حقوق بشر

ایالات متحده از باشندگان هانگ کانگ که از استبداد بیجینگ آسیب دیده اند، پذیرایی می کند

سلام تایمز و ای اف پی

افسران پولیس آمادگی می گیرند تا در جریان مراسم تجلیل از روز ملی چین در هانگ کانگ به تاریخ ۱۰ میزان، مردم ملکی را در داخل یک محل احاطه‌شده تلاشی کنند. [می جیمز/ای اف پی]

افسران پولیس آمادگی می گیرند تا در جریان مراسم تجلیل از روز ملی چین در هانگ کانگ به تاریخ ۱۰ میزان، مردم ملکی را در داخل یک محل احاطه‌شده تلاشی کنند. [می جیمز/ای اف پی]

واشینگتن -- اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده به روز دوشنبه (۱۷ قوس) به خاطر پذیرایی از باشندگان هانگ کانگ به منظور زندگی مؤقت در ایالات متحده رأی دادند و تعهد سپردند که برای حقوق بشر به عنوان یک چراغ عمل کنند زیرا چین این قلمرو را قبضه می کند.

مجلس نمایندگان این اقدام را انجام داد تا برای باشندگان هانگ‌کانگ به اصطلاح حالت مؤقتی محافظت شده را فراهم کند، بدین معنی که باشندگان این مرکز مالی در ایالات متحده حق کار را خواهند داشت و مورد اخراج قرار نخواهند گرفت.

این ابتکار هنوز توسط مجلس سنای ایالات متحده تائید نشده است، اما این ابتکار از پشتیبانی احزاب برخوردار است.

تام مالینوسکی یک نمایندهء دیموکرات که لایحه هانگ کانگ را تقدیم کرده است گفت، «بهترین راه پیروزی در مقابل دیکتاتوری این است که نقاط قوت نظام خود را در مقابل نقاط ضعف نظام آنها قرار دهیم، تا که تفاوت واضح بین نظام دیموکراسی آزاد، باز و دارای اعتماد به نفس خود را در برابر ضعف نظام جابر، بسته و ترسناکی که حزب کمونیست بالای مردم چین تحمیل کرده است به شمول آنکه اکنون در هانگ کانگ می گذرد، نشان دهیم.»

وی افزود، «این قانون در حقیقت چیزی فراتر از یک اقدام بشردوستانه است -- این یكی از بهترین راه ها برای بازداشتن چین از سرکوب كردن هانگ كانگ است.»

رژیم چین در ماه جوزا یک قانون جدید امنیتی سختگیرانه ای را وضع کرد که مخالفت در هانگ کانگ را جرم تلقی می کند. مقامات از آن زمان بدینسو، فعالان جوان را بازداشت و زندانی کرده اند که نظریات خود را ابراز می کردند، و وکیلان طرفدار دیموکراسی در شورای این شهر را سلب صلاحیت کرده اند.

'بزرگترین تهدید' برای آزادی و دیموکراسی در سراسر جهان

این آخرین خبرها پس از آن می رسند که هفته گذشته چندین ادارات و مقامات ایالات متحده رژیم چین را به دلیل فعالیت های خصمانه مداوم این رژیم در سراسر جهان مورد سرزنش قرار دادند، با اینکه مقام ارشد استخبارات این رژیم را «از زمان جنگ جهانی دوم بدینسو بزرگترین تهدید برای دیموکراسی و آزادی در سراسر جهان» عنوان کرد.

جان راتکلیف رئیس استخبارات ملی ایالات متحده به تاریخ ۱۳ قوس در یک مقاله جنجالی در وال استریت ژورنال نوشت، «رهبران چین به دنبال این هستند كه حقوق فردی را به اراده حزب كمونیست تابع بسازند.»

وی گفت، «آنها با یک دولت نظارتگر استبدادی كنترل حکومت را بالای شركت ها تحمیل می كنند و حریم خصوصی و آزادی اتباع خود را نادیده می گیرند.»

ثبوت واضح این تلاش در منطقه سینکیانگ چین است، جایی که بیش از یک میلیون مسلمانان در کمپ های شستشوی مغزی به سر می برند زیرا بیجینگ تلاش می کندتا این جامعه را با زور مدغم کرده و میراث اسلامی آنها را از ریشه بردارد.

در ماه سنبله یک گزارش تحقیقاتی به جزئیات چگونگی تخریب تقریبا ۱۶۰۰۰ باب مساجد در سینکیانگ توسط مقامات چینایی طی سال های اخیر به عنوان بخشی از این تلاش ها پرداخت.

به تاریخ ۶ عقرب سناتوران امریکایی قطعنامه ای را پیش کردند و در آن اعلام کردند که رژیم چین علیه اویغوری ها و سایر مسلمانان ترک زبان در سینکیانگ نسل کشی می کند.

رژیم چین سال هاست که توسط تعدادی از کشور ها به عنوان یک تهدید استراتیژیک پنداشته می شود، اما اخیراً پیامدهای اقدامات بیجینگ در سراسر جهان، درجه هشدارها را به میزان قابل توجهی بلند کرده است.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین به طور فزاینده ای در سخنرانی های عامه خود از لفاظی های خصمانه استفاده می کند، در حالیکه در عین زمان ارتش چین بیشتر تهاجمی می شود و به قلمرو سایر کشورهای مستقل تجاوز می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500