تروریسم

داعش مرگ البغدادی را تائید کرد و جانشین جدید وی را نامگذاری کرد

سلام تایمز و ای اف پی

درباره ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر جدید داعش، اطلاعات کمی در دست است. در این تصویر یکی از اعضای داعش در سوریه در سال ۱۳۹۷ مشاهده می شود. [آرشیف]

درباره ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر جدید داعش، اطلاعات کمی در دست است. در این تصویر یکی از اعضای داعش در سوریه در سال ۱۳۹۷ مشاهده می شود. [آرشیف]

داعش در اعلامیه ای به روز پنجشنبه (۹ عقرب)، مرگ رهبر این گروه، ابوبکر البغدادی را تائید کرد و از ابو ابراهیم الهاشمی القریشی به عنوان جانشین وی نام برد.

البغدادی، که از سال ۱۳۹۳ رهبر داعش بوده و تحت-تعقیب ترین مرد جهان بود، به تاریخ ۴ عقرب در یک حمله نیروهای ویژه امریکایی در ولایت ادلب سوریه کشته شد.

داعش قتل ابو حسن المهاجر سخنگوی قبلی این گروه را در یک حمله ی دیگر به روز بعدی، تأیید كرد.

بر اساس این اعلامیه، قوای مقننه و مشورتی این گروه شورشی پس از مرگ رئیس شورش ۴۸ ساله متولد عراق، دائر شد.

در این پیام هفت دقیقه ای آمده است، «شورای دولت اسلامی بلافاصله پس از تائید شهادت شیخ ابوبکر البغدادی تشکیل جلسه داد، و بزرگان مجاهدین در مورد جایگزینی موافقت کردند.»

سخنگوی داعش همچنان هشدارهای جدی به ایالات متحده صادر كرد و هشدار داد كه هواداران آلبغدادی، انتقام مرگ وی را خواهند گرفت.

جانشین نامعلوم

اطلاعات کمی درباره الهاشمی وجود دارد، کسیکه پس از گزارش های دروغین متعدد درباره مرگ البغدادی در سال های اخیر، به ندرت به عنوان جانشین احتمالی ذکر شده بود.

هشام الهاشمی، یک تحلیلگر عراقی در مورد داعش گفت، «ما چیزی در مورد وی نمی دانیم به جز اینکه او قاضی بزرگ داعش است و او رئیس کمیته شریعت (قانون اسلامی) است.»

ارتش امریكا به روز چهارشنبه (۸ عقرب) تصاویری را كه در اینجا نشان داده شده است، از حمله نیروهای ویژه خود به مجتمع البغدادی را نشان داد.

همچنان به روز چهارشنبه گزارش شده است که خبرچینی که اطلاعات مهمی در مورد حرکات البغدادی ارائه داده بود، احتمالاً برخی از پاداش ۲۵ میلیون دالری یا همه پاداش را دریافت خواهد کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500