امنیت

خیزش های مردمی در کمک با نیروهای افغان برای دفع کردن طالبان مؤفقیت هایی را کسب کردند

گزارش از عمر

هزاران افغان در سراسر کشور با حمایت از نیروهای امنیتی افغان اسلحه برداشته و به جنگ علیه طالبان پیوسته اند. [عمر/سلام تایمز]

هرات -- هزاران افغان در حمایت از نیروهای امنیتی افغان در سراسر کشور اسلحه برداشته و به جنگ علیه طالبان پیوسته اند.

مقامات نظامی در حوزه غرب می گویند، با بسیج شدن مردم و پشتیبانی آنها از نیروهای امنیتی افغان، فعالیت های طالبان تا اندازه زیادی مختل شده اند.

تورنجنرال خیال نبی احمدزی فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در اوایل ماه سرطان به خبرنگاران گفت، «طالبان توانایی جنگیدن با نیروهای امنیتی و مردم ملکی را ندارند.»

عبدالصبور قانع والی هرات در اواسط ماه سرطان گفت که نیروهای خیزش مردمی در اکثریت ولسوالی های هرات در برابر طالبان ایستاده اند، و طالبان از ترس مردم ملکی و نیروهای امنیتی مجبور شده اند که از مناطق متعددی عقب نشینی کنند.

صدها نفر از باشندگان ولسوالی کروخ در ولایت هرات به تاریخ ۷ سرطان اسلحه برداشته و تعهد کردند که از نیروهای افغان در جنگ علیه طالبان پشتیبانی خواهند کرد. [عمر/سلام تایمز]

صدها نفر از باشندگان ولسوالی کروخ در ولایت هرات به تاریخ ۷ سرطان اسلحه برداشته و تعهد کردند که از نیروهای افغان در جنگ علیه طالبان پشتیبانی خواهند کرد. [عمر/سلام تایمز]

قانع افزود، «طالبان در روزهای اخیر قصد داشتند که ولسوالی های پشتون زرغون، گلران و غوریان را تصرف کنند، اما نیروهای امنیتی پلان های آنها را خنثی کردند.»

وی گفت، «نیروهای امنیتی با همکاری مردم طالبان را در سراسر ولایت هرات سرکوب کرده اند.»

قانع گفت، نیروهای خیزش مردمی تحت رهبری و هماهنگی ادارات امنیتی کاملاً آماده اند تا طالبان را سرکوب کنند.

سمونوال سید معراج الدین سادات قوماندان امنیه هرات به تاریخ ۱۰ سرطان گفت، نیروهای حکومت و طرفدار حکومت در ولسوالی های شیندند، غوریان، گلران، کشک کهنه، زنده جان، پشتون زرغون و چشت شریف جنگجویان طالب را به عقب زده اند.

یک مانع در مقابل طالبان

محمد نعیم غیور یک تحلیلگر امور نظامی در شهر هرات گفت، طالبان باید رویای خود مبنی بر کسب کردن پیروزی نظامی را فراموش کنند.

غیور گفت، خیزش های مردمی علیه طالبان در نتیجه وحشیگری و رفتار وحشیانه این گروه به وجود آمده اند.

وی افزود، «طالبان با ادامه دادن به جنگ و ویرانی افغانستان، مردم را مجبور ساخته اند تا اسلحه را برداشته و علیه آنها بجنگند.»

غیور گفت، «هر روز صدها نفر از باشندگان ولایات مختلف برای جنگیدن علیه طالبان اسلحه برمی دارند و در خط اول در کنار نیروهای امنیتی می ایستند. این برای طالبان یک پیام واضح است که آنها هرگز در میدان جنگ پیروز نخواهند شد.»

وی افزود، طالبان با غرور کاذب خود فکر می کنند که در این جنگ پیروز می شوند. اما آنها با ادامه دادن به خشونت، روزانه خون صدها افغان بی گناه را ریخته و زیربنا های کشور را ویران می کنند.

غلام نبی زیرک یک جنرال متقاعد اردوی ملی افغان گفت، close to a standstillخیزش های مردمی علیه طالبان حملات این گروه را به بن بست نزدیک کرده اند.

وی گفت، «طالبان در ۲۰ سال گذشته هر نوع جنایت را علیه مردم انجام داده اند. بنابراین، این گروه در میان مردم جایگاهی ندارد.»

وی افزود، طالبان برای استخبارات خارجی در افغانستان کار می کنند و هیچ اساسی را برای پشتیبانی ندارند. هر قدر آنها بیشتر تلاش کنند تا خشونت را افزایش دهند و قلمرو ها را تصرف کنند، این امر به همان اندازه مردم ملکی را عصبانی خواهد ساخت و در نتیجه یک قیام مردمی علیه طالبان ایجاد خواهد شد.

زیرک گفت، با توجه به افزایش نارضایتی مردم ملکی از طالبان، این گروه هرگز نخواهد توانست که قدرت را به دست بیاورد، مگر اینکه با حکومت صلح کند و از طریق مسالمت آمیز در قدرت شریک شود.

بی حوصلگی مردم

عزیز احمد احمدی یک باشنده ولسوالی انجیل ولایت هرات گفت، طالبان سرک ها و پل ها را در انجیل تخریب کرده و بالای مردم ظلم می کنند.

وی گفت، مردم ملکی با هم یکجا شده و به دلیل افزایش حملات طالبان در ولایات و ولسوالی ها، علیه جنگجویان این گروه اسلحه گرفته اند.

وی افزود، «ما اسلحه برداشته ایم و از میهن، مردم و عزت خود در برابر طالبان دفاع خواهیم کرد.»

احمدی گفت، باشندگان انجیل دیگر به طالبان اجازه نخواهند داد که به ولسوالی یا روستاهای آنها داخل شوند.

وی گفت، «ما برای مدت بسیار طولانی خاموش بودیم و این گروه تروریستی به کارهای خود ادامه داده است، اما از این به بعد اگر آنها به قریه ما بیایند، زنده نخواهند رفت».

عبدالقادر رمضانی یک باشنده ولسوالی کروخ هرات گفت، طالبان با تخریب کردن سرک ها و پل ها چندین ولسوالی را ویران ساخته اند.

وی گفت، «آنها غیر از تخریب و ویرانی هیچ کار دیگری را برای مردم انجام نداده اند.»

وی افزود، «طالبان ما را مجبور ساخته اند تا ما اسلحه برداریم و در کنار نیروهای امنیتی علیه آنها بجنگیم.»

احمدی گفت، «طالبان مردم ما را بسیار شکنجه و لت و کوب کردند. اگرچه مردم ملکی مواد غذایی ندارند، اما طالبان با زور از آنها پول می گیرند.»

وی گفت، در حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر جنگجویان طالب هر روز به قریه وی می آمدند و مردم ملکی را مجبور می ساختند که به آنها غذا دهند.

عبدالرحمن مبارز یک باشنده ولایت غور گفت، از این به بعد، نیروهای امنیتی در جنگ علیه جنگجویان تروریست طالب تنها نیستند بلکه مردم در کنار آنها هستند و از آنها حمایت می کنند.

وی افزود، «ما برای سرکوب کردن طالبان اسلحه برداشته ایم. ما به آنها اجازه نخواهیم داد که در هیچ جایی فعالیت کنند.»

وی تعهد کرد، «ما در جنگ علیه طالبان با نیروهای امنیتی خود همکاری می کنیم و اجازه نخواهیم داد که این گروه بیشتر به ظلم خود ادامه دهد.»

حیات الله یکی دیگر از باشندگان غور گفت، «من تا آخرین قطره خونم در کنار نیروهای امنیتی بر علیه طالبان خواهم جنگید.»

وی گفت، «تا زمانی من که زنده باشم، از میهن و مردم خود دفاع خواهم کرد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این وحشی های قرن این نوکران خارجی را نه باید امان داد اینها غلام بیگانگان هست صلح با این گروپ وحشی نتیجه ندارد فقط باید همه در مقابل این غلامان ایستاد شوه این‌ها مثل کرونا ویروس فقط اولش کمی وحشتناک است بعدش کم کم از بین میره فقط میخواد یک ترس وحشت دربین اقوام افغانستان ایجاد کند همین بهتر است سیاستمداران افغانستان میز مذاکره را ترک کند همهدر مقابل این وحشی های قرن جهاد اعلان کند .و اعلان کند که دیگه طالب درین میهن جای ندارد این بهترین راه هست هنوز هم دیره نشده برای مردم افغانستان قیام عمومی سر نگونی طالب هست .

پاسخ