تروریسم

ایالات متحده برای دستگیری رهبر داعش پاداش را تا ۱۰ میلیون دالر دو برابر ساخت

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر یک عضو گروه داعش در سال ۱۳۹۷ در سوریه نشان داده شده است. [آرشیف]

در تصویر یک عضو گروه داعش در سال ۱۳۹۷ در سوریه نشان داده شده است. [آرشیف]

واشینگتن -- ایالات متحده به روز چهارشنبه (۴ سرطان) پاداش خود برای دستگیری رهبر گروه داعش را به ۱۰ میلیون دالر، دو برابر ساخت.

پیش از آنکه امیر محمد عبدالرحمن المولی السالبی به عنوان جانشین ابوبکر البغدادی، کسیکه توسط کوماندوهای ایالات متحده در یک حمله ماه عقرب گذشته در سوریه کشته شد، شناخته شود، ایالات متحده برای دستگیری اش قبلاً نیز ۵ میلیون دالر پاداش گذاشته بود.

السالبی از نام مستعار ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، استفاده می کند.

السالبی که متولد سال ۱۳۵۵ است، یک دانشمند حقوق اسلامی است که برای توجیه آزار و اذیت اقلیت یزیدی، احکامی را صادر کرد، یک اقدامی که سازمان ملل متحد آن را نسل کشی توصیف کرده است.

این شورشیان که پیرو یک مذهب قدیمی هستند، هزاران یزیدی را کشتند و هزاران زن و دختر دیگر را اختطاف کرده و به بردگی گرفتند، و آنها در سراسر شرق میانه فعالیت می کردند.

السالبی در موصل عراق در یک خانواده ترکمن متولد شده بود، که این امر وی را به عنوان یکی از تعداد محدودی از غیرعرب ها قرار داده است که در صفوف داعش صعود کرد.

بر اساس گزارش ها السالبی در سال ۱۳۸۳ توسط نیروهای ایالات متحده در زندان بوکا در جنوب عراق، زندانی شده بود که وی در آنجا با البغدادی آشنا شد.

گروه داعش در اوج قدرت خود بر بخش های وسیعی از عراق و سوریه حاکم بود و داوطلبانی از غرب را به خود جلب می کرد، اما نیروهای ائتلافی پایگاه های آن را نابود کرده اند.

اگرچه گروه داعش به شدت تضعیف شده است، اما هنوز هم در سراسر جهان به ویژه عراق، سوریه و افغانستان عملیات هایی را انجام می دهد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

7 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

ایالات متحده در مورد محل رهبر داعش می داند. این فقط بخشی از سیاست است که آنها اکنون بر سر او انعام تعیین می کنند.

پاسخ

کمی دروغ داشت.

پاسخ

به نظر من، تعیین نمودن انعام بر سر رهبران گروه های تروریستی توسط امریکا در واقع مشروعیت بخشیدن به گروه های تروریستی است. امریکا نباید این کار را انجام دهد زیرا مسلمانان فکر خواهند کرد که این گروه ها علیه امریکا می جنگند و مبارزه آنها مشروع است و این گروه ها برای اسلام کار می کنند. امریکا باید بی طرف باشد و اجازه دهد که خود کشورهای اسلامی در برابر این گروه های تروریستی مبارزه کنند. داعش در قدم اول بزرگترین تهدید به اسلام و کشورهای اسلامی است. از این رو، امریکا نباید بخاطر مبارزه علیه داعش و یا تعیین نمودن انعام بر سر رهبران آنها گلو پاره کند. این عمل امریکا باعث می شود تا مردم فکر کنند که داعش توسط امریکا ایجاد شده است و توسط امریکا تمویل می شود.

پاسخ

در نظریات شما یک اشتباه بزرگ وجود دارد بخاطریکه امریکا بزرگترین دشمن اسلام است، به همین دلیل آنها ۱۰ میلیون دالر پاداش را بر سر یک مسلمان تعیین کرده اند. اگر چنین نیست، آنها باید حداقل ۱۰۰۰ دالر انعام را بالای شما نیز تعیین کنند، اما آنها چیزی را که در او می بینند در شما نمی بینند. چگونه آنها می توانند این مسئله را با کشورهای مسلمان حل کنند، در حالی که آنها علیه کفار می جنگند؟ وقتیکه چنین است، چرا کشورهای اسلامی آنها را به خانه های مسلمانان می آورند؟ شما دیدید که ترامپ گفت، من در ظرف ده روز افغانستان را نابود می کنم، در حالی که همه مردم افغانستان داعش نبودند، پس چرا او چنین تهدید بزرگی را داد؟ واضح است كه امریكا در هیچ جای مسلمانان را نمی گذارد كه زندگی آرام داشته باشند.

پاسخ

من با شما موافقم.

پاسخ

تنها کشتن و دستگیر کردن رهبران داعش مشکل را حل نمی کند. اگر یک رهبر این گروه دستگیر و یا کشته شد، بجایش کسی دیگری تعیین می شود. امریکا باید با حکومت های منطقه همکاری کند تا خود کشور ها که در آن داعش وجود دارد مبارزه کنند. امریکا باید کوشش کند که در کشور های اسلامی نظام های اسلامی تاسیس شود نه نظام های غیر اسلامی. زیرا مسلمانان هیچگاهی نظام های غیر اسلامی را قبول ندارند و این کار باعث این می شود که مردم علیه حکومت های خود حرکت های نظامی را شکل دهند. اگر داعش از بین بروند حرکت دیگری بوجود میاید. بناءً در کشور های اسلامی غیر از نظام های اسلامی برای مردم قابل قبول نیست و برعلیه آن مردم قیام می کنند.

پاسخ

من فکر می کنم که اگر امریکا پاهش را از منطقه دور کند، داعش خود بخود شکست میخورد. داعش را نیرو های بومی نیز میتواند که از بین ببرند. داعش را امریکا بزرگ ساخت در حالیکه داعش آنقدر حمایت مردمی ندارد، همه مردم از داعش نفرت دارند. من باور دارم که اگر امریکا از افغانستان خارج شود، و طالبان بر سر قدرت بیایند، داعش در ظرف یک ماه از سوی طالبان نابود می شود. داعش در افغانستان نمیتواند که دوام کند. پس آنکه طالبان با حکومت افغانستان صلح کرد، و یک حکومت مشترک تشکیل شد، امریکا باید با حکومت آینده افغانستان در امر مبارزه با داعش کمک کند.

پاسخ