حقوق بشر

چین برای آزادی و دیموکراسی در سراسر جهان 'بزرگترین تهدید' است

سلام تایمز و ای اف پی

مردی از یک دوکان درحالی تماشا می کند که نیروهای تحت حمایت بیجینگ در ماه ثور در جریان تظاهرات علیه یک قانون جدید در هانگ کانگ که 'خیانت، بغاوت و فتنه' را به طور گسترده طوری تعریف می کند که شامل هر آنچه است که با پالیسی های سرزمین اصلی چین مخالفت نشان می دهد، عملیات تصفیوی را در هانگ کانگ انجام می دهند. [آیزک لارینس/ای اف پی]

مردی از یک دوکان درحالی تماشا می کند که نیروهای تحت حمایت بیجینگ در ماه ثور در جریان تظاهرات علیه یک قانون جدید در هانگ کانگ که 'خیانت، بغاوت و فتنه' را به طور گسترده طوری تعریف می کند که شامل هر آنچه است که با پالیسی های سرزمین اصلی چین مخالفت نشان می دهد، عملیات تصفیوی را در هانگ کانگ انجام می دهند. [آیزک لارینس/ای اف پی]

واشینگتن -- ادارات و مقامات متعدد ایالات متحده طی این هفته چین را به دلیل فعالیت خصمانه در سراسر جهان مورد انتقاد قرار داده اند با اینکه رئیس استخبارات آن را «برای دیموکراسی و آزادی در سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم بزرگترین تهدید» توصیف کرده است.

جان راتکلیف رئیس استخبارات ملی ایالات متحده به سرقت رازهای تجارتی و تکنالوژی های دفاعی چین اشاره کرد و در مورد عملیاتی صحبت کرد که در آن جاسوسان چینایی برای متأثرساختن سیاستمداران سراسر جهان یا تضعیف آنها از فشار اقتصادی استفاده کردند.

وی به روز پنجشنبه (۱۳ قوس) در یک مقاله جنجالی در وال استریت ژورنال نوشت، «رهبران چین به دنبال این هستند كه حقوق افراد را به اراده حزب كمونیست تابع بسازند.»

وی گفت، «آنها با یک دولت نظارتگر استبدادی كنترل حکومت را بالای شركت ها تحمیل می كنند و از حریم خصوصی و آزادی اتباع خود تجاوز می كنند.»

یک کندک تانک چین به تاریخ ۱۹ عقرب تاکتیک های اشغال زمینی را تمرین می کند. [وزارت دفاع چین]

یک کندک تانک چین به تاریخ ۱۹ عقرب تاکتیک های اشغال زمینی را تمرین می کند. [وزارت دفاع چین]

ثبوت واضح این تلاش در منطقه سینکیانگ چین است، جایی که بیش از یک میلیون مسلمانان در کمپ های شستشوی مغزی به سر می برند زیرا بیجینگ تلاش می کند تا این جامعه را با زور مدغم کرده و میراث اسلامی آنها را از ریشه بردارد.

در ماه سنبله یک گزارش تحقیقی به جزئیات چگونگی تخریب تقریبا ۱۶۰۰۰ باب مساجد در سینکیانگ توسط مقامات چینایی طی سال های اخیر به عنوان بخشی از این تلاش ها پرداخت.

به تاریخ ۶ عقرب سناتوران امریکایی قطعنامه ای را تهیه کردند و در آن اعلام کردند که رژیم چین علیه اویغورها و سایر مسلمانان ترک زبان در سینکیانگ نسل کشی می کند.

'فعالیت های منفور'

وزارت خارجه ایالات متحده با سرکوب کردن بیشتر نفوذ خصمانه بیجینگ به روز پنجشنبه قوانین جدید ویزا را صادر کرد که برای اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های نزدیک آنها فوراً قابل تطبیق است.

قبلاً، بعضی از ویزاهای صادر شده برای آن افراد ورودی های نامحدود را اجازه می دادند و می توانستند تا ۱۰ سال معتبر باقی بمانند. اکنون این ویزا فقط برای یک ماه پس از صدور و برای یک بار ورود اعتبار خواهد داشت.

وزارت خارجه گفت، «ما برای ده ها سال به حزب کمونیست چین دسترسی رایگان و بدون محدودیت به نهاد ها و تجارت های ایالات متحده را فراهم کردیم در حالیکه چین هرگز این امتیازات را به طور رایگان به اتباع امریکایی ندادند.»

وزارت مذکور گفت، «حزب کمونیست و اعضای آن از طریق نهادهای مختلف به طور فعال در ایالات متحده کار می کنند تا از طریق تبلیغات، اجبار اقتصادی و سایر فعالیت های نفرت آنگیز بر امریکایی ها تأثیر بگذارند.»

در اوایل ماه عقرب هشت جاسوس چینایی در ارتباط با اتهامات اشتراک آنها در عملیاتی برای سرکوب مخالفین بیجینگ در سراسر جهان در ایالات متحده دستگیر شدند.

راتکلیف گفت، «بسیاری از اقدامات بزرگ عامه و شرکت های برجسته چین به فعالیت های حزب کمونیست چین فقط یک لایه خفا را فراهم می کنند.»

وی گفت، «من رویكرد جاسوسی اقتصادی آن را 'سرقت، تكثیر و جایگزینی' می نامم. چین ملكیت های علمی شركت های امریكایی را به سرقت می برد، تکنالوژی را كاپی می كند و سپس در بازار جهانی جایگزین شركت های امریكایی می شود.

'برده گیری مزدورکاران' در سینکیانگ

اداره گمرکات و محافظت مرزی ایالات متحده (سی بی پی) به روز چهارشنبه (۱۲ قوس) اعلام کرد که از واردات پنبه مانع خواهد شد که به گفته این اداره در منطقه سینکیانگ با استفاده از 'مزدورکاران برده' حاصل می شود.

این قانون جدید به مقامات سی بی پی اجازه می دهد تا محموله های دارای پنبه ای را توقیف کنند که توسط شرکت تولیدی و ساختمانی سینکیانگ یک گروه شبه نظامی بزرگ که قبلاً توسط خزانه داری ایالات متحده تحریم شده است، تولید شده باشند.

کین کچینیلی یک مقام ارشد وزارت امنیت داخلی گفت، «نقض های حقوق بشر که توسط حکومت کمونیست چین صورت می گیرند تحمل نخواهند شد.»

وی گفت، «وزارت امنیت داخلی قوانین ما را تطبیق می کند تا اطمینان حاصل شود كه به ناقضین حقوق بشر اجازه داده نشود که به شمول تجارت های امریكایی در سیستم ما دستکاری کنند تا از برده گیری مزدوران سود ببرند.»

سینکیانگ یک مرکز جهانی پنبه است، با اینکه یک مطالعه توسط یک گروه کارگری تخمین کرده است که ۲۰٪ از لباس های وارد شده به ایالات متحده حداقل مقداری الیاف از این منطقه را دارند.

بیجینگ از پالیسی خود در سینکیانگ دفاع کرده است، جاییکه آنها می گویند کمپ های «آموزش مجدد» برنامه های آموزش حرفه‌ای را برگزار می کنند و در ریشه‌کن کردن افراط گرایی کمک کرده اند.

اما مقامات وزارت امنیت داخلی مراكز آموزش این منطقه را به عنوان تأسیساتی توصیف كرده اند كه مانند «کمپ كار اجباری» اداره می شوند.

هشدار در حال رشد

رژیم چین سال هاست که به عنوان یک تهدید استراتیژیک پنداشته می شود، اما اخیراً پیامدهای اقدامات بیجینگ در سراسر جهان هشدار ها را به میزان قابل توجهی گسترش داده است.

رژیم چینایی که به طور فزاینده ای تهاجمی می شود، از دره های دوردست همالیا گرفته تا جزایر کوچک حاره به طور بی سابقه به درگیری ها دامن می زند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین به طور فزاینده ای در سخنرانی های عامه خود از لفاظی های خصمانه استفاده می کند، در حالیکه در عین زمان ارتش چین بیشتر تهاجمی می شود و به قلمرو سایر کشورهای مستقل تجاوز می کند.

کریس پاتین آخرین حکمران بریتانیایی برای هانگ کانگ به تاریخ ۱۸ سرطان گفت، «از هندوستان تا جاپان... از استرالیا تا کانادا، چینایی ها در سراسر جهان بدمعاشی می کنند.»

وی با اشاره به تحمیل یک قانون امنیتی بحث برانگیز امسال در هانگ کانگ توسط بیجینگ که خودمختاری و سنت های دیموکراسی این شهر را به طور مؤثر پایان داد گفت، «آنچه در هانگ کانگ اتفاق افتاده است فقط بخشی از یک سلسله اقداماتی است که توسط حزب کمونیست چین انجام شده است و از این واقعیت استفاده می کنند که همه ما بر مسئله ویروس کرونا بسیار تمرکز داریم.»

مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده در اعلامیه ای به تاریخ ۱۳ قوس گفت، سرکوب مخالفین در هانگ کانگ توسط بیجینگ – به شمول زندانی کردن اخیر چندین فعال طرفدار دیموکراسی -- «یک بار دیگر واضح می سازد که بزرگترین ترس حزب کمونیست چین آزادی بیان و آزاد اندیشی مردم این کشور است».

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چین منافق ترین کشور جهان است.

پاسخ

مردم همه جهان باید محصولات چینایی را تحریم کنند زیرا از یک طرف چین محصولات بی کیفت را به همه کشور های جهان صادر می کنند و بهتر است مردم محصولات با کیفیت را استفاده کنند و از طرف دیگر استفاده از محصولات چینایی باعث عواید هنگفتی برای حکومت چین می شود و چین همه ای این پول ها را در آینده در اشغال کشور ها مصرف خواهد کرد. روسیه به عنوان ابرقدرت جهان شکست خورد، بعداً امریکا ابرقدرت جهان شد و آتش جنگ را در یک تعداد کشور های جهان خصوصاً کشور های سلامی در داد. امریکا القاعده را بوجود آورد و برای رهبری این گروه اسامه بن لادن فقید را که برای مدت زیاد جاسوس و اجنت سی آی ای بود برگزید. در عین زمان مجاهدین را بر علیه روسیه در افغانستان تقویت کرد و روسیه را توسط افغان ها شکست داد و زمانیکه مجاهدین بین هم در گیر شدند و اسامه بن لادن از امریکا سرکشی کرد و از سی آی ای پیروی نکرد بر سر وی انعام را تعیین کرد و بخاطر از بین بردن مجاهدین طالبان را ایجاد کرد و بالاخره طالبان و اسامه را از بین برد و پس از بیست سال تمویل کردن حکومت جدید اکنون دوباره طالبان را روی صحنه می اورد. و این بازی را ادامه خواهد داد. پس از شکست امریکا چین نیز عین بازی و شاید هم بازی خطرناکتری را به راه خواهد انداخت. همه ای این منافقت ها وشیطانت ها بخاطر پول بشتری است که امریکا و چین دارد. از این جهت باید مردم همه جهان محصولات از کشور های که در سیاست های بزرگ دخیل است استفاده نکنند و در عوض از محصولات کشور های صلح دوست مثل جاپان استفاده کنند. از همه مردم افغانستان تقاضا می کنم که محصولات چین را در داخل افغانستان تحریم کنند.

پاسخ