امنیت

زنان سرپل در میان افزایش حملات طالبان از نیروهای افغان ابراز حمایت کردند

گزارش از هدایت الله

زنان به تاریخ ۱۲ سنبله برای بحث کردن درمورد مسائل محلی در ریاست امور زنان سرپل در شهر سرپل گردهم آمدند. [ریاست امور زنان سرپل]

زنان به تاریخ ۱۲ سنبله برای بحث کردن درمورد مسائل محلی در ریاست امور زنان سرپل در شهر سرپل گردهم آمدند. [ریاست امور زنان سرپل]

کندز -- ده ها زن در ولایت سرپل به روز شنبه (۱۰ عقرب) گرد هم آمدند تا در میان موجی از افزایش خشونت ها در کشور، حمایت خود از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان را نشان دهند.

زرمینه یاسینی یک فعال حقوق زنان در این گردهمایی در شهر سرپل مرکز این ولایت گفت، نیروهای امنیتی شب و روز از مردم محافظت می کنند و مردم ملکی مسؤلیت دارند که از آنها حمایت کنند.

یاسینی گفت، «من به عنوان یک افغان از نیروهای امنیتی و قهرمانان افغانستان قدردانی و تشکر می کنم که همیشه منحیث یک سپر عمل می کنند و در برابر دشمن از ما دفاع می کنند.»

وی افزود، «در شرایط فعلی، ما چاره ای جز حمایت و تشویق نیروهای امنیتی نداریم. همه افغان ها باید در حمایت از آنها متحد شوند.»

مقامات افغان و امریکایی بارها هشدار داده اند كه افزایش خونریزی مذاكرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان را كه در ماه سنبله در قطر آغاز شده است، تهدید می كند.

نفیسه امانی یکی از باشندگان ولایت سرپل، از جامعه جهانی و ناتو خواست که به طور جدی از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان پشتیبانی کرده و آنها را مجهز کنند زیرا آنها به مبارزه با افزایش حملات تروریستی ادامه می دهند.

امانی گفت، «ما از نیروهای امنیتی خود بسیار خوش هستیم زیرا ولایت سرپل در معرض تهدید طالبان قرار دارد. جنگ همیشه جریان دارد و این نیروهای امنیتی هستند که از هر اینچ این سرزمین محافظت و از آن دفاع می کنند.»

نبیله حبیبی رئیس امور زنان ولایت سرپل در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت، حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان به افغانستان کمک خواهد کرد تا به صلح پایدار و جامع دست یابد.

وی گفت، علاوه بر این، این بدان معناست که طالبان دیگر قادر به بهانه جویی نخواهند بود و مجبور خواهند شد تا اختلافات خود را از طریق مذاکره حل کنند.

وی افزود، «ما حمایت خود را از نیروهای دفاعی کشور اعلام می کنیم. ما امیدواریم که به زودی صلح در سراسر کشور حاکم شود و ما بتوانیم در صلح و امنیت زندگی کنیم.»

حبیبی گفت، «اکثریت منسوبین نظامی برای محافظت از ما شب تا صبح بیدار می مانند. آنها در خط مقدم جنگ مشغول نبرد هستند و هرکدام ما به عنوان مادران برای پیروزی آنها دعا می کنیم.»

محافظت از کشور

حبیبی گفت، زنان در سرپل با بهبود امنیت می توانند در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مؤفقیت بیشتری کسب کنند.

وی در مورد مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان افزود که مذاکره کنندگان نباید آنچه را که زنان در دو دهه گذشته به دست آورده اند، قربانی کنند.

مولوی محمد اشرف حقخواه یک عالم دینی در ولایت سرپل گفت، نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت و محافظت از کشور می جنگند و باید از آنها حمایت شود.

وی گفت، «سربازانی که آسایش خود را برای امنیت و سعادت مردم قربانی می کنند و برای تأمین امنیت تلاش می کنند... ثواب فراوانی را دریافت خواهند کرد.»

وی گفت، «پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است که دو نعمت بزرگی که خداوند متعال (ج) به انسان ها اعطاء کرده است، صحتمندی خوب و امنیت اند.»

وی افزود، «اگر در جامعه امنیت نباشد، صلح مختل خواهد شد.»

برید جنرال غلام جیلانی ابوبکر قوماندان امنیه ولایت سرپل تعهد کرد که افسران وی برای تأمین امنیت در این ولایت، بیشتر تلاش خواهند کرد.

وی در این گردهمایی گفت، «من به چنین مادران و خواهران به خاطر تربیت کردن چنین پسرانی افتخار می كنم که در دفاع از كشور، ناموس و مردم خود حتی از مرگ نمی ترسند.»

ابوبکر افزود، «علاوه بر دعاهای شما، نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت بهتر در سرپل به همکاری شما نیاز دارند. شما باید هر نوع فعالیت مشکوک را به نیروهای امنیتی گزارش دهید.»

وی گفت، «امنیت در ولایت سرپل در حال تأمین شدن است و من به شما قول می دهم که پسران شما هرگز به تروریست ها اجازه نخواهند داد که صلح شما را مختل کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

زمان به عقب بر نخواهد گشت بلکه به پیش خواهد رفت. زمانیکه طالبان به زنان اجازه کار و فعالیت نمی دادند زمان دیگر بود و اکنون زمان تغییر خورده و طالبان هم میدانند که بدون حضور زنان در اجمتاع ناممکن است و طالبان در رسانه های ملی و بین المللی مکرراً گفته اند که آنها آماده هستند که به زنان حقوق قایل شوند و آنها را اجازه کار و فعالیت دهند. اما اکنون برخی حالقات سعی دارند تا پروسه صلح را مختل سازند و با این گونه موضوعات اذهان مردم را علیه طالبان مغشوش نمایند تا این که صلح صورت نگیرد. نفع این گروه و حلقات در جنگ بوده و در طی دو دهه گذشته آنها خیلی زیاد پول بدست آرودند. اگر طالبان وارد صحنه شوند پول اینها قطع می شود لذا تلاش می کنند که خبر های و تبلیغات منفی را علیه طالبان به راه بی اندازندتا آب را خیط نمایند و اینها ماهی بگیرند.

پاسخ