امنیت

ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه لوای فاطمیون و رئیس جمهور سوریه اعلام کرد

سلام تایمز

در این تصویر جنگجویان فاطمیون در ماه حمل در حالت تمرینات در یک مکان نامعلوم در سوریه نشان داده شده اند. [آرشیف]

در این تصویر جنگجویان فاطمیون در ماه حمل در حالت تمرینات در یک مکان نامعلوم در سوریه نشان داده شده اند. [آرشیف]

وزارت خارجه ایالات متحده به روز چهارشنبه (۲۸ جوزا)، علیه بشار الاسد رئیس جمهور سوریه، و لوای فاطمیون، یک گروه شبه نظامی كه از افغان ها متشكل شده است و توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تمویل شده، آموزش دیده و مجهز شده است، تحریم های جدید را اعلام کرد.

این تحریم های اقتصادی جدید بخشی از قانون قیصر برای حمایت از مردم ملکی سوریه، که معروف به قانون قیصر است، با هدف مجازات کسانی است که علیه مردم ملکی بی گناه در سوریه مرتکب اقدامات وحشیانه می شوند و یا شده اند.

ای ایف پی گزارش داد، قانون قیصر که سال گذشته به تصویب رسید و به تاریخ ۲۸ جوزا به اجرا در آمد، طبق قانون ایالات متحده هر شرکتی را که با اسد همکاری می کند مجازات می کند.

این قانون به نام یک تصویربردار نظامی سابق سوریه نامگذاری شده است که در سال ۱۳۹۳ با ۵۵۰۰۰ تصویر از وحشیگری در زندان های اسد، با پذیرفتن یک خطر شخصی بزرگ گریخت.

در تصویر دیده می شود که، سوری ها به تاریخ ۲۷ جوزا در دمشق قدیمی در مقابل تصویر بشار الاسد رئیس جمهور سوریه، راه می روند. قانون قیصر برای حمایت از مردم ملکی سوریه ۲۰۱۹، یک قانون ایالات متحده می باشد که هدف آن تحریم کردن هر آن کسی است که به حکومت سوریه کمک می کند یا در بازسازی این کشور سهم می گیرد، و به تاریخ ۲۸ جوزا به اجرا در آمد. [لو ای بیشارا/ای ایف پی]

در تصویر دیده می شود که، سوری ها به تاریخ ۲۷ جوزا در دمشق قدیمی در مقابل تصویر بشار الاسد رئیس جمهور سوریه، راه می روند. قانون قیصر برای حمایت از مردم ملکی سوریه ۲۰۱۹، یک قانون ایالات متحده می باشد که هدف آن تحریم کردن هر آن کسی است که به حکومت سوریه کمک می کند یا در بازسازی این کشور سهم می گیرد، و به تاریخ ۲۸ جوزا به اجرا در آمد. [لو ای بیشارا/ای ایف پی]

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده به تاریخ ۲۸ جون در یک اعلامیه گفت، «امروز وزارت خزانه داری و وزارت خارجه، ۳۹ مشخصه را به عنوان آغاز آنچه که یک کمپاین پایدار فشار اقتصادی و سیاسی برای این خواهد بود که مصارف و حمایت رژیم اسد را رد کند که این رژیم برای جنگیدن و انجام دادن جنایات بزرگ علیه مردم سوریه از آن استفاده می کند، تحت قانون قیصر و حکم اجرایی ۱۳۸۹۴ ارائه می كنند.»

بر اساس این اعلامیه، کسانی که تحریم شده اند شامل رئیس جمهور سوریه و همسرش اسماء الاسد، و همچنان لوای فاطمیون هستند.

اعلامیه افزود، «هرکسی که با رژیم اسد تجارت کند، مهم نیست که در کجای جهان باشد، به طور بالقوه در معرض محدودیت های مسافرتی و تحریم های مالی قرار می گیرد.»

لوای فاطمیون از طرف خود، در مناطقی در سوریه که این گروه در آن فعالیت می کند، در درگیری هایی دست دارد که بر سر اجناس غارت شده، پول و مقام های نمایشی قدرت، انجام می شوند.

طبق گزارشات، این گروه شبه نظامی ماه گذشته برای بدست آوردن امتیازات از افراد ملکی و تاجرانی که وارد المیادین در ولایت دیرالزور می شوند، با رژیم سوریه درگیری کرد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در جدی سال ۱۳۹۷ لوای فاطمیون و کندک زینبیون -- که از پاکستانی ها تشکیل شده است -- را در لیست سیاه مالی خود قرار داد، که هدف آن قطع کردن دسترسی آنها به شبکه های مالی بین المللی و مسدود کردن عملیات آنها بود.

استیفن منوچین، وزیر خزانه ‌داری ایالات متحده در اعلامیه ای در آن زمان گفت، «رژیم وحشی ایران از جوامع پناهندگان در ایران سوءاستفاده می کند... و از آنها به عنوان سپر انسانی برای درگیری سوریه استفاده می کند.»

وی گفت، «هدف قرار گرفتن این شبه نظامیان تحت حمایت ایران و دیگر نمایندگان خارجی آن توسط وزارت خزانه داری، بخشی از برنامه فشار مداوم ما برای خاموش کردن شبکه های غیرقانونی است، که این رژیم از آنها برای ترویج تروریزم و ناآرامی ها در سراسر جهان استفاده می کند.»

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، لوای فاطمیون «میلیون ها مهاجر و پناهنده ثبت نشده افغان در ایران را مورد استفاده قرار می دهد، و آنها را با تهدید دستگیری یا اخراج مجبور می سازد تا در سوریه بجنگند».

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

آمریکا بجز منافع خودش دیگه هیچ کس و هیچ چیزی برایش مهم نیست، بدون شک تا جای که بتواند افغانستان را بخاطر حضور دوامدار خودش ناامن نگه میدارد، و استفاده سودجویانه خودش را خواهد کرد. کافیست چند لحظه تعقل شود که خطرناکترین گروه تروریستی، سنی های افراطی رژیم صهیونیستی (داعش) را در سوریه کی ها متوقف کرد، باید واقع بینانه قضاوت شود، حضور انبوه داعشی های افراطی را در سراسر خاور میانه تصور کنید، (اگر خدا ناخواسته از سوریه عبور میکرد) هیچ زنده دمی باقی نمی ماند، نباید از روی دوشک های نرم و گرم نظر بدهیم، باید واقعیت را تصور کنیم، گروه فاطمیون یا خوب یا بد اما نباید فداکاری اش در متوقف ساختن داعش را فراموش کنیم، فکر نمیکنم آن گروه برای افغانستان هیچ خطری داشته باشد، چون هیچ آدمی به سمت خانه خودش شلیک نمیکند، (بجز یک قوم)... این هم یک نظر است،

پاسخ

تشکر رئیس جمهور ترامپ; تشکر وزیر خارجه پمپیو! در حالی که به این واقعیت اعتراف می کنیم که داعش به کشتن افغانها ادامه می دهد، ما باید از خودمان بپرسیم که داعش در افغانستان چه می کرد؟ چه کسی راه افغانستان را برای آنان هموار کرد؟ رژیم ولایت فقیه در ایران؛ اگر دقیق گفته شود آیت الولایه خامنه ای، قاسم سلیمانی قصاب ، از طریق مزدوران خود- لشکر فاطمیون. سپاس مجدد از اداره ترامپ. حامد امین

پاسخ

این یک اقدام خوب است که بالای جنایتکاران لشکر فاطمیون ممنوعیت وضع می شود. این ممنوعیت باید به گونه ای گسترش یابد که حتی آمر گروه عادی آنها یک تروریست دانسته شود، ورود آنها به افغانستان باید ممنوع و باید جابجا کشته شود، زیرا افغانستان به تروریست ها نیاز ندارد، بلکه به متخصصین نیاز دارد. لشکر فاطمیون، داعش ایرانی است که کار آنها تنها کشتن و غارت کردن است.

پاسخ

پس از توافق صلح با طالبان، گروه فاطمیون تهدید جدی برای ثبات و امنیت آینده افغانستان خواهد بود، زیرا ایران طی ۲۰ سال گذشته طالبان را بخاطر منافع اش در افغانستان تمویل می کرد و گروه فاطمیون را در سوریه، عراق و یمن استفاده می کرد. اما اکنون که داعش در سوریه و عراق و یمن شکست خورده و طالبان با حکومت افغانستان صلح خواهند کرد، ایران تلاش خواهد کرد تا فاطمیون را بخاطر اهداف دارز مدت اش در افغانستان فعال نگهدارد و علیه حکومت آینده که مشترکاً‌ با طالبان ساخته می شود استعمال نماید. این مساله ساده نیست، جامعه جهانی به خصوص ایالات متحده امریکا باید در قدم نخست تلاش کنند که با طالبان صلح صورت بگیرد زیرا اگر طالبان صلح کنند در افغانستان یک حکومت بسیار قوی تشکیل می شود که در آن وقت نه ایران و نه پاکستان برای تخریب افغانستان کاری کرده میتوانند. در قدم دوم کمک های مالی و نظامی اش را با حکومت افغانستان بخاطر مبارزه با لشکر فاطمیون ادامه دهد. در قدم سوم در افغانستان بابریکه های تولیدی را در افغانستان تاسیس نماید تا باشد که مردم افغانستان به خصوص هزار های این کشور به بخاطر کار به ایران نروند و از سوی استخبارات ایران در لشکر فاطمیون استخدام نشود.

پاسخ