انتخابات

روسیه و ایران در حالی گرفتار شدند که تلاش می کردند رای دهندگان ایالات متحده را قبل از انتخابات مهم بترسانند

سلام تایمز و ای اف پی

رای دهندگان امریکایی در صف می ایستند تا در انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ۱۳ عقرب در ویانا، ویرجینیای غربی، به تاریخ ۳۰ میزان در مرحله ابتدایی رای دهند. [استیفن زینر/ای اف پی]

رای دهندگان امریکایی در صف می ایستند تا در انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ۱۳ عقرب در ویانا، ویرجینیای غربی، به تاریخ ۳۰ میزان در مرحله ابتدایی رای دهند. [استیفن زینر/ای اف پی]

واشینگتن -- مقامات ایالات متحده به روز چهارشنبه (۳۰ میزان) اعلام کردند، رژیم های روسیه و ایران هر دو معلومات رای دهندگان ایالات متحده را بدست آورده و برای تأثیرگذاری بر افکار عامه، اقداماتی را انجام داده اند.

جان راتکلیف رئیس استخبارات ملی ایالات متحده گفت، رژیم ایران به طور خاص ایمیل های «جعلی» را به امریکایی ها «که برای ترساندن رای دهندگان و تحریک ناآرامی های اجتماعی» طراحی شده بودند، ارسال کرده است.

وی افزود، تهران همچنان ویدیویی را پخش کرده است كه نشان می دهد مجرمین، به شمول بیرون از ایالات متحده، می توانند رای های تقلبی را ارسال كنند.

راتکلیف گفت، رژیم های ایران و روسیه هر دو به دنبال «پخش معلومات نادرست به رای دهندگان ثبت شده هستند که اینها امیدوارند باعث ایجاد سردرگمی، هرج و مرج و تضعیف اعتماد به دیموکراسی امریکایی خواهند شد».

وی گفت: «این اقدامات تلاش های ناامیدانه دشمنان ناامید است.»

این اعلام پس از آن صورت گرفت که رای دهندگان ثبت شده گزارش دادند که ایمیل هایی را از طرف یک گروه شبه‌ نظامی مسلح شناخته شده در ایالات متحده، به ادرس شخصی خود دریافت کردند.

محتوای تهدیدآمیز

این ایمیل ها از دریافت کنندگان خواستند تا به روش خاصی رای دهند، «در غیر این صورت ما به دنبال شما خواهیم آمد».

آنها گفتند، «ما خواهیم فهمید كه به كدام نامزد رای داده اید. من اگر بجای شما بودم این مسئله را جدی می گرفتم.»

راتکلیف در کنار کریستوفر ورای رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف بی آی)، توضیحی نداد که روس ها و ایرانی ها چگونه به معلومات رأی دهندگان دست یافته اند و یا اینکه روس ها چگونه از آنها استفاده می کنند.

استخبارات ایالات متحده مکرراً هشدار داده است، رژیم های روسیه، ایران و چین در تلاش اند تا با هدف تأثیرگذاری بر رای دهندگان امریکایی، در تلاش های انتشار معلومات نادرست در شبکه های اجتماعی سهم بگیرند.

ورای تأکید کرد، سیستم های انتخاباتی ایالات متحده مصؤن هستند.

وی گفت، «ما مداخله خارجی در انتخابات خود یا هرگونه فعالیت جرمی را كه حرمت رای شما را تهدید كند یا اعتماد مردم بر نتیجه انتخابات را تضعیف كند، تحمل نخواهیم کرد.»

مقامات در ایران و روسیه به روز پنجشنبه (۱ عقرب) این اتهامات را به شدت رد کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اگر قدرت من هم رسید در اینده در انتخابات روسیه و امریکا مداخله می کنم زیرا این دو کشور در امور افغانسان مداخله کرده است. در چند انتخابات گذشته اشرف غنی رئیس جمهور نبود بله عبدالله عبدالله بود اما بخاطریکه عبدالله نفر روسیه است و مورد اعتماد امریکا نیست امریکا وی را نگذاشت که رئیس جمهور شود. و امکان دارد که در اینده نزدیک طالب ها را در افغانستان به قدرت برسانند در صورتیکه آنها گپ امریکا را بگیرد اما گر گپ امریکا را نگرفت هر گز آنها به قدرت نخواهد رسید. علت به دراز کشیده شدن مذاکرات بین الافغانی هم همین است. هر زمانیکه طالبان آماده شدند که برنامه های امریکا را در افغانستان مثل اشرف غنی تطبیق کرد همو روز اشرف غنی را از ارگ بیرون می کند و طالبان را جایگزین می کند.

پاسخ

در مورد چین و روسیه نمی توان چیزی گفت، اما ایران نمی تواند حکومت خودش را مدیریت کند، پس چگونه این کشور می تواند به امریکا دسترسی داشته باشد؟ اگر ایران آنقدر قوی می بود، آنها بین هواپیمای اوکراینی و یک موشک فرق قایل می شدند.:)

پاسخ