امنیت

چین قصد دارد که در ۱۰ سال آینده تسلیحات هسته ای را دو برابر کند و تأسیسات نظامی را گسترش دهد

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، دریانوردان چینایی در مقر ارتش آزادی بخش خلق در بیجینگ به تاریخ ۲۴ جدی ۱۳۹۷ در حالت آماده باش ایستاده اند. [قوماندانی مرکزی ایالات متحده]

در تصویر دیده می شود که، دریانوردان چینایی در مقر ارتش آزادی بخش خلق در بیجینگ به تاریخ ۲۴ جدی ۱۳۹۷ در حالت آماده باش ایستاده اند. [قوماندانی مرکزی ایالات متحده]

ارتش ایالات متحده در گزارشی که به روز سه‌ شنبه (۱۱سنبله) منتشر شد گفت، ارتش چین تلاش می کند تا در ظرف یک دهه تسلیحات هسته ای خود را با توانایی پرتاب سرگلوله ها توسط موشک های بالستیکی از طریق زمین، دریا و هوا، دو برابر کند.

این گزارش سالانه در نخستین برآورد عامه خود از ظرفیت هسته ای رژیم چین گفته است که، این ارتش در ذخیره هسته ای خود، سرگلوله هایی با تعداد «در ۲۰۰ های پائین» دارد، که از ۳۰۰ یا بیشتر که توسط تحلیلگران مستقل تخمین شده بود، بسیار کمتر است.

در این گزارش آمده است، پیش بینی می شود که این رقم طی ۱۰ سال آینده دو برابر شود. بیجینگ از قبل می تواند سلاح های هسته ای را با موشک های بالستیک از زمین و دریا پرتاب کند و اکنون ظرفیت خود را انکشاف می دهد تا یک موشک بالستیکی قابل پرتاب از هوا را نیز تولید کند.

طرح ریزی قدرت

یک تمرکز اصلی دیگر ارتش چین، طرح ریزی قدرت است. چینایی ها می خواهند که ارتش آنها بتواند در هر جای کره زمین فعالیت کند. یک قدم پیش به سوی رسیدن به این هدف، ایجادکردن یک شبکه تدارکاتی قویتر در خارج از کشور است.

در این گزارش آمده است، «بیجینگ به احتمال زیاد در حال بررسی و برنامه ریزی برای ایجاد تأسیسات اکمالاتی نظامی در خارج از چین است که بتواند از نیروهای دریایی، هوایی و زمینی پشتیبانی کند.»

برخی از مکان هایی که چین اکنون ممکن است مورد توجه قرار دهد شامل برما، تایلند، سنگاپور، اندونیزیا، پاکستان، سریلانکا، امارات متحده عربی، کینیا، سیچلز، تانزانیا، آنگولا و تاجیکستان می شوند. چین از قبل در جیبوتی تأسیسات نظامی دارد.

یک گزارش در ماه سرطان بیان کرد که چگونه تعدادی از کشورها از سال ها بدینسو رژیم چین را به عنوان یک تهدید استراتیژیک دیده اند. اخیراً، پیامدهای اقدامات بیجینگ در سراسر جهان سطح هشدار را به طور قابل توجهی بلند کرده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اگر چین به قدرت برسد و یا به عبارت دیگر اگر چین سوپر پاور جهان شود، همه مردم جهان را زیر پا لگد مال خواهد کرد زیرا چینایی ها بودایی مذهب هستن و در دین بودایی کشتن افرداد مذاهب دیگر باعث طول عمر اینها می گردد. چینایی ها خیلی مردم ظالم هم هستند. آنها مسلمانان بسیار مظلوم و بیچاره ای اویغور را شکنجه می کنند و زنده به آتش می کشند. مرگ به حکومت بودایی چین. زنده باد اسلام

پاسخ

چنین در حال بلعیدن پاکستان است.هرزمانیکه پاکستان از حلقوم چین پاین برود ان زمان طلسم امریکا درین منطقه به پایان می‌رسدچراکه هیچ کشوری دیگری بدیلی برای امریکا بدون پاکستان شده نمی تواند چون پاکستان تولید مختلط انگلیس وامریکا ست .منافع امروز پاکستان با منافع کشور چنین در مطابقت قرار دارد فلهذا طبق منطق اقتصاد ،بریدن پاکستان از امریکا یک امر طبیعی است.چین فعلاً در پاکستان حضور قوی دارد.زمانی امریکا این معادله را واژگون کرده می تواند که به کشور جدید بنام بلوچستان در اطلس جغرافیای جهان اعتراف نماید واز ان پشتیبانی عملی نماید.

پاسخ

من بعنوان نویسنده و پژوهشگر جوان، پیشبینی میکنم که، چین تاسیسات مشترک نظامی بلاعوض با روسیه، ایران، بخش های از اروپای شرقی، کوریای شمالی و سایر بخش های جیئوپلوتیکی که، همانند مسیر گراویتی آب در جریان باشد و بتواند نقاط حاکم تمرکز حمله غرب را ترصد کند، در یک جنگ تحمیلی ایجاد و پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا چین با همکاری متقابل روسیه که حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل دارند، بنابر خصومت های پیشین اتحاد جماهیر شوروی با غرب، هم پیمان شده باشند. ضمنا هر دو بدین نتیجه رسیده باشند که، حذف یکی، نبود دومی خواهد بود. اتصالا رد نمی کنم که، کووید۱۹ مبنای سیاسی و بیولوژیکی نداشته باشد و با تبانی هم پیمانان استراتیژیک شرق ساخته شده باشد. نمی خواهم به جزئیات مرتبط بروم، ولی هشدار های وجود دارد که، ذرات نامرئی ویروس کرونا، احتمالا در شروع نبرد مستقیم بلوک شرق و غرب در وجود کسانیکه ظاهرا معافیت کتلوی در پروسه همه گیری حاصل نموده اند، فعال گردیده و متاسفانه سیل مرده ها، بابت جنگ بیولوژیکی را تمام زنده مانده گان مشاهده خواهند کرد. بعنوان آگاه امور ملی و بین المللی، از جمهوری اسلامی افغانستان، حرکات تحریک آمیز ایالات متحده و متحدان اش را، در فضای نسبتا آرام کنونی، چالش بزرگ و مبدا ناآرامی های جهانی و منطقوی میدانم. من متیقنم که، ایالات متحده و متحدین اش، بدین درک رسیده باشند که، زنده گی مسالمت آمیز و همپذیری فقط گزینه مناسب آرامش بشر در سطوح معیاری های متنوع بشر بوده میتواند و بس. اینکه ایالات متحده، انتظار خطر را از مسیر شرق به منافع کلی خودش و متحدین اش میداند باید در چندین نشست های فوق العاده بین گروه های ممتاز بین المللی توافقات پولی گذاشته شود تا جهان اولویتا به امن نسبی برسد. انجنیرخانak

پاسخ