرض کرونا مبتلا هستند نمی پذیرد؟ این گروه فاطمیون باید بشرمند. اگر من بحای این احمق ها باشم همین لحظه گروه فاطمیون را ترک کرده دوباره به افغانستان میایم و در نیرو های امنیتی کشور شامل می شوم.

پاسخ

این افراد چرا برای محافظت از افغانستان مبارزه نمی کنند که برای اهداف کشورهای دیگر می جنگند؟ وضعیت افغانستان فعلاً از هر کشور دیگر بدتر است. اینها باید برای کشور خود شان مبارزه به کنند. در اردوی ملی و پولیس ملی افغانستان شامل شوند و در برابر گروه های ترویستی بجنگند.

پاسخ